Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Układy regulacji otwartej i zamkniętej w silnikach spal.

05 Gru 2007 18:46 1771 4
  • Poziom 34  
    Sprecyzuj o co ci chodzi. Kiedyś chyba w książce do poloneza na wielopunkcjie autor użył podobnych pojęć dotyczyło to przypadku gdy sterownik silnika czyta z map-pomija sygnał sondy lambda i innych czujników zewnętrznych , określił jako pracujący w pętli zamkniętej. Natomiast korzystający z sygnałów czujników zewnętrznych jako pracujący w pętli otwartej. To jedyny przypadek gdy spotkałem sie s tymi sformułowaniami.
  • Poziom 22  
    Układ regulacji otwartej, jak sama nazwa wskazuje, to taki układ, w którym nie ma sprzężenia zwrotnego. Natomiast układ zamknięty regulacji jest układem ze sprzężeniem zwrotnym. W układach sterujących pracą silnika sygnałem zwrotnym z wyjścia układu (sprzężenie zwrotne) jest sygnał z sondy lambda. Jeżeli podczas pracy sterownik bierze pod uwagę sygnał z sondy lambda do określenia mieszanki to wtedy pracuje w układzie zamkniętym (closed loop), jeżeli jest na odwrót, sygnał z sondy jest pomijany to wtedy sterownik pracuje w układzie otwartym (open loop). Sygnał z sondy nie jest np. brany pod uwagę podczas czasu gdy jest ona rozgrzewana. Nawiasem mówiąc dziwię się trochę, że w sieci nie znalazłeś nic na ten temat. Poszukaj jeszcze raz... :)
  • Poziom 22  
    Teraz już wiem o co chodzi i wiem czego szukać. Przedtem nic nie znalazłem, bo wpisywałem hasło z tematu. Czyli to zagadnienie jest ogólnie rozległe, można tutaj podciągnąć wszystkie układy sterowania/regulacji z czujnikami, jak chociażby układ sterujący kątem wyprzedzenia zapłonu (czujnik położenia wału korbowego), regulacja dawki paliwa (sonda lambda, czujnik ciśnienia z kolektorze dolotowym), wszelkie L-jetronic'i, K-jetronic'i i tym podobne historie.
    Dzięki Panowie za oświecenie.