logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować układ z ATmega8, LCD 2x20 i czujnikami temperatury?

lol17 22 Paź 2007 10:58 2306 13
REKLAMA
  • #1 4402723
    lol17
    Poziom 10  
    Witam. Jestem początkującym elektronikiem ale duzo juz wiem :). Proszę o pomoc w zbudowaniu układu.
    Mianowicie schemat mniej wiecej:
    http://img100.imageshack.us/my.php?image=555te9.png
    Tzn chcę zrobić takie coś zalilane na najlepiej 5V, wyświetlacz lcd np taki:
    http://allegro.pl/item259130608_nowe_lcd_2x20_z_podsw_led_y_g_ext_temp_.html
    Mikrokontroler to chyba atmega8 wystarczy. i po włączeniu układu chcę aby była pokazywana godzina a po naciśnięciu przełącznika, temperatury z 4 czujnikow.
    I proszę o to aby ktoś mi narysowal dokladny schemat jak to podłączyć, i jaki programator uzyc najlepiej(schemat) no i najważniejsze to napisanie softu do atmega.
    Układ będzie w komputerze wiec zasilanie raz bedzie a raz nie.
    Wiem że to strasznie dużo jak na pierwszy raz :)
    Bardzo proszę o pomoc

Post był raportowany.
    (pomoc) – ozdobnik ? -->REGULAMIN pkt 11.1 i 11.2.
    Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA -->REGULAMIN pkt 15. [hefid]
  • REKLAMA
  • #2 4403435
    Malas1984
    Poziom 29  
    Ocena: 85
    Po pierwsze to przydaloby sie Tobie poczytac troszke na temat ukladow cyfrowych,sterowania wyswietlacz LCD itd. Bez jakiejs minimalnej wiedzy o tym moze byc Ci ciezko. Sprobuj poszukac w google lub na elektrodzie schematu od takiego sterowania-dobrze zinterpretuj sobie co konkretnie chcessz wykonac i do czego to ma sluzyc ;-). Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • #3 4404374
    lol17
    Poziom 10  
    myślę ze sobie poradzę ;) potrzebuje tylko soft i schemat lcd+atmega8.

Proszę o pomoc
  • #4 4404396
    Malas1984
    Poziom 29  
    Ocena: 85