Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Emulator sondy lambda do poloneza

18 Gru 2003 20:30 4597 15
  • Poziom 2  
    Czy ktoś posiada shemat emulatora sondy lambda do poloneza gli na wtrysku Abimex?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Pewnie chodzi Ci o emulacje sondy ze względu na inst. gazową , jeśli tak to lepiej załóż sobie sterownik do gazu , lepiej sie jeździ , mieszanka w calym zakresie obrotów silnika jest dostosowana do obciażenia silnika .
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 22  
    Emulator sondy to prymityw jakich mało. Zmierz sobie rezystanicję wtryskiwacza (ewentualnie grupy wtryskiwaczy - zalezy jaki masz wtrysk) i nawiń sobie drutem miedzianym cewke powietrzną o podobnej lub trochę wiekszej rezystancji (nie mniejszej przede wszystkim). Sam emulator ma jescze przekażnik (lub grupę przekaźników) sterowany z zaworu gazowego. tak aby po przejściu na gaz odciął masę od wtryskiwacza (wtryskiwaczy) i podpiął cewkę (sztuczny wtrysk)

    That's all
  • Poziom 18  
    pawol napisał:
    Emulator sondy to prymityw jakich mało. Zmierz sobie rezystanicję wtryskiwacza (ewentualnie grupy wtryskiwaczy - zalezy jaki masz wtrysk) i nawiń sobie drutem miedzianym cewke powietrzną o podobnej lub trochę wiekszej rezystancji (nie mniejszej przede wszystkim). Sam emulator ma jescze przekażnik (lub grupę przekaźników) sterowany z zaworu gazowego. tak aby po przejściu na gaz odciął masę od wtryskiwacza (wtryskiwaczy) i podpiął cewkę (sztuczny wtrysk)

    That's all


    A co ma wtrysk do lambdy ?? :o
  • Poziom 12  
    W Elektronice Praktycznej nr 7/03 jest opis testera samochodowych sond lambda. Posiada on możliwość "symulacji" określonych stanów sondy. Radzę przeczytać.
  • Poziom 22  
    Kurna. FAkt. Moje przeoczenie. Jakoś sie zafixowałem na emulator wtrysków. Ale nie ma tego złego moze komuś sie przyda info o wtryskach



    Co do sondy lambda to jescze nie dotarłem do jej emulacji. Według mnie powinien to być zwykły PRek pracujący jako dzielnik napięcia , pracujący w odpowiednim zakresie np 0-1 V i ustawiony dla napięcia prawidłowej mieszanki np. 0,45V.


    JAkieś tam generatory 1Hz do mnie nie docierają - bez sensu. Sonda lambda jest przecież źródłem napięcia. Wachania napięcia na samej sondzie nie wynikają z niej samej a z procesu przetwarzania A/D - integrator

    TYle według mnie, chętnie wysłucham innych
  • Poziom 29  
    Zobacz to co jest w załączniku, co prawda nie pamiętam skąd to ściągnąłem i dlatego nie mogę dać do tego linka.
    Stosując "komputerowy" sterownik gazu tak ja mówili poprzednicy uzyskasz właściwe proporcje gazu do powietrza w całym zakresie obciążenia o obrotów silnika - w układzie "tradycyjnym" nie jest to możliwe. Poza tym sterowniki takie do gazu najczęściej posiadają możliwość emulacji sondy lambda.

    Pozdrawiam !
    Marek
  • Poziom 22  
    Poza tym w autach z wtryskiem bez sondy co sie montuje. PRki panowie i to fabrycznie np. Polonez
  • Poziom 17  
    Pawol, a jaki wtrysk jest bez lambdy?? Pomijam tutaj k-jetronic, ale to jest wtrysk mechaniczny. Poza tym komp samochodowy (nie gazowy, bo chyba to ci sie myli) musi dostawac sygnal z czestotliwoscia 1Hz. Wiec danie prka nie za wiele pomoze.

    :arrow: Mkos1 - tego schematu szukalem.
  • Poziom 22  
    Eee tam. Teść ma Poldka 1,5 GLI z 95 roku normalnym ECU a zamiast sondy ma PRek. Mam Espero i w książce serwisowej (fabrycznej) równiez są opisane takie wersje aut. PRkiem reguluje się jednorazowo skład CO na wolnych obrotak i koniec. To są normalne auta z wtryskiem lecz bez katalizatora. Lambda jest konieczna tylko z katalizatorem - żeby go nie uwalić bogatymi gazami. Generalnie takie autka jeźdzą na ołowiowej palonie.

    Auta z Katalizatorem (a przez to z sondą ) są obowiązkowe gdzieś od 96-97 roku w Polsce
  • Poziom 30  
    toradek napisał:
    Pawol, a jaki wtrysk jest bez lambdy?? Pomijam tutaj k-jetronic, ale to jest wtrysk mechaniczny. Poza tym komp samochodowy (nie gazowy, bo chyba to ci sie myli) musi dostawac sygnal z czestotliwoscia 1Hz. Wiec danie prka nie za wiele pomoze.
    .


    Np 1 punktowy multec -mialem takiego kadetta z koncowki lat 80 silnik
    E16NZ ,zamiast sondy byl potencjometr ,ale komp mial tez inny program
    w romie niz wersja z lambda
  • Poziom 22  
    Według mnie to bzdura z tą częstotliwością 1Hz. Przetwarzanie A/D przy użyciu integratora może trwać właśnie koło sekundy i stąd taki przebieg na sondzie. Sonda póki co daje sygnał statyczny bo i jakim cudem ma coś tam generować. Jak mówiłem sonda jest źródłem napięcia statycznego a nie jakim tam generatorem

    Co do firmware ECU to nie wykluczone ze jest inna wersja. Na system z PRkiem mówią ze pracuje w "otwartej pętli" a z sondą "ze w zamkniętej pętli"
  • Poziom 29  
    toradek napisał:
    Pawol, a jaki wtrysk jest bez lambdy?? Pomijam tutaj k-jetronic, ale to jest wtrysk mechaniczny. ......

    U kolegi widziałem w Passacie wtrysk Digifant w wersji bez sondy Lambda, Ja też mam ten typ wtrysku ale już z sondą.
    Ale jak powiedział :arrow: pawol nie jestem pewien, czy miał on katalizator.
  • Poziom 22  
    No sami widzicie ze są takie auta z wtryskiem. Zapewniam cie ze ten passat nie maił katalizatora. Jakiś starszy rocznik pewnie był.


    A przed dosłownie chwilą znalazłem w necie schemacik który mnie utwierdza w mojej teorii
  • Poziom 22  
    Wygląda na to ze niekture ECMy liczą ilość przejść przez "punkt" sondy lambda i tam się stosuje owe generatory. Inne z kolei mierzą napięcie i tu stosujemy PRki (z grubsza). Tak mi to wygląda na tą chwilę