Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra A 1.7TD isuzu kilka pytań

25 Lut 2008 21:45 15281 20
  • Poziom 10  
    Witam mam kilka pytań odnosnie opla vectry z silnikiem isuzu
    po pierwsze chciałbym wiedzieć ile to mniej wiecej pali,w prawdzie wiem ze przy silnikach z turbo nie da rady oszczedzic, ale jednak ciekawość wygrywa:) po drugie chce wiedziec przy jakiej temp.powietrza trzeba grzac swiece (nie miałem wczesniej diesla wiec nie wiem) czy teraz jak robi sie ciepło około 17*C musze grzac swiece?? i ostatnie na biegu jałowym (luz)w tracie postoju szumi sprzegło i trzesie kierownicą, po wcisnieciu sprzegła lub zwieszeniu obrotów do około 900 moze 1000 (normalnie przy ciepłym silniku jest około 650 moze 700) drgania znikaja szumienie cichnie, nie wiem czym jest to spowodowane moze za małe obroty silnika wprowadzaja go w drgania??. Tak samo jest jak rozpedze samochod do około 80km(fakt nie duzo ale jak na miasto to za duzo:D:D) i mu "wrzuce luz" ,to rece na kierownicy zaczynają chodzic jak przy dojeniu krowy:) to nie jest wina cisnienia w oponach czy zbiezności, bo jak ma wieksze obroty i jest na biegu lub wcisnietym sprzegle nie ma tego problemu ,wydaje mi sie ze cos jest ze skrzynią bo na "luzie"ma mniejsze obroty jak na wcisnietym sprzegle. prosze o jaką rade i sory za epopeje:)
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 39  
    nie wiem ile w vactrze ale kolegi astra paliła ok 6 w cyklu mieszanym - jazda tak do 2,5 - 3 tyś rpm (paliła 8 jak ciągał przyczepę o ponad 0,5m wyższą od samochodu) ale problem polega na tym że te silniki lubią obroty i właśnie od 2,5 tys zaczyna się moc
    do świec jest automat i jak gaśnie kontrolka to kręcisz rozrusznikiem i dobry silnik pali po jednym sprężaniu jeśli się nie zapala to po prostu kręcisz i wtedy dobry isuzu pali też po jednym przerzucie bądź po trzech (ale to norma)
    co do szumienia sprzęgła to nie sprzęgło tylko łożyska w skrzyni a telepanie się wszystkiego co może się telepać w samochodzie to obr są za małe powinny być ok 800-900
    musisz jeszcze pamiętać że samochodu z turbo nie gasi się natychmiast po zatrzymaniu bo turbinka długo nie pochodzi i jeśli skrzynia hałasuje to chyba powinieneś się rozglądać za używką i jeśli zapala tak jak napisałem to o resztę chyba możesz być spokojny
    zapomniałbym - jeśli nikt nie przerabiał podgrzewania świec żarowych to dobrze jest mieć zapasowy alternator
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    są to bardzo przyzwoite samochody alternator nie psuje sie sam a z niedbalstwa o stan akumulatora lub porzycznie prądu innym na odpalonym silniku
  • Poziom 30  
    Vectry mają dużo dobrego i też złego dobre to że nie dużo pali i nawet w miare się prowadzi a złe to że lubią się odkręcać i padają w nich głowice(tylko delikatnie przegrzejesz i komory wirowe wypadają).Drżenie to raczej normalka trzeba oglądnąć wszystkie poduszki pod silnikiem.
  • Poziom 10  
    oki:) dzieki za wszystkie info. co do palenia, pali na raz. Przy ciepłym silniku trzeba go potrzymac koło sekundy na rozruszniku a przy zimnym koło 3 ale pali, silnik jest zadbany ma zrobione 180tysiecy, co do skrzyni to chodzi cicho płynie bez zgrzytów tylko troche ciezko(wina gestosci oleju w skrzyni) pytanie co do obrotów silnika, jak tam zwiekszyc obroty?. oczywiscie ciepły silnik i gdzie sie kreci i czym. A co do turbiny to ja nie gasze go odrazu po zatrzymaniu, a pozatym u mnie na osiedlu nie da sie pojechac szybko z turbo,max predkosc to około 40-60 wiec turbo sie jeszcze nie włancza, w prawdzie to turbo zaczyna chodzic jak agresywnie ruszam ze swiateł(piekne uczucie wszyscy z tyłu) lub wyprzedzam tak to go rozpedzam do 90 daje 5 bieg i na lekkim gazie zeby nie tracił predkosci przy około 2.5 tysiaca obrotów moze 3 tysie tak sobie jade, fakty sa faktami za czasem depne nawet i do 5 tysiecy obrotów ale to juz predkosc na autostrade :) co do spalania to wlałem do baku koło 2 litry ropy, pojechałem na cpn zalałem jeszce 10l i na tym zrobiłem niecałe 50km mieszanie(miasto-trasza) i swieci mi sie rezerwa, wydaje mi sie ze jeszce nie powinna bo zekomo rezerwa zapala sie w momecie gdy paliwa zostaje jeszcze na 100km czyli jak by palił nawet 10 na 100 to powinieniem miec ponad poł tego co było, ale spalanie spalaniem warzniejsze jest to zeby rowno ładnie chodził potem zadam jeszcze jedno pytanie ale odnoscie innego tematu:D.
  • Poziom 30  
    Obroty się zmniejsza na pompie wtryskowej na tej dźwigieńce jest linka od gazu przychodzi tam klucz 10 i śrubokręt,natomiast jeżeli chodzi o rezerwę to najpierw świeci a jak się kończy to mruga.
  • Moderator Samochody
    Chcesz zobaczyć ile pali - lejesz do pełna, robisz 200-300km i znów do pełna na tej samej stacji (ile Ci tym razem weszło tyle spalił). Innej metody nie ma takie lanie po 5-10l jest bez sensu... a jak Ci się na prawdę skończy i pociągnie powietrze to będziesz miał problem.

