logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Onwa Turbo. Radio straciło odbiór. Co sprawdzić?

antenek 01 Lip 2007 11:39 3366 4
REKLAMA
  • #1 4037795
    antenek
    Poziom 19  
    Ocena: 96
    Czyli słynne już tutaj K6124 .
    Witam . Od razu uprzedzam , że z zawodu jestem mechanikiem a elektronike studiuje dopiero od 2 lat na PŁ . Radyjko straciło odbiór . Generalnie jest szum wiec cała część wzmacniacza i obwodu potencjometra i gośnika jest ok . sprawna jest też gruszka bo ja też sprawdziłem . Zmierzyłem też napięcia na końcówce mocy (2SC2078) na koletkorze napięcie zasilania , emiter masa bo tam jest wlutowany . Na bazę przychodzi 0V .
    Podczas nadawania potencjał kolektora spada na zera a bazy podnosi sie do jakiś 0,02 V . Zmierzyłem SWR moc nadawania i jest ok 2 W . Mam taka końcówke z żarówka do sprawdzania CB to generalnie ledwo jest w stanie sie zapalić . Podczas mowienia do mikrofonu delikatnie pulsuje . jakim tropem iść i co sprawdzić ??
  • REKLAMA
  • #2 4037923
    SP8JUX
    Spoczywaj w Pokoju
    Ocena: 295
    antenek napisał:
    Radyjko straciło odbiór . Generalnie jest szum wiec cała część wzmacniacza i obwodu potencjometra i gośnika jest ok . sprawna jest też gruszka bo ja też sprawdziłem .

Usterki szukaj w syntezie, tradycyjnie popraw wszystkie luty.

antenek napisał:

Zmierzyłem też napięcia na końcówce mocy (2SC2078) na koletkorze napięcie zasilania , emiter masa bo tam jest wlutowany . Na bazę przychodzi 0V .
    Podczas nadawania potencjał kolektora spada na zera a bazy podnosi sie do jakiś 0,02 V . Zmierzyłem SWR moc nadawania i jest ok 2 W . Mam taka końcówke z żarówka do sprawdzania CB to generalnie ledwo jest w stanie sie zapalić . Podczas mowienia do mikrofonu delikatnie pulsuje . jakim tropem iść i co sprawdzić ??