Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Merc W210 2,2 CDI 2000` nie chce palić na zimnym silniku

04 Sty 2008 20:45 4192 18
  • Poziom 15  
    jak w temacie .... nie chce zapalic "po nocy" a jak go wenze na "pych" to pali z pierwszego kopa.Jak tylko zapali moge go zgasic i juz normalnie z kluczyka da sie zapalic. Sprawdzilem dzisiaj swiece zarowe na"żarówkę" i wszedzie swieci ,czyli swiece grzeja, napiecie na swiece z przekaźnika takze idzie...jedynie co mnie jeszcze rapi to filter paliwa ;/ nie wiem jak sie to rozbiera zeby ocenic czy jest zabrudzony. EW jakie macie propozycje zeby cos jeszcze popsrawdzac?
    bo u mechanika powiedzieli ze mam "zchajcowaną instalacje na silnik" i to niby jest przyczyna ze nie pali rano :(
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Takie auto trzeba koniecznie pod coś podłączyć i ocenić parametry tak jak sugeruje kol. wyż. a filtr się nie ocenia tylko wymienia to na pewno nie zaszkodzi
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    cisnienie na listwie cr stan wtryskow i swiec zarowych to tematy do sprawdzenia
  • Poziom 15  
    ahas..... a moze byc tak jak ten mechanik powiedzial? nie jest to jakis kowalski z garazu obok tylko chopek co naprawiam same merce i to nie od wczoraj. stwierdzil ze mam wypalona instalacje na silniku z kompa co idzie ..... mozliwe ze to jest przyczyna ?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    ale jezli jest spalona to nie powinien jezdzic wcale prawda? a ja zrobilem tak juz jakies 2-3 tys i normalnie jezdzi ... spalanie rzedu 6L/100 i nic mu nie ma procz tego porannego zapalania :(
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    no za diagnoze skasowal mie 50zl i powiedzial ze wymiana instalacji i kompa to 500zl
    a chopek zna sie na rzeczy i jak mowie to nie jakis kowalski z garazu obok !


    Moderowany przez Błażej:

    50 zł już wydałeś, a możesz jeszcze coś zarobić. Nazywa się to "ostrzeżenie". Pisz tak niechlujnie dalej!

  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    a moze bedzie naprawiac to co mam... bo komp na alledrogo kosztuje jakies 300zl wiec cholera wie.... ale jak sie to mowi... dam mu go do naprawy a jak nie zrobi to bedzie tak dlugo robic az zrobi... a jak nie to kasiury nie dostanie :P
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    Jak już chcesz sam koniecznie coś zrobić, to wymień na początek oringi na zaworze ciśnienia na listwie to żaden wydatek i robota mała a może pomoże :)
  • Poziom 15  
    Chcialem sie jeszcze zapytac ,jezeli podczas jazdy zapala sie kontrolka od swiec zarowych to znak ze ktoras z nich jest uszkodzona?Bo od paru dni zapalila mi sie i nie gasnie,no moze sporadycznie zgasnie i pozniej znow sie zapala.Czy moglo byc tak ze z poczatku kontrolka sie nie zapalala a swieca byla juz uszkodzona?
    I jak sprawdzic czy swiece sa dobre? tak jak wczesniej na "zarowke" czy jakims innym sposobem?
  • Moderator Samochody
    Miernikiem, lub próbnikiem samochodowym z żarówką. Całkiem możliwe, że przyczyna tkwi w awarii którejś ze świec żarowych, choć w CDI po kilku latach często objawy zużycia (nieszczelności) wykazują wtryskiwacze. Niestety, nie są tanie. Ogólnie CDI, to są trudne w serwisowaniu silniki. Może nie tyle trudne, co wymagające odpowiedniego sprzętu diagnostycznego i odpowiedniej wiedzy. Znam serwisy specjalizujące się w Dieslach, które nie chcą naprawiać CDI. Sugeruję, że we własnym zakresie możesz jedynie sprawdzić świece żarowe i nie polecam Ci "głębszej" ingerencji.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Manfred von Richthofen napisał:
    Lampka kontrolan świec żarowych jest odrazu lampką kontrolną usterek elektroniki silnika, chłopcze, jedź do kogoś kto zna się na tym i ma sprzęt.
    Na moje oko masz problem z pompą wysokiego ciśnienia, i możliwe że skńczy się na wymiane elektrozaworu ELAB.
    Silnik nie ogranicza mocy w pewnych warunkach?


    Zgadzam się, bardzo możliwe. Według objawów, które autor podał w pierwszym poście, może być problem z uzyskaniem właściwego ciśnienia na listwie. Jakakolwiek byłaby przyczyna, ustalić to może jedynie odpowiednio wyposażona stacja. Własna ingerencja może tylko zaszkodzić, to nie jest diesel z lat 80-tych.
    Jak najbardziej wskazane dla forum byłoby, aby autor podał później wyniki diagnostyki silnika.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A ten mercedesik aby na taxi nie jeździ? Koledze doradzam wybranie się do warsztatu, w którym porządna diagnostyka kosztuje 100 zł, wyciągniecie wniosków 100zł, naprawa ....zł.
    Bo coś mi się widzi, że tu jeden cwańszy od drugiego :!
  • Poziom 15  
    Nie no silnik pracuje normalnie i nie ma problemow podczas jazdy ! Tylko przy zapalaniu wystepuje ten problem.Teraz doszlo jeszcze z ta kontrolka swiec zarowych ,ale spadkow mocy ani nic podobnego nie ma na sczescie, dzisiaj wymienie swiece i zobacze czy pomoze.jak nie to oddam na serwis do diagnostyki i sie wtedy wyjasni,bo nie kazdy spi na kasie zeby po serwisach sie szwedac i nie ma sie co oklamywac