Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

alternator. brak ładowania i dziwne objawy

06 Paź 2007 19:32 5408 4
  • Poziom 13  
    Witam. Samochód to seat toledo 95r 2.0 a usterką jest brak ładowania.
    Alternator jest z wewnętrznym chłodzeniem 90A.
    Początkowo myślałem że jest to wina szczotek lub regulatora napięcia, po wymianie, usterka nie zniknęła. Sprawdziłem przejscia na wirniku i stojanie omomierzem i wygląda że jest ok, więc wyczyściłem styki i delikatnie komutator a także wymieniłem łożyska, niestety bez rezultatów. Zmieniłem gróby kabel prądowy ale i to nie pomogło.
    Sprawa wygląda tak, przekręcam kluczyk do pozycji 1, na desce rozdzielczej nie świeci się kontrolka ładowania, po zapaleniu też się nie świeci. Jnstalacja prawidłowo podłączona, alternator dość głośno buczy a napięcie na zaciskach akum wynosi 12,5V. Uruchamiam ponownie samochód bez podłączonego akumulatora (na sucho), alternator pracuje cicho. Sprawdzam napięcie i wynosi ono 5V na śrubie prądowej alternatora i tyle samo na styku od cienkiego kabelka.
    Próbowałem w nocy zaobserwować czy nie ma gdzieś przebicia i tu też nic takiego nie zauważyłem
    Co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania??
    Pomóżcie Panowie

    dodam że alternator bardzo sięgrzeje szczególnie bardzo śróba prądowa
    a samochód to toledo 2.0 benzyna
  • Poziom 21  
    Po I: sprawdx masę alternatora,następnie jeśli nie świeći ontrolka to nie ma wzbudzenia i też może nie działać, dalej na zacisku wzbudzenia alternatora musi być zawsze większe napięcie niż na zacisku + np. ładowanie 14,2V to wzbudzenie 14,7V itp. Możma na chwilkę pod kontrolą miernika zewrzeć + z wzbudzeniem jeśli prrzekracza 14V to alternator OK, usterka leży poza alternatorem, jeśli nie to w alternatorze no chyba że inne urżądzenie w aucie pobiera bardzo dużo prądu i napisz czy to benzyna czy diesel-sprawdź i daj znać.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Alternator na stół i do roboty, coś mi się zdaje że i mostek i regulator będzie do wymiany chyba że wina w wirniku.
    Sprawdzić czy kontrolka w ogóle świeci
  • Poziom 13  
    Kontrolka świeci gdy odłącze gróby prądowy przewód. Sprawdzałem jeszcze omomierzem przejście pomiędzy śróbą prądową a obudową alter i pokazało 136k Ohm (alter nie pracował wtedy)
  • spec od auto-elektro
    Mostek do wymiany.P