Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dziwne objawy Polonez 1.6 gsi

evolu 15 Jul 2007 23:21 4667 9
  • #1
    evolu
    Level 10  
    Witam szanowne grono i pragnę przedstawić problem (nie mój ale jakoś koleżance chcę pomóc),od jakiegoś roku raz na jakiś czas mrugnie i zgaśnie kontrolka (coś na wzór kłódeczki podobno od immo.) zapalenie tej kontrolki nie daje żadnych objawów w postaci braku mocy itp. ale w tamtym tygodniu doszło coś jeszcze, cała rzecz działa się w drodze z opowieści wynika że najpierw zaczął wariować obrotomierz aż wskazówka opadła do zera (silnik nadal pracował), gdy po pewnym czasie zatrzymała się aby zapytać o drogę auto zgasło i z relacji kolegi który pojechał pomóc wyglądało tak jakby wyładował się akumulator, po odpaleniu na linkę samochód wrócił do domu, sprawdzili alternator połączenia i samochód nadal chodzi (chodź ze wspomnianą kontrolką poradzić sobie nie mogą) i tu po obszernym wywodzie moje pytanie co jeszcze można sprawdzić aby dojść do tego dlaczego wariował obrotomierz no i wyładowanie aku. Z góry dziękuję za zainteresowanie i ewentualne podpowiedzi.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    any56
    Level 39  
    Wygląda jednak na to, że nie było ładowania akumulatora. Jazda odbywała się "na akumulatorze". Napięcie spadało do granicy poprawnego działania obrotomierza i następnie układu zapłonowego. Proponuję sprawdzić regulator napięcia alternatora (w szczególności długość szczotek).
  • #3
    vcc
    Level 34  
    A ja proponuję również sprawdzić połączenia przewodów akumulatora, szczególnie z masą.
  • #4
    karolrak
    Level 18  
    I jeszcze stan paska napędu alternatora oraz stan kół pasowych.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    Maniek11
    Level 1  
    Witam! W wspomnianym modelu poloneza znajduje sie alternator A125-70p który to posiada regylator napiecia zespolony z szczotkami. Jesli swiecila sie tylko wspomiana "kłodka" a kontrolka ładowania i cisnienia oleju była zgaszona i obrotomierz działal prawidłowo moze to byc usterka regulatora napiecia. oczywiscie moze być uszkodzony mozstek prostowniczy lub pierscien na wirniku alternatora. Regutator fabryczny "elmot" wytrzymuje ok 80 tys km.Po zdemontowaniu regulatora mozna bez rozbierania alternatora zmierzyc rezystancje na pierscieniach wirnika. Powinna wynosic 3,1 Ω z tlerancja 0,1 Ω. Czasem sklejaja sie styki przekaznika i mimo iz silnik pracuje nie dziala obrotomierz świeci sie kontrolka cisnienia oleju i ladowania. Dobrym rozwiazaniem było by podłaczyc sie do komputera i odczytac rodzaj usterki jaka zostala zapisana w pamieci komputera sterujacego.

    Dodano po 2 [minuty]:

    acha co do paska alternatora jesli byłby za luzny napewno bedzie piszczał i silnik bedzie szybciej sie nagrzewał gdyz popma wody rownierz nie bedzie miala odpowiednich obrotów.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Co zrobic! zmierzyć napiecie ładowania na akumulatorze przy pracujacym silniku, napiecie prawidłowe: 14.2±14,5V przy obciązeniu np swiatła mijania, szynba, przeciwmgielne. Sprawdzic naciąg paska klinowego tz nacisnac go siła ok 100N tj ok10 kg siły powinien sie ugiac 10 mm. jak ugina sie mniej zabardzo naprezony jak wiecej za luźny.
  • #7
    evolu
    Level 10  
    Dziękuję za zainteresowanie moim tematem i z odpowiedzi wynika że trzeba dokładnie prześwietlić alternator, chociaż może trudno uwierzyć ale ten samochód jest w jednych rękach od nowości (99r) i ma przejechane 34 tyś (gazu nie widział no chyba że w butli do kuchenki). Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie to bardzo proszę o napisanie.
  • #8
    igabriel
    Level 20  
    w/g mnie na 99% uszkodzona jest "kostka" w stacyjce (zużtye styki) , miałem to samo , pierwszymi objawami było właśnie niczym nie uzasadnione zapalanie sie lampki od immobilajzera (czerwona kłódeczka)
  • #9
    evolu
    Level 10  
    Wracając do tematu bo problem z poldkiem jeszcze nadal do końca nie rozwiązany. Kontrolka (kłódeczka) nadal się zaświeci od czasu do czasu, natomioast problem z alternatorem istnieje trochę inny bo po wymianie na nowiutki alternator zaczęła lekko żażyć się kontrolka ładowania pomimo prawidłowego ładowania mierzonego na zaciskach akumulatora i tu nasuwa mi się pytanie czy w tym polonezie jest też przekaźnik jak w starszych modelach który odpowiada za gaśnięcie w/w kontrolki?:|
  • #10
    vcc
    Level 34  
    Przekaźnika nie ma, sprawdź dokładnie połączenia alternatora, choć objawy pokazują na uszkodzenie diody w mostku pomocniczym, mimo iż alternator jest nowy mogła trafić się wadliwa sztuka.
    Pozdrawiam vcc.