Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jakie różnice między silnikami 1x230 a 3x230

12 Lip 2007 16:29 4844 7
  • Poziom 15  
    Witam.
    Mam tokareczke tsa16 , ale ze względów na brak kół z przekładni gitarowej muszę zastosować regulację obrotów. Obecnie mam silnik 0,75kW co w zupełności wystarcza .
    Teraz nie wiem jakie rozwiązanie zastosować , czy są falowniki , regulatory obrotów silnika indukcyjnego jednofazowego ? Pytam o dobre jakościowo , bez utraty mocy itp. spraw . Jeżeli przyjdzie mi wymienić silnik i zainstalować falownik trójfazowy to jak wygląda sprawa z mocą , stosunek mocy przy silniku 1x230 a 3x230.
    Jednym słowem zależy mi na regulacji i żeby nie tracić mocy , wiadomo to tokarka. Jak ktoś ma jakiś pomysł ewentualnie gotowe rozwiązania to proszę o pomoc. Proszę nie pisać żeby spróbować na u2008 bo to jest śmieszne , nadmieniam iż chodzi o silniki indukcyjne.
    Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Napewno 3x230 bedzie miał zapas mocy i wiekszy moment. Najprostszy taki falownik do niego do wykoania to takie pacujący na zasadzie U/f=const . Były takie tematy nawet tu na forum, goscie robili chyba na jakiś samplach (gotowe sterowniki U/f) z motoroli a także na piechote to idzie zrobić bo jest to do zrobienia. Polecam aplikacje układu IR2130 tam jest praktycznie połowa http://www.irf.com/technical-info/appnotes/an-985.pdf
  • Poziom 15  
    Czy ma ktoś gotowca do sprzedania ? Zalezy mi na czasie .
  • Poziom 15  
    Mam silnik jednofazowy 0,75kW zasilanie 230v indukcyjny. Jak jest jakiś konkretny regulator do takiego silika , może być kit , gotowa wersja .Ewentualnie jakiś sprawdzony system włącznie z wymianą silnika na 3 fazowy plus falownik .
  • Specjalista Automatyk
    Według mnie, jeżeli chcesz w miarę porządną regulację prędkości (w dużym zakresie) i duży moment to nie pozostaje Ci nic innego jak kupno odpowiedniego silnika i falownika. Silnik trójfazowy na napięcie w zależności od zakupionego falownika - jeżeli falownik jednofazowy to silnik 230/400V, jeżeli falownik trófazowy to silnik obojętne np.230/400, 400 lub 400/690V. Prędkość silnka znamionowa najlepiej niska (łatwęj rozwiązuje się problemy między innymi z chłodzeniem i momentem przy niskich obrotach). Koszt silnika i falownika powinien zawrzeć się w 1000,00
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    W miare tanie sa falowniki OMRON do tej mocy mozes sprobowac zastosowac falownik zasilany z sieci jednofazowej by trzeba bylo poszukac konkretnie jaki jezeli zastosujesz silnik okolo 1 kW to wtedy najlepiej zastosowac falownik zasilany z sieci trojfazowej, predkosc obrotowa mozesz regulowac potencjometrem lub przyciskami w podobnej cenie sa falowniki Lenze oraz troszeczke drozsze Mitshubishi, silnik najlepiej by mial 6 zaciskow do umozliwienia podlaczenia w gwiade albo trojka i na napiecie 200/400V
  • Poziom 24  
    A nie wyjdzie taniej dorobić brakujące koła? Regulacja prędkości nie zapewni Ci odpowiedniego momentu przy małych obrotach - owszem falownik pozostawi znamionowy moment na wale silnika ale nadal brakuje przekładni...