Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda felicia 1.3 MPI brak mocy

paluch36 26 Oct 2007 16:02 21590 26
  • #1
    paluch36
    Level 12  
    Witam!! Mam problem ze skodą felicią 1.3 mpi od momentu czyszczenia przepustnicy brakuje jej mocy i dusi się. Nie wiem czego to może być przyczyną!! Może ktoś z was miał podobny problem. Proszę o pomoc!!
  • #2
    DominikD
    Level 23  
    Temat wałkowany wiele razy , po czyszczeniu trzeba zrobić adaptacje , poszukaj na elektrodzie znajdziesz wiecej informacji.
  • #3
    paluch36
    Level 12  
    Robiłem już mu adaptacje bo zawieszały się obroty. I nie pokazuje się błąd że "brak nastaw podstawowych". A co jeszcze zauważyłem ostatnio że nie włącza się ssanie i na zimnym silniku strasznie go trzęsie?? Czy to może być ze sobą powiązane brak mocy i ssanie??
  • #4
    teiler
    Level 14  
    spróbuj pojezdzic powinno sie uspokoic samo
  • #5
    paluch36
    Level 12  
    Niestety nie przechodzi zrobiłem już z jakieś 20000km i dalej jest to samo.
  • #6
    teiler
    Level 14  
    to oznacza chyba że nieprawidłowo przeprowadziłęś procedure natawów podstawowych
  • #7
    paluch36
    Level 12  
    To jeżeli brak mocy może być spowodowany złymi nastawami przepustnicy to proszę mi powiedzieć czy takim sprzętem jak vag-com 208.1 i kablem OBD K+L line da się zrobić nastawy przepustnicy?? Bo mi sie wydawało że nastawy zostały wprowadzone.
  • #8
    szogun0
    VAG group specialist
    Nie da rady.
    I jak poszukasz na elektrodzie, to znajdziesz odpowiedź dlaczego.
  • #9
    fake_nick
    Level 18  
    poszukaj programu skoda simos menager
  • #10
    paluch36
    Level 12  
    A ma ktoś może taki program ten simos menager bo ja znalezałem na czeskeij stronie ale jak go pobieram to niemoge go zainstalować bo jest jakaś blikada. Może krtoś ma i mógł by mi przesłać na email pluch14-06(malpa)wp.pl.
  • #11
    paluch36
    Level 12  
    Ma już ten program i zresetowałem przepustnice wprowadziłem nastawy podstawowe i trochę się poprawiło ale czasami jest ok a czasami jest tak jak było wcześnie i ssanie nie działa
  • #12
    M_A_R_S
    Level 11  
    Kolego szanowny a jak masz możliwość szczytania błędów to zrób to i potem pomyślimy co jest nie tak. Za ssanie są odpowiedzialne czujniki temperatury. Jeden to wg. vag-com'a 00522 (taki błąd) a czujnik G62. jest to czujnik cieczy (płynu) chłodzącej. czujnik jest zabudowny na plastikowym elemencie do którego montuje sie obudowę termostatu. U ciebie czujnik ma wtyczkę z 4 pinami i żółtą obwódkę. Ja też miałem taki problem z ssaniem i do tego tetniące obroty jałowe zwłaszcza na gazie.

    Dołączam dla innych program o którym była mowa we wcześniejszych postach. jest po czesku ale dla mnie to nie stanowiło większego problemu pochodzę z południa kraju więc może dla tego :) Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.03 Free
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=3735385#3735385
  • #13
    Trabi
    Level 36  
    Witam.

    Podobnie jak u kolegi, u mnie (niedawno kupiłem 1.3MPI) silnik szarpie zaraz po zapaleniu, ale jak tylko jest zimny. Uspokaja się po ok. pół minuty pracy. Potem już pracuje jak złotko :) . Silnik też gasł jak był rozgrzany. Przeczyściłem przepustnicę (była strasznie zasyfiona) i przestał gasnąć. Czasami zawiesi się na 1800 obr/min ale przygazówka przywraca go do porzadku i spada do swoich 800 obr. W sumie zawiesił się może ze 3 razy przez ponad 2 tygodnie jeżdżenia. Nie robiłem jeszcze autoadaptacji, ale zrobię.
    Póki co, trochę martwi mnie to szarpanie silnika gdy jest zimny :( . VAG-COM pokazał jakieś błędy, ale nie wiem czy to są zapisane czy jakieś nowe. Wykasowałem logi - sprawdzę jutro czy coś się zmieniło z ew. błędami.

    Co da uzycie programu "Autocomsoft SIMOS Manager"? (z Czeskiego języka jestem noga :( ). I czy TRZEBA (?) robić autoadaptację po czyszczeniu przepustnicy? VAG-COM wykazał, że ma otwarcie na wolnych obrotach 4°, więc chyba w normie?

    A przede wszystkim: co z tym szarpaniem silnika jak jest zimny? I tylko gdy jest zimny.
  • #14
    Trabi
    Level 36  
    Trabi wrote:
    ...A przede wszystkim: co z tym szarpaniem silnika jak jest zimny? I tylko gdy jest zimny...

