logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Odbiornik Loewe Opta Bella-Jun - głośna praca transformatora

moeshe 09 Gru 2007 23:38 2726 7
REKLAMA
  • #1 4571433
    moeshe
    Poziom 11  
    Posiadam odbiornik Loewe Opta Bella-Junior typ 3 20 08. Odbiornik cechuje przykry mankament w postaci grzejącego się oraz głośno pracującego (drżacego) transformatora sieciowego. Nie mam doświadczenia z konstrukcjami lampowymi i nie chce uczyc się na błędach. Elektrolit zasilacza jest wg. mnie sprawny, jego przelutowanie na nowe kondensatory nie wpłynęło znacząco na prace transformatora.
    Z góry dziekuję za pomoc
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 4571899
    tszczesn
    Specjalista - oldradio
    Ocena: 184
    moeshe napisał:
    Posiadam odbiornik Loewe Opta Bella-Junior typ 3 20 08. Odbiornik cechuje przykry mankament w postaci grzejącego się oraz głośno pracującego (drżacego) transformatora sieciowego. Nie mam doświadczenia z konstrukcjami lampowymi i nie chce uczyc się na błędach. Elektrolit zasilacza jest wg. mnie sprawny, jego przelutowanie na nowe kondensatory nie wpłynęło znacząco na prace transformatora.
    Z góry dziekuję za pomoc

Jak transformator jest ciepły ale nie parzy to wszystko jest raczej w porządku. Zrób prosty test - wyjmij wszystkie lampy i włącz radio na dłuższy czas. Transformator powinien być cały czas zimny. Jak możesz tol zmierz też prąd uzwojenia pierwotnego. Jak nadal będzie się grzało to albo któryś z kondensatorów, albo sam transformator.
  • REKLAMA
  • #3 4571908
    painlust
    Specjalista - wzmacniacze gitarowe
    Ocena: 746
    Może wystarczy trafo mocniej skręcić...
  • #4 4577050
    moeshe
    Poziom 11