Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna II 1.9 dci - żółta kontrolka od świecy zarowej

07 Lis 2007 14:16 66149 26
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie, mam mały problem mianowicie jestem jednym z nieszczęśników którzy kupili Lagune II 1.9 dci 120 KM, 2002 rok przebieg 92 tys Km, po serii usterek które już wystąpiły mianowicie: brak mocy na każdym biegu gdy przycisnąłem gaz i przekroczyłem ok 2500 obrotów i pojawienie sie żółtej kontrolki ze świecą żarową - diagnoza w serwisie: problem z ciśnieniem doładowania więc Albo zawór EGR albo intercooler albo turbina, zacząłem od intercoolera ponieważ jakoś dziwnie przepuszczał powietrze (dmuchał) i okazało sie ze trafiłem w 10. 3 dni później samochód w ogóle nie odpala tak jakby nie było dopływu paliwa więc serwis, męczyli sie przez tydzień i w końcu okazało sie że to czujnik zapłonu teraz z nowym intercoolerem śmiga jak samolot ale wczoraj gdy pędziłem sobie autostradą to przy prędkości 150 Km/h i 6 biegu pojawiła mi się znowu ta żółta kontrolka ze świecą żarową, gdy ściągnąłem nogę z gazu i prędkość opadła do 130 Km/h to kontrolka zgasła, gdy znowu doszło do 150 Km/h znowu to samo i tak cały czas, nie odczułem żadnego dużego spadku mocy ani obrotów. Czy to może być wina zaworu EGR???
  • Poziom 10  
    Czy w przypadku tej usterki występowało występowało jakieś gwizdanie, świszczenie, czy to raczej normalne w pracy tego silnika?
    Pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie i dziękuje za zainteresowanie. Tak właśnie myślałem że to będzie EGR. A jeżeli chodzi o gwizdanie to moja laguna gwiżdże jak Tomuś z 4 pancernych ponieważ ma nowy intercooler. Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    to jest zwarcie w instalacji swieci sie kontrolka swiec i spada moc silnika


    Nie zaniżaj poziomu tego forum.
  • Poziom 25  
    miniakowy napisał:
    to jest zwarcie w instalacji swieci sie kontrolka swiec i spada moc silnika


    ciekawe ...
  • Poziom 39  
    miniakowy, na czyich imieninach takie pierdoły opowiadają.
  • Poziom 9  
    to nie są pierdoły, to może ty pierdoły mówisz, ale miałem to samo i zrobili mi to w warsztacie w serwisie boscha, jak nie wiesz to nie pier..l głupot jak sie nie znasz to jest moje zdanie i mogę sobie mówić co chce ja tak miałem i zrobili mi i było tam jakieś zwarcie. I to nie jest forum żeby wypowiadać się na czyjeś zdanie tylko żeby pomóc komuś kto ma problem.
  • Poziom 39  
    Ty uważasz, że w ten sposób komuś pomagasz?
  • Poziom 2  
    Spokojnie chłopaki. Problem rozwiązałem bo sprzedałem Lagune i szczerze nigdy więcej juz jej nie kupie ani nikomu nie polece. w dwóch słowach - AUTO KLĘSKA!!!!!
    Pozdrawiam
  • Użytkownik obserwowany
    Kłopoty są jak się kupi szyte uzywki, lub serwisowane gdy się zepsuje, sam mam to wiem nieczęsto wpinam się w popielniczkę.
    Prosze nie obrażać francuzek.
  • Poziom 2  
    witam
    miałem podobny problem w lagunie 2003 rok 1.9DCI , zapalała mi się kontrolka świec żarowych i laguna traciła moc.
    wyczyściłem EGR i nadal kontrolka się zapalała.
    powodem był sterownik turbiny, pomógł mi opis na forum:
    http://www.lagunazone.fora.pl/usterki-i-porady,2/problem-z-laguna-1-9dci,959.html

