Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie działa ładowanie akumulatora w Seat Toledo

01 Paź 2007 16:33 6693 11
  • Poziom 13  
    Witam. Dzisiaj padło mi ładowanie:( Sprawdziłem na wyjściu alternatora i zanotowałem brak prądu. Co dziwne, gdy go wymontowałem wszystko wyglądało na ok, rozkręciłem go ręką i wskazał 0,3V Po podłączeniu brak ładowania, na desce rozdzielczej, kontrolka ładowania wogóle nie świeci. Bezpieczniki sprawdziłem i są ok. Na cienkim kabelku od alternatora prąd jest, natomiast na grubym nie ma. Z chwilą braku ładowania (a stało się to po 2minutowym postoju) usłyszałem dziwne wycie gdzieś w pobliżu alternatora. Gdzie szukać usterki??

    podkreśle
    Gruby przewód alternatora - brak prądu
    Cienki przewód - jest ok lecz na desce rozdzielczej nie świeci sie akum.
    Bezpieczniki - ok
  • Poziom 13  
    Szczotki sprawdziłem i są dobre. Regulator napięcia... gdzie tego szukać i jak to sprawdzić??
  • Poziom 29  
    w obudowie alternatora takie niewielkie urządzonko z dwoma przewodami jeden z nich jest podłączony do jednej ze szczotek zas drugi przewod jest podpiety do diód wzbudzenia alternatora . ja radze ci to sprawdzić w następująćy sposób odłącz orginalny przewód od szczotek w jego miejsce wepnij kawałek przewodu i podaj na niego 12v z akumulatora ,na odpalonym silniku mierz czy po podaniu napiecia na szczotki jest ładowanie ,jesli jest to regulator do wymiany ,sorki za błedy ale sie spieszylem
  • Poziom 13  
    Dzięki serdeczne za pomoc i za zainteresowanie tematem.
    Jutro będę sprawdzał i napisze jak to wszystko wygląda
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    hejka jesli na ciekim przewodzie masz napiecie to z instalacja auta wszystko ok cieki przewód jest od wzbudzenia alternatora a grubym przewodem powinien alternator podawac prad czyli pad alternator szczotki lub regulator napiecia jes jeszcze mozliwosc ze padły diody ale w tym przypadku naprawa nie opłacaln taniej wyjdzie kupic urzywany alternator pozdro
  • Poziom 13  
    Właśnie ten cienk kabelek spadał z alternatora (urwany zaczep) czy to że on spadał moglo spowodować uszkodzenie alternatora?? (diod, regulatora nap.)??

    I czy ewentualne uszkodzenie np. regulatora bądź diod może wywołać buczenie (chyba alternatora) i dziwną prace silnika na wysokich obrotach?? Silnik właściwie to normalnie pracował tylko na wysokich obrotach wydawał dziwny dźwięk coś jakby skrzeczenie (obcieranie metalowych części)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    rafcio_21 napisał:
    w obudowie alternatora takie niewielkie urządzonko z dwoma przewodami jeden z nich jest podłączony do jednej ze szczotek zas drugi przewod jest podpiety do diód wzbudzenia alternatora

    Przecież regulator razem ze szczotkami jest.
    Nawet nie wiadomo co za toledo i jaki alternator.
    Wirnik sprawdź, no i czy w ogóle kontrolka zapala po zwarciu przewodu do masy?
  • Poziom 13  
    Wiem już jak to wygląda. Są na allegro po 39zł
    toledo 95r 2.0 16V
    alternator bosch 90-120A
    przewodu nie podłączałem do masy
  • Poziom 39  
    jeśli kontrolka w ogóle nie świeci to wirnik ma przerwę i alternatywka nie będzie ładować
    buczenie czy inne dziwne chałasy mogą wskazywać na ocieranie się wirnika o stojan - czy po rozebraniu nie ma uszkodzeń mechanicznych w środku? czy obudowa nie jest pęknięta?
  • Poziom 31  
    Jeżeli na grubym przewodzie nie ma plusa to trzeba sprawdzić jego drogę od alternatora poprzez rozrusznik do akumulatora (na rozruszniku łączą się dwa grube przewody jeden od akumulatora drugi od alternatora).Jazda z odłączonym plusem grozi poważnym uszkodzeniem alternatora.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Megawe napisał:
    Jeżeli na grubym przewodzie nie ma plusa to trzeba sprawdzić jego drogę od alternatora poprzez rozrusznik do akumulatora

    No tak w pierwszym poście napisane czarno na białym (w sumie na zielonym) że na grubym nie ma napięcia.
    Zrób jak radzi kolega Megawe.