Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Felicia 1.6 + stag 300 rozladowuje akumulator

coyotus 18 Wrz 2007 18:36 7104 7
  • #1 18 Wrz 2007 18:36
    coyotus
    Poziom 14  

    Skoda felicja 1.6 AEE 98 rok kombi + c.z + a.a + stag 300 i ciągle rozładowuje akumulator.
    Samochód postoi 2 dni i nie można go uruchomić. Słychać tylko jak przekaźnik w skrzynce bezpieczników "skacze". Pobór prądu w stanie spoczynku z odłączonym stagiem raz było 50-60mA a później 30mA a z podłączonym stagiem (tzn. wsadzony bezpiecznik na plusie 20A) wzrastał aż o 50mA. W pewnym momencie było nawet 100-110 mA poboru w stanie spoczynku. Odłączanie sterownika od alarmu ( po którym nie działał nawet c.z) nie miało żadnego wpływu na pobór.
    Może ma ktoś jakiś pomysł na to lub miał coś podobnego.
    Pozdrawiam

    0 7
  • #2 18 Wrz 2007 18:52
    kwok
    Poziom 39  

    jeśli to zmierzyłeś jest prawdą to po 2 dniach dobry aku kręci motorkiem bez problemu stąd moje wnioski:
    1. padnięty aku
    2. padnięty miernik

    0
  • #3 18 Wrz 2007 20:25
    coyotus
    Poziom 14  

    kwok napisał:
    jeśli to zmierzyłeś jest prawdą to po 2 dniach dobry aku kręci motorkiem bez problemu stąd moje wnioski:
    1. padnięty aku
    2. padnięty miernik


    na 2 miernikach te same wartości
    ten sam efekt jest na nowym akumulatorze który kupiłem

    0
  • #4 18 Wrz 2007 20:32
    dylan1
    Poziom 18  

    podłacz miernik i wyciagaj bezpieczniki sprawdz pobór prądu.Odłacz jeszcze wszystkie przewody od alternatora.

    0
  • #5 18 Wrz 2007 21:02
    coyotus
    Poziom 14  

    dylan1 napisał:
    podłacz miernik i wyciagaj bezpieczniki sprawdz pobór prądu.Odłacz jeszcze wszystkie przewody od alternatora.


    po odłączeniu przewodów od alernatora wyciągać bezpieczniki czy na końcu?

    0
  • #6 18 Wrz 2007 22:33
    dylan1
    Poziom 18  

    obojętnie czały cas obserwuj amperomierz,sprawdz tez radio.bo miałem przypadek w adudi ze było podłaczone poza wszyskimi bezpiecznkiami.Wtedy wyciąganie bezp nie daje efektów.

    0
  • #7 18 Wrz 2007 22:43
    coyotus
    Poziom 14  

    oki, jutro będę testował, mam cały dzień wolny :-)

    testowałem i doszedłem do wniosku że winą rozładowywania jest instalacja gazowa, nie przechodzi ona w stan czuwania tylko ciągle żre prąd 50-60mA. Po wyjęciu bezpiecznika z przewodu + pobór prądu całej instalacji wynosi 10mA.

    Po prostu coś schrzanili zakładając instalację.
    Przewód z bezpiecznikiem 1A idący do stacyjki podłączony jest do czarnego przewodu z 3 pinowej wtyczki która znajduje się bezpośrednio pod komputerem samochodu. A nie wiem czy to tak powinno być. To ten przewód powinien odcinać dopływ prądu a tego nie robi.

    0
  • #8 23 Lis 2007 10:40
    conehead
    Poziom 12  

    A jak tam ładowanie? Może instalacja ma pewne błędy ale główną przyczyną jest brak ładowania. Przydałby sie amperomierz wpięty w szereg z akumulatorem , ale UWAGA musi być zbocznikowany przy rozruchu auta żeby się nie zjarał.

    Gdy autko już będzie działać rozwieramy bocznik i oczywiście zaczynamy od największego zakresu i bez włączonych świateł pomiary. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej nieco wzrasta napięcie alternatora które wymusza przepływ prądu ładowania akumulatora. Jak będą za niskie obroty , albo włączy się dodatkowo jakieś odbiorniki jak światła ( około 100W mają przecież) to prąd powinien wydatnie zmaleć , a możliwe nawet że zmienić znak na przeciwny . Czyli akumulator się będzie powoli rozładowywał wtedy.

    To sposób nie do końca profesjonalny , bo oczywiście lepjej by było się wpiąć bezpośrednio pod wyjście z alternatora i wiedzieć niejako po za konkursem czy pojawia się wzbudzenie

    0
  Szukaj w 5mln produktów