    przeczytałem o tym sterowniku i chciałem na niego spojrzeć w moim samochodzie i ewentualnie podpowiedzieć mechanikowi (w 4 warsztatach nie wiedzieli co mu dolega). Okazało się że ze sterownika spadła dolna gumowa rurka. Po założeniu jej na króciec moc momentalnie wróciła i kontrolka już się nie zapala. Kiedy ponownie zdjąłem rurkę mój koszmarny problem od razu wracał.
  • Użytkownik obserwowany
    Dzieki marcmail żeś sie podzielił swoimi spostrzeżeniami.
  • Poziom 1  
    Panowie mam ten sam problem...
    Mam Lagune od listopada...nie dawno wróciła od mechanika ponieważ brała niesamowite ilości oleju. Mechanik wymienił pierścienie, korbowody zostały zregenerowane(zostały założone nowe sworznie) rozrząd itd.
    Wróciła od mechanika i po pierwszej jeździe zauważyłem, że gdy dodaje gazu to samochód "gwiżdże", słychać szum powietrza...a potem zaświeca sie kontrola i samochód traci moc, tak jak wyzej opisywali koledzy...
    Byłem w specjalnym serwisie i wyszło że to problem chyba z ciśnieniem doładowania i doradzili żebym kupił nowy sterownik turbosprężarki...kupiłem, założyłem ale problem nie ustąpił... już sam nie wiem co robić? Tyle pieniędzy wpakowałem w to auto ze szok...
    Czy to intercooler czy może EGR a może zła ropa?? wcześniej tak sie nie działo...
  • Użytkownik obserwowany
    A napisz skąd jesteś to zostaniesz odesłany do kogo trzeba.
    Bo wydawać kasę w błoto to nie problem... może to .,... może tamto....
  • Poziom 35  
    Po prostu posprawdzaj wszystkie opaski mocujące rury z tworzywa w dolocie,nie dymi pod maską?
  • Poziom 25  
    Miniakowy a gdzie miałeś to zwarcie ?
    Co do czujnika ciśnienia doładowania to mam ten sam problem, brak mocy, jak zgaszą i wsadzę kartę jeszcze raz wszystko wraca do normy.
    Ktoś ma jakieś jeszcze pomysły ?
  • Poziom 35  
    Werewolf napisał:

    Co do czujnika ciśnienia doładowania to mam ten sam problem, brak mocy, jak zgaszą i wsadzę kartę jeszcze raz wszystko wraca do normy.
    Ktoś ma jakieś jeszcze pomysły ?


