Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymiana licznika / zegarów OPEL CORSA C

P.Piotrek 01 Mar 2008 16:22 27473 19
  • #1
    P.Piotrek
    Level 11  
    Witam serdecznie Wszystkich,

    Padł mi licznik / zegary w Oplu Corsa C 2001 1,7 DI (diesel)!

    W związku z powyższym kupiłem na allegro taki sam używany licznik do diesla (te same oznaczenia itd.)

    Wykręciłem stary licznik, wsadziłem nowy i okazało się że po zmianie nie można uruchomić samochodu z nowym licznikiem bo blokuje go immobiliser (miga pomarańczowa kontrolka blokady immobilisera)! Po ponownym włożeniu starych zegarów samochód odpala, immobiliser przestaje go blokować!

    Zacząłem wydzwaniać i pytać co się dzieje, jak to zrobić itp.! Okazało się że przy zmianie licznika potrzebne są kody serwisowe do Opla, licznik jest zgrany z reszta auta, komputerem itp.!

    Prośba o pomoc do Was - jak wymienić licznik samemu? Może da się to jakoś zrobić, ominąć te kody itp. No i oczywiście ustawić na nowym liczniku przebieg jak w starym!

    Proszę o info jak rozwiązać problem, ewentualnie jakiś opis krok po kroku!

    Może ktoś z Lublina lub okolic wie jak to zrobić i mógłby mi pomóc na miejscu?

    Proszę o pomoc!

    Piotr
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    P.Piotrek
    Level 11  
    Witam, nie mam car-pass (karty) ale mam wszystkie dokumenty auta: wyciąg ze świadectwa homologacji, numery kluczyków - metki, książkę serwisową i instrukcję obsługi (hihihi) (samochód kupiony w salonie w Polsce) itp.

    Czy pierwszy właściciel powinien dostać coś takiego przy zakupie auta? (Jesli tak skontaktuje się z nim ewentualnie)?
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    P.Piotrek
    Level 11  
    Podobno można taki PIN zamówić w salonie firmowym Opla (kosztuje to podobno około 120 zł - czy ktoś może to potwierdzić?)!

    1. Czy każdy może zamówić taki PIN do swojego samochodu (właściciel) np. ja będąc laikiem i wchodząc do salonu "z ulicy"? Jak to zamówić (trzeba im podać jakieś dane auta?)
    2. W jakiej formie otrzymam ten PIN: car-pass (karty kodu/-ów) czy np. zapisany na kartce, czy jest to 1 kod czy kilka kodów?
    3. Do czego np. jeszcze te/n kod/y może/gą się jeszcze przydać! (samochód zostaje w rodzinie do końca aż padnie, będzie nim jeździła żona)!
    4. Czy posiadając te/n kod/-y zmiana licznika nie będzie stanowić już problemu (jak to dalej wygląda/się robi?)?

    Dzięki za wszelkie info!
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    P.Piotrek
    Level 11  
    mam plastikowe metki które były dopięte do kluczyków, jest na nich naklejony kod kreskowy a pod nim numer, który ma postać: *LL-L8888* gdzie * to gwiazdka, L to litery, a 8 to cyfry

    Na obu metkach dopiętych do 2 oryginalnych kluczyków jest ten sam kod kreskowy i numer!
  • Helpful post
    #8
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    P.Piotrek
    Level 11  
    może to te 4 cyfry które są w tym numerze pod kodem kreskowym ... (no chyba że nie!)

    Dzięki za pomoc!
  • #10
    Anonymous
    Anonymous  
  • #11
    ekmir
    Level 24  
    Anonymous wrote:
    Mozna to zrobić, przelutowac co trzeba ze starych zegarów, ale lepiej uzyskać PIN ( zawsze się przyda) i zinicjować szafę z resztą.


    Co trzeba przelutować ze starego licznika ?
  • #12
    agula77
    Level 12  
    Nic nie trzeba przelutowywać.Podłącz licznik do auta albo na stole odczytaj pin opcomem wyloguj i dopisz do auta swoim pinem.
  • #13
    ekmir
    Level 24  
    agula77 wrote:
    ... i dopisz do auta swoim pinem.


    Czyli jakim ?
  • #14
    Jurek220
    Level 30  
    ekmir wrote:
    agula77 wrote:
    ... i dopisz do auta swoim pinem.


    Czyli jakim ?

    Tym co odczytasz z ori licznika,który był w samochodzie.
    Pozddr.
  • #15
    ekmir
    Level 24  
    Jurek220 wrote:

    Tym co odczytasz z ori licznika,który był w samochodzie.


    A gdzie mam go szukać ?
    Gdzie go odczytam ?
  • #16
    miler80
    Level 34  
    Jeszcze kwestia tego czy op-com sobie poradzi z pinem, większość nie, bo trzeba zrobić downgrade sprzętu do FW 1.39 żeby coś zdzialać w corsie.
  • #17
    roanlldo146
    Level 10  
    Z tego co pamiętam w Corsie w tym roczniku jest procek NEC uPD78 . . . .
    pozdrawiam
  • #18
    Sivyx
    Level 16  
    Do elektronika z rozebranym starym licznikiem, wylutować eepromka, na programator i machnąć dumpa, Pin z tego to już nie problem. W vectra c za 40zł, załatwiłem tak sprawę PINu, tyle że ja nie zmieniałem liczników. W vectrze nie było mowy o wyciągnięciu PIN op-comem. Pozdro
  • #19
    Jurek220
    Level 30  
    Sivyx wrote:
    Do elektronika z rozebranym starym licznikiem, wylutować eepromka, na programator i machnąć dumpa, Pin z tego to już nie problem. W vectra c za 40zł, załatwiłem tak sprawę PINu, tyle że ja nie zmieniałem liczników. W vectrze nie było mowy o wyciągnięciu PIN op-comem. Pozdro


    Tak,tylko tu nie ma pamięci tylko procesor Nec i robi się to troszkę inaczej.
    Vectra to nie corsa,niestety.
    Pozdr.