Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz i pobor pradu

maciek.kr 09 Lis 2007 21:44 5655 16
  • #1 09 Lis 2007 21:44
    maciek.kr
    Poziom 11  

    Witam mam skodzine 120 i zamierzam do niej podlaczyc KENWOOD KAC606 ktory pobiera 19A z akumulatora. Moje pytanie brzmi jak ten wzmacniacz bedzie wplywal na akumulator i alternator? Nie bedzie go przemeczał? Nie zniszczy mi alternatora w mojej poczciwej skodzinie? Mam akumulator 43Ah

    Jestem dosc malo biegly w elektronice i tez interesuje mnie to jak to jest z tymi akumatorami w skodzie. Jak szybko alternator potrawi naladowac go przy np 1 godzinnym sluchaniu muzyki bez wlaczenia silnika

    Pozdrawiam

    0 16
  • Pomocny post
    #2 09 Lis 2007 21:56
    tplewa
    Poziom 38  

    Fanem skody nie jestem :) ale nie o to tu chodzi :)

    Fajnie by bylo jak bys cos powiedzial bardziej o alternatorze jaki ma bo to ma wiekszy wplyw. Chodzi o to czy alternator doladuje akumulator przy takim poborze pradu... bo mam nadzieje ze pradnicy tam nie ma bo by bylo cieniutko...

    0
  • #3 09 Lis 2007 22:02
    maciek.kr
    Poziom 11  

    No to daje dane:)

    Napiecie znamionowe: 14V
    Prad podawany przy napicu znamionowym i predkosci obrotwej 280,8 rad/s(2700 obr/min) : 31A
    prad maksymalny: 42A
    Moc: 590 W
    Poczatek ladowania akumulatora 104.0 rad/s (1000 obr/min)
    Maksymalna predkosc obrotwa 1040 rad/s (10000 obr/min)

    0
  • #4 09 Lis 2007 22:23
    tplewa
    Poziom 38  

    hmm w sumie zakladajac ze wzmacniacz tyle pobiera jak grasz na max-a, wiec nie bedzie non stop tyle potrzebowal powinno byc ok.

    0
  • #5 11 Lis 2007 12:38
    maciek.kr
    Poziom 11  

    Jednak w zima dochadza swiatla, ogrzewanie i to tez pobiera prad... wiec jeszcze do konca nie jestem przekonany:(

    0
  • Pomocny post
    #6 11 Lis 2007 12:44
    Czaku89
    Poziom 24  

    światła palimy teraz cały rok:p Moim zdaniem nie powinno być większych kłopotów z ładowaniem akumulatora.

    0
  • Pomocny post
    #7 11 Lis 2007 14:05
    herbiasty
    Poziom 19  

    on daje 31 A przy prawie 3000 obr/min.. to duzo prądu a przeciez caly czas nie suchasz na max!! tez uwazam ze nie bedzie problemu PZDR!!

    0
  • #8 11 Lis 2007 23:30
    wladeczek5
    Poziom 16  

    Nie wiem czy cos pomoge,ale mam vectre i ostatnio siadły mi diody prostownicze w alternatorze(koszt naprawy około 60zł+ czas spedzony nad naprawa). Zrobiłem to sam,ale po skonsultowaniu ze znajomym mechanikiem powiedzial mi,ze bardzo możliwe,ze to siadło mi od wzmacniacza i suba,wiec według niego wzmacniacz ma jakis wpływ na alternator.

    0
  • #9 11 Lis 2007 23:35
    maciek.kr
    Poziom 11  

    To ja wiem ze wzmacniacz ma wpyw na alternator:-) Jaki miales wzmacniacz jakiej mocy?

    0
  • #10 11 Lis 2007 23:48
    wladeczek5
    Poziom 16  

    Mam teraz Magnata Traxx 600. Przy 4ohm ma 4x75w rms lub w mostku 2x200w rms

    0
  • #11 12 Lis 2007 10:20
    skolaszczecin
    Poziom 15  

    ta ja mam rockforda 4x75W i przy moim 50A alternatorze nie nadarza on z ładowaniem aku :(. Bez włączonego radia na wolnych ładowanie na klemach 14,1 V przy włączonym radiu i dość głośno spada do 12V przy basie spada troszkę niżej jeszcze. Wiec wzmak pobiera wszystko co alternator daje + pobiera sobie jeszcze z aku po 3 tygodnikach muszę doładować aku bo ciężko pali ...

    Wiec uważaj.