    Jest jeden pomysł -diagnostyka
  • Poziom 9  
    Laguna 2, 1.9 DCI 120 KM, 242 000 km. Na świeżo przerobiłem temat w dniu wczorajszym. Samochód na zimnym silniku nie chciał ruszyć z miejsca, zapalała się rzeczona kontrolka, komputer przechodził na tryb awaryjny i tylko 2800 na obrotomierzu. Kopcił "jak stary Jelcz", jeśli nie zdjąłem wtyczki z czujnika ciśnienia sprężarki. W moim przypadku rozszczelnił się przewód "górny" intercooler'a na sprężarce (sprężarka po wymianie, nie dokręcono opaski). Zauważyłem to przypadkiem, kiedy próbowałem usunąć usterkę. Śladem porad forumowiczów zabrałem się do czyszczenia chłodnicy powietrza, jej przewodów, kolektora dolotowego i egr (tu poległem, bo nie mogłem go wyciągnąć). Cała w/w operacja trwała cztery godziny. Efekt. Samochód odzyskał moc, nic nie świeci się na desce rozdzielczej, a po "przegazowaniu" zanikło kopcenie w wydechu. Naprawdę warto kompleksowo podejść do zagadnienia i zrobić raz a porządnie wszystko.
  • Poziom 9  
    witam !
    ja mam podobny problem i proszę o pomoc
    od ponad miesiąca mam lagunkę 2 1.9 dci 120km,przebieg 118tyś.(udokumentowany, 1 właściciel)przy kupnie była sprawdzana od a-z,wszystko było ok.od kilku dni gdy jest zimno,podczas jady zimnym silnikiem jest słabsza i co jakiś czas mignie na kilka sekund kontrolka świec żarowych,po rozgrzaniu silnika jest wszystko ok;)autko cichutko chodzi ,równo,odpala nawet na mrozach za pierwszym razem.autko kopcić na zimnym silniku na czarno na pierwszych 4 biegach póżniej już nie przy szybszej jeżdzie.nie jest to bardzo duże kopcenie ale widoczne w lusterku gdy dodam ostro gazu.to moje 5 autko z firmy renault i byłam zawsze bardzo zadowolona,ale pierwszy raz mam desla i nie wiem czy to objaw normalny czy nie;)
    co już się dowiedziałam to muszę przeczyścić zawór egr,wymienić filtry,turbo sprawdzane nie bierze oleju chodzi prawidłowo tylko troszkę wyje,jak cichutka syrena pogotowia przy dodaniu gazu na pierwszych biegach potem nie słychać nić poza pracą silnika;)jedynie co jeszcze mnie zastanawia to pocenie się rury głównej na złączeniu z przepustnicą,zaworem egr co jest przykręcana z prawej stronie silnika(nie wiem jak to opisać nie znam się zbyt dobrze;/)bo to może jest przyczyna kopcenia i tego wycia?prosze o szybką pomoc;)
    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Ja bym radził jechać do serwisu i będzie po problemie.
  • Poziom 25  
    U mnie problemem okazała się kostka czujnika ciśnienia doładowania, robiła jakieś zwarcie i wyskakiwał błąd... jeżeli na clipie pokazuje błąd czujnika ciśnienia doładowania, to najpierw warto sprawdzić sam czujnik.
    Nowa kostka w ASO 30-40zł, ja swoją zrobiłem za darmo (piny z kabelkami zaizolowane idealnie pasujące na "bolce w czujniku", stare kabelki które były przy kostce zrobione luty na końcach aby się nie rozwalały a całość połączona kostką połączeniową [zdjęcie piniżej] 3 pinową - pracuje idealnie) ale to jak kto woli.
    Laguna II 1.9 dci - żółta kontrolka od świecy zarowej
    Co do kostki i czujnika, można do łatwo sprawdzić metodą garażową samemu również bez clipa.

    Oto zawód którego poszukujemy, gdyby ktoś nie wiedział gdzie szukać.
    Laguna II 1.9 dci - żółta kontrolka od świecy zarowej

    Rozpiska przewodów:
    Laguna II 1.9 dci - żółta kontrolka od świecy zarowej
    - Przez z napisem 1 ma 5 V
    - Przewód oznaczony 2 (środkowy) jest masą
    - Przewód oznaczone 3 (czarny) jest sygnałem

    Przy włożonej karcie (silnik nie odpalony) przewód 3 powinien pokazywać wartość 1.89V.
    Laguna II 1.9 dci - żółta kontrolka od świecy zarowej
    Samochód uruchamiamy, przy obrotach do 2500 tysiąca powinien pokazywać ~2,28V.
    Laguna II 1.9 dci - żółta kontrolka od świecy zarowej

    Po tym wstępnym teście możemy stwierdzić, że czujnik reaguje i wtyczka jest dobra.
    Polecam nakłuwać jakimiś kablami w kable przed wtyczką, jakaś cienką igłą, i dla bezpieczeństwa później zaizolować.

    Teraz należy przetestować cały czujnik, w tym celu wyciągamy go i podpinamy pod baterie 5V oraz mierzymy wartości.