    Jakby kogoś interesowało - rozwiązałem problem. Taka nierówna pracę wywoływały za ciasne zawory. Wyregulowałem je i jak reka odjął :D
  • #15
    Trabi
    Level 36  
    Choć u siebie tego nie robiłem po ustawieniu zaworów, to 1800obr/min uspokoiło się po 50 km jazdy. Ale nie zaszkodzi - jak ktoś ma dostęp do VAGa i przeczyścił przepustnicę - tego zrobić :-) .
  • #16
    paluch36
    Level 12  
    Wracam do tego tematu ponieważ nie udało mi sie zlikwidować tego problemu postanowiłem zmienić lambde i przepustnice i wszystko jest prawie ok, ale brak mu mocy tak jak by sie troszkę przylewał jak chce się go zerwać łapie doła i niema siły.
  • #17
    vinci
    Level 25  
    brak mocy i nierówna praca silnika wskazuje na prace 3 cylindrów. radziłbym sprawdzić nakładke na świece czy nie jest popuszczona, świece, albo czy uszczelki pod klawiatura/głowicą nie popuściły.
  • #20
    xwojcio
    Level 15  
    Witam
    A ja mam problem taki z Felą 1,3 MPI, że gdy w nocy jest chłodno i wilgotno, to fela odpala i szarpie na wolnych obrotach z obrotami ok. 900, przy dodaniu gazu, efekt jakby nie paliła na wszystkie gary. Jak wygrzeje się w słońcu pod blokiem cały dzień - odpala bez problemu i ma równe obroty ponad 1000 i pracuje prwidłowo. Wszystkie możliwe konektory spsikałem WD40 wtykę i kable do cewki gumy na listwie Championa, konektory przy simos, czyśiłem halontron i czujniki temperatury, nie wiem co dalej robić ????
  • #21
    MIRAS-S
    Level 19  
    Sprawdź czy na cylindrach masz odpowiednie ciśnienie czy przypadkiem jakiś zawór nie przepuszcza bo jeśli tak to nie dość ,że silnik nie będzie miał wolnych obrotów to mocy i także.
  • #22
    maszan
    Level 24  
    xwojcio wrote:
    Witam
    A ja mam problem taki z Felą 1,3 MPI, że gdy w nocy jest chłodno i wilgotno, to fela odpala i szarpie na wolnych obrotach z obrotami ok. 900, przy dodaniu gazu, efekt jakby nie paliła na wszystkie gary. Jak wygrzeje się w słońcu pod blokiem cały dzień - odpala bez problemu i ma równe obroty ponad 1000 i pracuje prwidłowo. Wszystkie możliwe konektory spsikałem WD40 wtykę i kable do cewki gumy na listwie Championa, konektory przy simos, czyśiłem halontron i czujniki temperatury, nie wiem co dalej robić ????

    Zawory sprawdzales na zimnym ? 0.25S/0.2W.Jest gaz?Jesli jest to problem moze powodowac emulacja sondy lambda(rozjezdzaja sie mapy wtryskow) .U siebie w Felicji na zime ustawiam emulacje na ok 65% dzieki temu przy opalaniu nie zalewa (Ecu ustawia mniejsze czasy wtrysku) ale zas jak sie nagrzeje to czuc ze ma przydlawienia.Teraz jak juz cieplo jest ustawiam emulacje na 50% przy odpalaniu jest w miare i po nagrzaniu auto jezdzi normalnie.
  • #23
    xwojcio
    Level 15  
    Tak zawory to pierwsza czynność jaką robiłem myśłałem, że są podparte, ale nie. Emulacją lamdy się nie bawiłem, jedynie co robiłem to reset Simos menagerem po czyszczeniu przepustnicy, ale to było dawno i myślę, że wpływu na opisywaną pracę silnika nie ma.
  • #24
    xwojcio
    Level 15  
    Od tamtego czasu nastąpiła wymiana świec, czyszczenie przepustnicy, lecz objaw pozostał, acha lambda sprawdzana - jest ok, poradzcie coś
  • #25
    and61
    Level 26  
    a może problem tkwi w czujniku temperatury zasysanego powietrza i mapsensorze ( 2 czujniki w jednej obudowie zamontowane na kolektorze dolotowym) kiedyś w czasie czyszczenia za bardzo rozszerzyłem styk damski ( wtyczka) i własnie Fela nie miała siły jechac
  • #26
    xwojcio
    Level 15  
    Czyszczony był, ale czy do końca sprawny tego nie wiem, błędów na Vagu bynajmniej nie generuje, ale zastanowię się nad jego podstawieniem, bo tu chodzi napewno o temp. Gdy autko stoi w słaońcu jest wszystko ok, jak w cieniu i jest chłodno, to mankament występuje.
  • #27
    xwojcio
    Level 15  
    Już wszystko ok, po wymianie czujnika Halla objaw minął. Dziwne zawsze wydawało mi się, że uszkodzenie halla w kazdym przypadku powoduje wyłączenie silnika samochodu. Temat można zamknąć !