logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Schemat przerywacza 12V do żarówki 1,2W – mruganie po otwarciu drzwi, gaśnie po zapłonie

kemot324 27 Sie 2007 22:58 12390 18
REKLAMA
  • #1 4222698
    kemot324
    Poziom 10  
    Ocena: 7
    Witam. Od razu powiem że jestem laikiem pod względem elektroniki :cry:
    Mam taką prośbę, potrzebuję schematu przerywacza na 12V. Już piszę o co chodzi. Zamontowałem sobie w samochodzie kontrolkę która ma informować o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa. Chciałbym aby po otworzeniu drzwi kontrolka ta zaczęła cyklicznie mrugać, ale po załączeniu zapłonu żeby zgasła. I o ile to możliwe żeby to mruganie nie trwało dłużej niż minutę w przypadku otworzenia drzwi bez załączania zapłonu. Myślę że będzie to proste urządzonko, ale ja niestety się nie znam. Jeżeli miałbym schemat to bez problemu poradzę sobie z połączeniem elementów.
    Trochę danych, po otworzeniu drzwi pojawia się minus, po zapłonie plus, a żaróweczka w kontrolce ma 1,2W. Instalacja w samochodzie oczywiście 12V.
    Za odpowiedzi z góry dziękuje i pozdrawiam. :D
  • REKLAMA
  • #2 4222733
    krzysiek3443
    Poziom 15  
    Ocena: 14
    Hmm ja powiem tak mam takie coś w aucie ale zgasza sie po zapięciu pasów myśle że to proste jest musisz kupić zwykłą diode migającom najlepiej czerwoną i zamontować jakiś wyłącznik w zapięciu do pasów i obejdzie sie bez przerywacza
  • #3 4222754
    kemot324
    Poziom 10  
    Zamontować wyłącznik w zapięciu pasów to nie taka prosta sprawa :(
  • #4 4229681
    kemot324
    Poziom 10  
    Nikt nie potrafi mi pomóc? :not:

A może ktoś chociaż wie jak zrobić wyłącznik czasowy no około minutę?
  • #5 4230256
    adrian408
    Poziom 16  
    Ocena: 8
    Przerywacz mozna zrobic na przerzutniku Schmita. Dwa tranzystory i pare elementów dyskretnych. Napewno znajdziesz coś na Elktrodzie. Pozdrawiam
  • REKLAMA