    Po zakończonej jeździe trzeba odczekać z 20-30sek na wolnych obrotach przed wyłączeniem silnika.
  • Poziom 10  
    co do tego jak sie skonczy i pociagnie powietrze to wiem ze nie pali za fajnie, nie raz mi brakło ale potrzymam na rozruszniku dodam gazu(wiem ze przy automatycznym ssaniu nie wolno)i po kilku razach załapie i nastepne pytanie, jak sie zabrac za wymiane linki predkoscimierza?? do 40 jest ok powyzej 50 to ratuje tylko podgłosic radio, poprostu chrupie linka jak sie za to zabrac?? czy nie ma sensu? tylko podjechac do auto naprawy zeby oni wymienili?? ile moze kosztowac linka z wymianą??
  • Moderator Samochody
    Nie wiem jak w Isuzu ale w GM, kilka razy tak zrobisz i masz po pompie wtryskowej... nie wolno doprowadzać do sytuacji gdy pompa wtryskowa pracuje na sucho, to jest proszenie się o kłopoty, poza tym to jest silnik Diesla i nie ma tu mowy o żadnym ssaniu (zresztą jak w każdym samochodzie z wtryskiem).

    Co do linki, to po upewnieniu się, że to linka a nie sam mechanizm silnika, jej wymiana raczej nie jest skomplikowana - zaczyna się przy skrzyni biegów a kończy na liczniku.
  • Poziom 10  
    wiem ze w silnikach diezzla jak i przy wszystkich autach na wtrysku nie ma czegos takiego jak ssanie w postaci jak przy gaznikowych benzyniakach ale z moich niewielkich informacji wiem i wydaje mi sie ze jest cos ala automatyczne ssanie zeby poprostu auto nie zgaslo na zimnie przy zimnym silniku.tak mi to kiedys ktos tłumaczyl.jesli nie ma ssania to po co mi bezpiecznik 10A wpiety w miejsce oznaczone ikona ssania (mala kwadratowa ikonka z przekatna od lewego dolu do prawej gory z mala kropka na srodku na zoltym tle) co do chrupiacej linki to niewiem co to moze byc delikatne chrupalo jak bylo zimno teraz chrupie caly czas i coraz bardziej.wskazówka predkosciomierza zaczyna drgac od 50-70 a skakac po okolo 10-15km/h powyzej 70.niewiem czy to aparat czy linka mozna powiedziec ze to zaczelo sie nagle.pewne jest jedno zaczyna mnie to coraz bardziej denerwowac i musze z tym cos zrobic. niewiem czy opis jaki napisalem odnosnie tego co jak i kiedy sie dzieje jest w stanie cos pomuc w wywnioskowaniu co jest uszkodzone.nadal mi sie wydaje ze to linka ale jesli sie myle i jest to caly aparat silnikowy to ile moze to kosztowac?? i czy trudna jest wymiana tego.?? zastanawia mnie jeszcze czy nie lepiej byloby wymienic calosci ukladu czyli linki i aparatu.co o tym sadzicie??wiem ze to jest napewno drosze,trudniejsze i bardziej pracochlonne ale wtedy sie ma 100%pewnosc ze w koncu bedzie cicho.teraz calkowicie nie zwiazane z tematem.moze jestem mlody i malo wiem ale to odnosnie ssania itd. to sa moje niewielkie informacje i nie traktujcie tego tak jakbym twierdzil tym ze wiem lepiej.szczerze mowiac jak podnioslem maske i przyszlo mi wymienic zarowki to 10 min. szukalem tej pokrywy pod ktora sa kable i sama zarowka.tak szczerze to do tej pory niewiem gdzie sie tam wlewa olej mimo tego ze zrobilem autem prawie 2000km. wczesniej jak mialem poloneza to tam nie bylo niewiadomo jakiej ameryki.silnik,gaznik i wiadomo jak to w polonezie skraplacz od LPG.w skrocie mowiac malo wiem:)
  • Moderator Samochody
    Bez urazy ale jeśli dla Ciebie wymiana żarówki czy znalezienie korka wlewu oleju to problem, mam niejakie wątpliwości, czy poradzisz sobie z wymontowaniem licznika... choć tak normalnie nie określiłbym tej operacji mianem skomplikowanej to nie wiem czy w Twoim przypadku zabieranie się za to to dobry pomysł.
    Jest to kwestia odkręcenia chyba 4 albo 6 wkrętów... linka z każdej strony trzyma się na nakrętce.
  • Poziom 10  
    a ja powiem to tak(własciwie napisze) w moim strym złomie to potrafiłem zrobic wszystko jak to polonez zapieczone tłoczki w zaciskach wymiana wału (był skrzywiony) nawet przy silniku sie troche bawiłem tym i owym ale tam to jest dosłowie chłodnica silnik pojemnik na płyn do spryskiwacza wiec nie było duzo szukania:Dczyli mam odkrecic srdek dostac sie do srodka (za tarcze liczników)i z tamtad odczepic linke a przy skrzyni to dzie to bendzie?? od góry czy gdzies na boku??

