logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować sterownik? Podnośnik półkowy. Kto podejmie się zaprojektowania?

bobi70 21 Lip 2007 10:46 3702 17
REKLAMA
  • #1 4100650
    bobi70
    Poziom 14  
    Ocena: 40
    Witam kolegów!!
    Jestem laikiem w branży. Ale z tego powodu, że lubię plątać kabelki, to ze sprawami elektrycznymi radzę sobie nieźle.

Mam do wykonania urządzenie. Będzie to prosty podnośnik półkowy.
    Chodzi o zaprojektowanie sterowania.
    Podnośnik będzie zasilany w moc motoreduktorem na silniku 3-fazowym. Silnik niewielki, bo przewidywany udźwig urządzenia to maksimum 100 kg.

Urządzenie ma wykonywać następujący cykl pracy:
    1-start włącznikiem chwilowym.
    2-praca (ruch) rozpoczynająca się w punkcie startowym półki do górnego położenia krańcowego.
    3-zwłoka do 30sek (najlepiej z możliwością regulacji 10-30 sek)
    4-automatyczne załączenie ruchu i powrót urządzenia do dolnego położenia krańcowego
    5-stop w dolnym położeniu krańcowym i oczekiwanie na ponowne załączenie jak w pkt 1

Może toś z Państwa podjął by się zaprojektowania takiego sterownika, wraz z opisem użytych podzespołów oraz rozrysowaniem schematu.
    Myślę ze z połączeniem kabelków nie powinienem mieć problemu.
  • REKLAMA
  • #3 4101292
    marcino2000
    Poziom 24  
    Ocena: 167