Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Caro 1.5GLI Abimex leje paliwo jak wiadrem ???

actionmann 02 Mar 2008 14:05 4243 15
  • #1 02 Mar 2008 14:05
    actionmann
    Poziom 9  

    Mam problem z Polonezem 1.5 GLi na Abimexie.
    Nie mogę go uruchomić. Próbowałem na zaciąg i po dłuższych mękach odpalił ale chodził jak traktor. Nierówno , dymił - coś strasznego.
    Odkręciłem więc dekiel od filtra powietrza i przyjrzałem się pracy wtryskiwacza. Okazało się że po przekręceniu kluczyka i próbie rozruchu podaje takie ilości paliwa jakby lało się "wiadrem" ? Zmieniłem wtryskiwacz na drugi używany ale jest to samo . Wykręciłem świece i w komorze silnika było tyle paliwa że można by się wykąpać.
    Co odpowiada za ilość podanego paliwa ? W czym może być problem ?

    Może ktoś miał podobne objawy ?

    Pozdrawiam !!!

    :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

    Regulamin, p.11. Proszę poprawić. [MS]

    0 15
  • #2 02 Mar 2008 14:11
    adam7009
    Poziom 38  

    sprawdz czujnik temperatury cieczy

    0
  • #3 02 Mar 2008 14:15
    sigi
    Spec od samochodów

    Wygląda, że komputer poległ.. albo jego zasilanie


    Pozdrawiam.

    0
  • #4 02 Mar 2008 14:15
    actionmann
    Poziom 9  

    A gdzie on się znajduje ?
    Chyba nie chodzi o ten koło termostatu z pojedyńczym kabelkiem?

    0
  • #5 02 Mar 2008 14:17
    actionmann
    Poziom 9  

    sigi napisał:
    Wygląda, że komputer poległ.. albo jego zasilanie


    Pozdrawiam.


    A można to jakoś sprawdzić lub naprawić ?
    Komputer podpinałem drugi ze szrotu i nie pomogło ale może też jest walnięty ?

    0
  • #6 02 Mar 2008 14:38
    adam7009
    Poziom 38  

    actionmann napisał:
    A gdzie on się znajduje ?
    Chyba nie chodzi o ten koło termostatu z pojedyńczym kabelkiem?
    to nie ten ten pokazuje tem. na zegarach.

    0
  • #7 02 Mar 2008 23:08
    hasiek
    Poziom 14  

    Czujnik temperatury do wtrysku jest wkręcony w kolektor ssący

    0
  • #8 03 Mar 2008 05:37
    Blicek
    Poziom 26  

    Zmierz napięcie na wtryskiwaczu przy przekręconym zaplonie. Jak jest caly czas napięcie (brak przebiegu prostokątnego przy kręceniu), to tranzystor (driver wtryskiwacza) w module do wymiany.

    0
  • #9 04 Mar 2008 21:31
    actionmann
    Poziom 9  

    Blicek napisał:
    Zmierz napięcie na wtryskiwaczu przy przekręconym zaplonie. Jak jest caly czas napięcie (brak przebiegu prostokątnego przy kręceniu), to tranzystor (driver wtryskiwacza) w module do wymiany.


    Mógłbyś mi to dokładniej objaśnić . Jaki tranzystor i w jakim module bo objawy są takie jak piszesz ?

    Pozdrawiam

    :D:D:D:D:D:D:D:D:D

    0
  • #10 04 Mar 2008 22:35
    grzebacz
    Poziom 21  

    może być jeszcze możliwość :uszkodzony oring pod wtryskiwaczem i ciśnienie ucieka do kolektora...

    0
  • #11 05 Mar 2008 02:05
    szwangru2
    Poziom 11  

    I jeszcze jedna możliwość - regulator ciśnienia paliwa.

    0
  • #12 05 Mar 2008 08:34
    Art.B
    Specjalista Automatyk

    Cytat:
    może być jeszcze możliwość :uszkodzony oring pod wtryskiwaczem i ciśnienie ucieka do kolektora...

    Przychylam się do tej wersji. Miałem tak i w poldku i w Vectrze 16, tylko w bardziej ekstremalnym wydaniu, sikało w górę na 2m:D. Jak pompa zaczyna podawać, to się leje... Najprościej przełożyć cały element (wtryskiwacz z obudową i regulatorem) ze złomu (taniocha). Podaj z zewnątrz napięcie na samą pompę paliwa (choćby na przekaźniku) i popatrz czy leje. Jak tak, to o-ring, jak nie to
    Cytat:
    Zmierz napięcie na wtryskiwaczu przy przekręconym zaplonie. Jak jest caly czas napięcie (brak przebiegu prostokątnego przy kręceniu), to tranzystor (driver wtryskiwacza) w module do wymiany.

    0
  • #13 16 Mar 2008 12:08
    actionmann
    Poziom 9  

    Art.B napisał:
    Cytat:
    może być jeszcze możliwość :uszkodzony oring pod wtryskiwaczem i ciśnienie ucieka do kolektora...

    Przychylam się do tej wersji. Miałem tak i w poldku i w Vectrze 16, tylko w bardziej ekstremalnym wydaniu, sikało w górę na 2m:D. Jak pompa zaczyna podawać, to się leje... Najprościej przełożyć cały element (wtryskiwacz z obudową i regulatorem) ze złomu (taniocha). Podaj z zewnątrz napięcie na samą pompę paliwa (choćby na przekaźniku) i popatrz czy leje. Jak tak, to o-ring, jak nie to
    Cytat:
    Zmierz napięcie na wtryskiwaczu przy przekręconym zaplonie. Jak jest caly czas napięcie (brak przebiegu prostokątnego przy kręceniu), to tranzystor (driver wtryskiwacza) w module do wymiany.


    Witam ponownie !
    Okazało się że to była pierwsza wersja czyli uszkodzony oring .

    Przestało lać ale teraz wyniknął inny problem.
    Na gazie wszystko chodzi ok , ale jak przełączę na paliwo to się strasznie dławi , jakby nie miał mocy.
    Rozpędzając się na gazie przełączam na paliwo i traci całkiem moc . Silnik pracuje ale jedzie coraz wolniej , nie przyspiesza.
    Gdy się zatrzymam pracuje na wyższych obrotach ale trzeba "pompować" pedałem gazu. Gdy przestaję to gaśnie , nie trzyma obrotów .

    Może ktoś ma jakieś wskazówki ?
    Z góry dzięki !

    :cry::cry::cry::cry::cry::cry:

    0
  • #14 18 Mar 2008 09:09
    actionmann
    Poziom 9  

    Nikt nie ma żadnych pomysłów ?

    :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

    0
  • #15 12 Gru 2011 10:41
    shimus2011
    Poziom 7  

    Może sprawdź pompe paliwową i jej zasilanie. pompa znajduje się w zbiorniku

    0
  • #16 12 Gru 2011 13:01
    251377
    Użytkownik usunął konto