    W tym celu podłączamy go następująco:
    - Pin numer 1 z czujnika do źródła podłączamy do +5 V (czerwony przewód w załączniku numer 1)
    - Środkowy pin do masy (przewód biały w załączniku numer 1) "-" oraz woltomierza
    - Pin 3 (przewód różowy w załączniku numer 1) podłączamy do woltomierza

    Ja nie miałem zasilacza 5V podłączyłem do baterii, wartość jakaś pokazywała to 1,84 V a powinna 1,89 V ale to pewnie dlatego, że bateria 4,5V.
    Załącznik numer 1 nie musi zostać pobrany, są tam tylko zdjęcia jak graficznie wygląda podłączenie go do baterii co opisałem powyżej.

    Następnie podłączamy kompresor, pompkę lub co tam mamy.
    Laguna II 1.9 dci - żółta kontrolka od świecy zarowej

    Oto tabela wartości czujnika:
    Laguna II 1.9 dci - żółta kontrolka od świecy zarowej

    Możemy oczywiście pompować pompować na ślepo, jakoś wdmuchiwać tam powietrze...
    Jeżeli wartość rośnie to z czujnikiem jest wszystko okej.
    Załączniki:
  • Poziom 9  
    Wiem, że odkopuje już daaaaawno pogrzebany temat ale nigdzie nie mogę znaleźć rozpiski pinów na sterowniku silnika gdzie ten kabel sygnałowy "wchodzi" do sterownika.
    Otóż mój czujnik (nowy ori bosch) pokazuje ~860-870mBar czy jak kto woli 0,86-0,87 bar/atm na wolnych obrotach. Nawet po wyciągnięciu czujnika z rury też tyle wskazuje a powinien wskazywać około 1000mbar czy tam 1bar czy atmosfere. Mam służbówkę scenica z tym samym porażonym silnikiem (czyli 1.9 dci 120KM F9Q) i postanowiłem podmienić czujnik, gdyż ten w scenicu działa beż zarzutu. Okazuje się,że u mnie (w lgunie) znów wskazania 0,86-0,87 Bar, gdzie mój podłaczony w scenicu pokazuje odziwo ~1Bar...

    Ręce mi już opadają. Szczelny układ mam dolotowy (dziś po raz enty sprawdzałem). Auto dostaje za mało powietrza w stosunku do ilości paliwa i dymi na czarno i zapala sie spiralka z "vw" i tryb awaryjny. Wiem, że turbo nie daje odpowiedniego ciśnienia (turbo po kompleksowej regeneracji i na maszynie trzyma wartości, tylko nie w aucie). Odłączałem od turbo kat, żeby wykluczyć przypchany katalizator i tłumiki-bez zmian.
    Podczas jazdy auto jakby chciało jechać ale po 2-3 szarpnięciach tryb awaryjny... Dodam, że wcale nie jedzie do 2500 obr/min. Po zapaleniu się spiralki i "vw" po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu znika kontrolka i auto jedzie prawie normalnie z podkreśleniem słowa prawie.



    Moderowany przez T5:

    3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

  • Poziom 35  
    Sprawdź w serwisie czy nr części jest przewidziany do Twojego auta.
  • Poziom 8  
    Nr czujników i przeplywki (wszystko nowe oryginalne) były dobierane po nr vin. Wszystko działało aż do feralnego powrotu z nad morza gdzie zwyczajnie straciło auto moc i dymiło na czarno ale nie wchodziło w tryb awaryjny.
    Nie wiem dlaczego turbo pompuje za mało powietrza nawet z odłączonym podciśnieniem na sztandze, gdzie powinno pompować na max.
  • Poziom 35  
    Zacięty grzybek EGR? Uszkodzony przepływomierz? Przyczyn może być wiele. Niestety musisz się pobrudzić zaczynając od porządnej diagnostyki
  • Poziom 8  
    Egr wyczyszczony dosłownie niemal na błysk. Przeplywka nowa ori siemens. Po odłączeniu zero jakichkolwiek plusów czy minusów po za zwiększonym spalaniem.
    Osobiście stawiam na turbo. Po odłączeniu gruszki od podciśnienia powinno przeładowywać a tam ledwo wieje...