Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo 1M - Niskie ładowanie po regeneracji alternatora

02 Gru 2017 03:50 783 17
  • Poziom 12  
    Alternator po odpaleniu bez obciążenia ma 14,2V, z obciążeniem 13,8V. Na ciepłym przy obciążeniu spada do 13,3V a jeśli uruchomią się wentylatory jest 12,7V. Silnik pochodzi z Audi TT - oznaczenie BHE, 3.2. To rodzi moje wątpliwości, ponieważ w poprzednim silniku alternator miał tylko 1 pin wyjściowy do licznika, natomiast w nowym są dwa. Wiązka oczywiście została przełożona.

    Pytanie, czy w przypadku gdy przewód W z alternatora nie byłby podłączony silnik powinien rzucać jakimś błędem na VAGu czy cokolwiek? Pierwsze o co zapytał człowiek w punkcie regeneracji to czy przewód W jest podpięty. Twierdzi, że na stole alternator lądował 14,6. Dodam, że odłączałem 4 pinową wtyczkę przy rozruszniku i napięcie spadało wtedy do 11,8V oraz pojedynczy pin (1, od przewodu W) - nic się nie działo.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Spec od samochodów
    Zła regeneracja albo masa kiepsko kontaktuje . Najprościej wymienić na właściwy . Ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora.
  • Poziom 43  
    Sprawdzałes bezpośrednio napięcie na alternatorze?
  • Poziom 12  
    W R32 nie ma kompletnie podejścia, żeby to zrobić.

    tomasz sadowski napisał:
    Najprościej wymienić na właściwy


    Ale to jest właściwy alternator - jeździł z tym silnikiem i razem z nim został zeswapowany (w między czasie zregenerowany).
  • Poziom 43  
    ?
    DzieX napisał:
    Alternator po odpaleniu bez obciążenia ma 14,2V, z obciążeniem 13,8V. Na ciepłym przy obciążeniu spada do 13,3V a jeśli uruchomią się wentylatory jest 12,7V.


    To dodaj gazu i wtedy mierz, na wolnych obrotach to normalne.
  • Poziom 12  
    Po dodaniu gazu wartość napięcia się nie zmienia.
  • Poziom 17  
    Do czyszczenia lub poprawienia masy i główne przewody plusowe,po tym zabiegu jeszcze raz pomiar.Najlepiej by było zmierzyć przy samym alternatorze i porównać przy akumulatorze.
  • Poziom 43  
    A gdzie normalne. Coś skopane. Już altek 120A z dogrzewaniem w dieslu trzyma na wolnych 14V.
  • Poziom 5  
    Miałem kiedyś podobny problem z audi a6.
    Te spadki ładowania nie były jednak zależne od temperatury silnika, choć tak to wyglądało .
    Winnym był kabel, który idzie od alternatora do aku.
    Musiał gdzies po drodze zoksydować, czy coś..
    Pomogło podłączenie nowego kabla bezpośrednio z alternatora do aku.
    Wazne :
    Kabel od alternatora MUSI mieć odpowiednią średnicę (uzylem 12mm i musiałem zmienić klemę bo był grubszy od oryginału)
    Dodatkowo zaizolowałem go dwa razy izolacją parcianą.
    Przy instalacji nowego kabla starałem się wyeliminować jakiekolwiek prawdopodobieństwo ewentualnego kontaktu z masą (działało by jak spawarka) puściłem go wzdłuż wiązki, następnie przy plastikach.
    Po zamianie warto pojeździć i sprawdzać dość często czy kabel się nie grzeje zbyt mocno.
    Powodzenia
  • Poziom 12  
    Sprawdziłem ładowanie na alternatorze. Tj plus z alternatora i masa z silnika. Te same wartości co mierzone przy aku.
  • Poziom 5  
    Skoro te same wartości rozważał bym wymianę regulatora napięcia..
    Swoją drogą nigdy nie regeneruję części z obawy przed takimi właśnie przygodami.
    Wole dobrą używkę.. ;)
  • Poziom 43  
    meschkis napisał:
    Swoją drogą nigdy nie regeneruję części z obawy przed takimi właśnie przygodami.


    Wymiana łożysk , szczotek i pierścieni nie ma wpływu na łądowanie. O ile jest dobrze zrobiona.

    Można dziabnąć uzwojenie, lub źle zlutować fazę lub zrobić 10000 innych wad jak się jest lamerkiem.

    Dodano po 46 [sekundy]:

    meschkis napisał:
    Wole dobrą używkę..


    Niby skąd wiesz że jest dobra? hehe
  • Poziom 12  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    A po co w ogóle grzebałeś i co wymieniałeś, czy wcześniej było dobrze?


    Swapowałem auto z 2.3 AGZ na 3.2 BHE. Tylko w tym BHE był padnięty alternator - ładował bardzo słabo (11,5, odzywał się komunikat alternator workshop) i łożyska wyły. Sprzęgięłko też rozwalone. Poszedł do regeneracji + wymieniłem sprzęgięłko. No i oczekiwałem raczej idealnego ładowania a nie czegoś takiego.

    Jako, że w BHE wiązka się nieco różni postanowiłem zapytać tutaj, zanim zacznę walczyć żeby to zrobili dobrze.
  • Poziom 12  
    Ponoć na stole ładował 14,6V stąd moje wątpliwości.
  • Poziom 5  
    "
    Niby skąd wiesz że jest dobra? "
    No skoro działa.. ;)
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    W tych autach jak i Toledo II, Octavia itp jest problem z gnijącym od środka przewodem alternatora. Można to sprawdzić bo grzeje się bezpiecznik pierwszy od lewej w tej puszce nad akumulatorem gdzie główna linia 12V jest rozdzielana. Często plastik jest stopiony itp.
    Posta piszę żeby kolejni którzy będą szukać wiedzieli co i jak - bo w zeszłym tygodniu regenrowalem alternator i też mówili że na stole działa i wszystko git i żebym sprawdził ten przewód, to aż się oparzyłem w palca taki był gorący przy śrubie na bezpieczniku