    Dodano po 2 [minuty]:

    a i jeszcze jedno co do obrotów dałęm sobie rade tez musiałem poszukac gdzie tam jest pompa:D ale znalazłem:) teraz chodzi idealnie i drgania w czasie stania na swiatłach czy tak jak pisałęm jazda na luzie juz jest prawie idealna obroty mam około 800-900
  • Poziom 30  
    Nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba nad półosiami a przy liczniku jest chyba blaszka którą się naciska.
  • Moderator Samochody
    Liczniki wyjmujesz w całości, wszystkie razem, z tyłu masz kilka wiązek kabli i linkę.

    Tak to wygląda z przodu (widać gdzie i ile masz wkrętów: 3 - 1 u góry i 2 na dole):
    Vectra A 1.7TD isuzu kilka pytań
    ...a tak z tyłu:
    Vectra A 1.7TD isuzu kilka pytań

    Gdyby się okazało, że to jednak liczniki i nie czuł byś się na siłach sam go regenerować, to na Allegro można kupić takie liczniki w cenie 90-150zł.
  • Poziom 39  
    xon kup linkę na szrociarni, rozkręć auto tak aby można było w 5 min wyciągnąć licznik i jedź do mechaniora żeby ci wymienił
    więcej niż 50zł nie powinieneś na to wszysto stracić
  • Poziom 10  
    oki ale czy jest ses kupowac linke na szrocie?? nowa kosztuje koło 30zł dobra mam jeszcze jedno pytanie jak sie sciaga ten kawałęk pleksty co osłania licznik??
  • Moderator Samochody
    Nie ma sensu kupować linki na szrocie, chyba że za parę miesięcy chcesz ją znów wymieniać.
    Po co chcesz go ściągać? To się wyciąga w całości, jak na zdjęciach.
  • Poziom 10  
    co do tego ze linka ze szrotu to i ja sie zgadazam :D ale dalej nie wiem jak odkrecic te sroby zeby wyjac całe "zegary" te sruby sa pod plastikami (tak mi sie wydaje) i jak sie do nich dostac plastik jest na zatrzask czy jak?? chyba zrobie najlepiej jak pojade do naprwy i oni to zrobią, moze troche wiecej zapłace ale bez meki i porblemów.Powracajac do spalania co myslicie o 25litrów na 240km?? mi sie wydaje ze to trche duzo a wg was??
  • Moderator Samochody
    Popytaj na autokacik.pl albo na jakimś forum właścicieli Vectr... w Astrze są plastikowe zaślepki, wystarczy podważyć i wyjąć.
  • Poziom 10  
    patrzyłęm prubowałem jakos sie dostac do srób ale nie daje rady nie mam zadnych zaslepek na gore mam ze tak to nazwe daszek a na dole plastik nad kierownica musiał bym to rozbierac dobra pojade do mechanika i to zrobi :D:D:D pytanie rozpedzone auto do 50 km na jakim odcinku powinno sie zatrzymac na recznym?? zbliza sie przeglad i nie pokoji mnie to jak reczny łapie:( jak stane i zaciagam reczny na przed ostatni zabek to auto dalej jedzie i musi stac na biegu:( jak moge podciagnac?? przy bebnach bendzie regulacja czy na pancerzu linki??
  • Poziom 10  
    juz wszystko ok reczny podciagniety linka wymieniona mniej pali (przedtem miał wyciek przy wtryskach i połowa ropy leciała poza wtryskiwacz i za to wiecznie miał ,mniej mocy i wiecej palił:)