    0
  • #12 12 Lis 2007 12:00
    tplewa
    Poziom 38  

    skolaszczecin - to ja na twoim miejscu sprawdzil bym elektryke.. Ten wzmacniacz powinien pobierac w okolicy 500W... co daje nam przy 14W okolo 35A. Wiadomo ze nie slucha sie non stop na max-a, a raczej trzeba miec taka swiadomosc ze nie nazlezy tego robic jesli nie mamy sporych zapasow....

    Inna sprawa ze twoj RF pobiera okolo 500W, natomiast wymieniony wzmacniacz kolegi okolo 266W (przy 14V).

    Co do padniecia diod w alternatorze to jezeli przekroczono ich dopuszczalny prad to tak moglo sie stac... Choc z zycia wiem ze padania diod to nie tylko domena auta z instalacja CA... Dosc czesto dzieje sie to w normalnych autach...

    Co do skody to uwzglednilem zarowki - wiadomo ze na standardowym alternatorze jak sie pakuje CA nigdy nie bedzie rozowa. Jednak jesli sie slucha z rozwaga nic sie nie stanie.

    Moj alternator ma max. 75A - sprzet teoretycznie pobiera 80A i jakos problemow brak...

    Inna sprawa to stan w jakim znajduje sie alternator, wiele osob go olewa do puki nie padnie... A warto nieraz o tym pomyslec...

    0
  • #13 12 Lis 2007 13:12
    kaczmi
    Poziom 15  

    wszystko ładnie pięknie ale czy ktoś pomyślał o ty żeby dać kondensator 1F do tego wzmacniacza i nie obawiać się tym ze padnie aku (wyginają się cele) lub alternator. Kondensator naprawdę dużo daje i szybko się zwraca ja się "mocno gra" a co do słuchania głośno muzy na postoju (wył silnik) hmmm można sobie odpowiedzieć samemu :D

    0
  • #14 12 Lis 2007 13:26
    tplewa
    Poziom 38  

    kaczmi - a do czego ten kondensator przy 19A poboru pradu czyli 266W przy 14V co nam daje okolo 160W RMS na wszystkie kabaly (liczac sprawnosc klasy AB na pozimie 60%)...

    Pamietaj ze kondensator pomoze ci tylko w krotkim impulsie... Inna sprawa ze nawet zwykly akumulator spokojnie odda taki prad bez jakis wiekszych problemow...

    Owszem w mocniejszych instalacjach jest przydatny, choc jeszcze lepiej wtedy stosowac odpowiednie akumulatory, ale to juz dazymy dalej - nie wspomne o wymianie alternatora itd. itp.

    Narazie bylo pytanie o podpiecie niezbyt wielkiego wzmacniacza wiec nie ma co dramatyzaowac.... nie mowimy tutaj o sprzetach ktore pobieraja bardzo duze prady - zreszta tak jak mowilem w takich wypadkach dostosowuje sie juz cala elektryke pod zasilanie sprzetu CA....

    0
  • #15 12 Lis 2007 13:44
    skolaszczecin
    Poziom 15  

    No niby ale trzba uwzględnić do tego dmuchawę, ogrzewanie alarm, i teraźniejsza pogodę i skoki temperatur, włączone światła i np wycieraczki ... poluje teraz na większy alternator właśnie tak 60A najlepiej ewentualnie max 75A wtedy moja głowa była by spokojna :)
    Instalacja jest ok bo nic nie pobiera prądu jak wszystko jest wyłączone, masę wszędzie poczyściłem i po sprawdzałem kable sa ok

    0
  • #16 12 Lis 2007 14:23
    tplewa
    Poziom 38  

    Cytat:
    do tego dmuchawę, ogrzewanie alarm,


    sorry dmuchawe + ogrzewanie :) to co ty masz elektryczne ??? Alarm ??? ile ci pobiera z 100mA ???

    W przypadku skody uwzglednialem jazde na swiatlach (2x55W itd. wedlug przepisow )

    0
  • #17 12 Lis 2007 16:36
    maciek.kr
    Poziom 11  

    Witam

    Dziekuje wszystkim za udzial w rozmowie:)


    Ponizej przesylam dokladnijsze dane wzmacniacza.
    Tplewa czyli rozumiem ze jak mam wlaczone swiatla, ogrzewanie, wycieraczki i do tego wzmacniacz na normalnym poziomie glosnosci to nie mam czym sie martwic?

    Jeszcze jedno pytanie czy istnieje jakas opcja jak sprawdzic czy wszystko dziala poprawnie i czy alternator daje rade. Moze jakaos miernikiem da sie to posprawdzac zebym potem po miesiacu nie mial przykrosci z akumulatorem lub alternatorem i co za tym idzie z odpaleniem auta tym bardziej ze zbliza sie zima:-)

    Pozdrawiam

    0