Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento- muli na rozgrzanym silniku

chcz 25 Lut 2008 10:58 4422 7
  • #1 25 Lut 2008 10:58
    chcz
    Poziom 19  

    Seicento 900/LPG/2001r.Po odpaleniu silnik wchodzi na duże obroty (automatycznie przełącza się na gaz)lecz po lekkim nagrzaniu obroty stają się prawidłowe.Po kolejnym uruchomieniu np po 4-ch godzinach obroty są prawidłowe.Zauważyłem,że sytuacja ma miejsce po długim postoju np.po nocy.Byłem w ASO gdzie wykasowano błędy,ale to nic nie dało.Obecnie błędów nie wykazuje,a sytuacja jak w temacie.

    0 7
  • #2 25 Lut 2008 13:18
    cardiag
    Poziom 30  

    hahaha!! ASO tylko błedy potrafi wykasować, ludzie nie dajcie się tak zwodzić! Każdy potrafi podłączyć kompa i wykasowac błędy ale robić nie ma komu! Debilizm....

    Kolego, oddaj auto do warsztatu który naprawia a nie kasuje błedy.
    Sugeruje sprawdzić nastawnik biegu jałowego, oraz czy nie bierze gdzieś powietrza.

    0
  • #3 25 Lut 2008 13:53
    chcz
    Poziom 19  

    może coś więcej o nastawniku(gdzie go szukać).Jeśli chodzi o warsztat to też problem-wymieniają co popadnie aż do skutku.Trudno o fachowca!

    Dodano po 10 [minuty]:

    Nie każdy potrafi podłączyć komputer-ASO potrzebowało ponad 2godz na znalezienie odpowiedniego kompa do skomunikowania ale najlepsze było stwierdzenie,że brakuje gniazda diagnostycznego.Dopiero drugi fachowiec znalazł pod bezpiecznikami-to jst ASO w Częstochowie

    0
  • #4 25 Lut 2008 13:56
    Michu10
    Poziom 32  

    Mam ten sam problem z Uno na LPG , jak ktoś coś będzie wiedziec to pisać czym więcej tym lepiej

    0
  • #5 01 Mar 2008 20:37
    chcz
    Poziom 19  

    Wymieniłem przewód podciśnieniowy(była w nim spora dziura pod uchwytem) ,nastawnik biegu jałowego wyczyszczony ale zmian nie zauważyłem.Jedynie zauważyłem, że w cieplejsze dni obroty są dużo mniejsze jak przy mrozach.Może to jakiś czujnik temperatury.Czy sonda lambda może też dawać taki efekt?

    0
  • #6 02 Mar 2008 00:50
    Kropelka-Bogdan
    Poziom 13  

    Auto wymaga krótkiej diagnostyki ale by się nie rozwodzić proponuję wymienić czujnik temepratury płynu chłodzącego (niebieski, dwupinowy) a także radzę wymienić termostat.
    Rezystancja tego czujnika wpływa na napięcie i sterownik ECM przekłada to na wysokość obrotów w okresie nagrzewania silnika które sa zaprogramowane i podwyższone obroty muszą występować w fazie nagrzewania no ale nie 4 godziny-stąd propozycja wymiany także termostatu.

    0
  • #7 31 Mar 2008 08:47
    chcz
    Poziom 19  

    Termostat wymieniony,czujnik też nowy,nastawnik b.jałowego wyczyszczony ,ale problem pozostał.Wysokie obroty są tylko po długim okresie postoju (np.po nocy).W czasie dnia gdy jeżdźę odpalanie jest już normalne co sugeruje, że związek to ma z temperaturą silnika.Czy sonda lambda może taki objaw powodować?

    0
  • #8 15 Kwi 2008 11:29
    chcz
    Poziom 19  

    nadeszły ciepłe dni i nie mam problemu z wysokimi obrotami,ale nadejdzie zima i .....Wnioskuje,że to problem z czujnikiem temperatury ale który czujnik może to zjawisko powodować?Ten na termostacie wymieniony.

    0