Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Regulacja obrotów silnika indukcyjnego - kto wytłumaczy?

zziom 26 Sep 2007 20:39 4953 16
    zziom
    Level 10  
    Może temat jest banalny i był już wcześniej ale ja nie rozumiem tych wszystkich objaśnień, jestem całkowicie zielony z elektroniki a chcę tylko zmienić obroty mojego silnika. Otóż kartkę z oznaczeniami zgubiłem ale kiedyś zapisałem jakieś parametry więc może nie wszystko stracone a oto i one:

3~0,18kW A 1.1/0.65 1380 rpm V 220/380 trójkąt(pewnie był narysowany trójkąt)/Y 50Hz izol. F cos 0.70

Nie wiem czy dobra kolejność - mam tylko to i wiem że silnik ma jakiś kondensator rozruchowy. Chciałbym tylko zmniejszyć z tych obrotów do 100 rpm a jak się da to mniej. Jeśli się nie da czegoś takiego zrobić to może z komutatorowym ale nie wiem czy zwykły regulator ze sklepu mi coś takiego zrobi i nie wiem jakie muszą być parametry tego silnika. Chciałbym jeszcze wiedzieć czy silnik traci na mocy zmniejszając te obroty. Proszę pomóżcie mi za wszelkie odpowiedzi dziękuję.
    neo_dc
    Level 32  
    Jak na moje to musiałbyś kupić/pobudować falownik, a to raczej tanie nie jest, a do tego myślę, że przy 100rpm byłby kłopot z momentem obrotowym.

Może powiesz do czego jest ten silnik, może jakaś przekładnia się nada ?
    zziom
    Level 10  
    Mam połączenie tego silnika kołem pasowym na większe kółko ale i tak potrzebuje około 60rpm więc 100rpm przy samym silniku. Ostatecznie mogłoby być 200rpm. Silnik ma zasilać młyn kulowy wszystko mam ale obroty za duże i myślałem że najłatwiej byłoby podłączyć jakiś regulator. A ten falownik to w jakim zakresie cenowym?
    UFO_79
    Level 13  
    Przy takim małym silniku (0,18 kW) to taki falownik dostaniesz za kilkaset złotych (niecały 1000zł, może taniej). Lecz jak kolega mówił - przy takim małym momencie obrotowym moc silnika może być za mała i nie sprosta Twemu przeznaczeniu.