Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 211CDI nie zapala?

burza1979 07 Mar 2008 15:38 16167 14
  • #1
    burza1979
    Level 13  
    Nie ma błędów w szafie. Auto nabiegało 300000km i nie zapala. Jak bardzo długo pokrecisz to czasami złapie. Wygląda na to że jest za małe ciśnienie na listwie a co za tym idzie podejżewam Pompę wysokiego ciśnienia. Miał ktoś coś takiego?
  • #2
    mario11
    Level 13  
    Powinien miec pompe wstępną w zbiorniku i napisz czy sam zgasł czy może go zgasiłes i nie odpalił
  • #3
    młody88
    Level 19  
    a regulator ciśnienia paliwa??
  • #4
    luki1979
    Level 14  
    witam.
    pompa wysokiego ciśnienia swoją drogą, ale najpierw należy dokładnie sprawdzić szczelność układu paliwowego (nie może być żadnych baniek powietrza w tych przeźroczystych przewodach). Należy zwrócić uwagę na stan o-ringów, szczególnie na końcach magistrali rail i przy filtrze paliwa.
    Jak przelewają wtryskiwacze? Jakie jest ciśnienie na magistrali?
  • #5
    E.L.E.K.T.R.O.N.I.K
    Level 10  
    witam.
    gdy sprinter nie zapala to przeważnie jest:
    -regulator cisnienia paliwa,
    -uszkodzony wtryskiwacz
  • #6
    SP7SEC
    Level 28  
    stawiam na przelewający wtryskiwacz a mimo to zamało informacji o parametrach bierzących
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    robi4444
    Level 1  
    U mnie też problem z zapalaniem może opisze jak to się zaczeło i ktoś coś podpowie. Kiedy jechałem silnik zaczął przerywać (gasnąć) a że zbliżałem się do CPN to też tam zjechałem. Następnie silnik zgasł po kilku prubach odpalenia wreszcie załapał więc myślałem że może błędnie pokazuje ilość paliwa więc jak odpalił podjechałem do dystrybutora i dolałem paliwa, dziwne bo odpalił i spkojnioe dojechałem do domu. jednak po godzinie gdy chciałem odpalić silnik odpalił i zgasł (pracował ok 3-6s). Zaprowadziłem go do mechanika który powiedział że nie ma ciśnienia paliwa jest za niskie tzn. są jakieś regulatory ciśnienia paliwa które są zepsute i zasugerował czy czasami nie była wlana benzyna bo te regulatory pracowały jakby na sucho. Odpowiedziałem że nigdy nie była lana benzyna. Powiedziałem mu że raz całkowicie (przez nieuwagę) wyjeździłem paliwo a po wlaniu z kanistra bardzo trudno było go odpalić bo w przewodach wogule nie było paliwa kręciłem silnikiem ok 20-25 min. z małymi przerwami. Mechanik stwierdził że przyczyną awarii tych regulatorów ciśnienia była praca bez paliwa (na sucho). Mam do was prośbę czy jest to możliwe aby od tego mogły się popsuć te regulatory, czy poprostu tak miało być. Jeśli to są regulatory ciśnienia to powiedzcie ile kosztują i gdzie kupić bo mechanik mówi że ma problem. Bardzo proszę o pomoc samochód jest bardzo potrzebny a już od około 3 tygodni stoi. Moje gg 5327512 nick robi.
    Dzięki za ewentualną pomoc.
  • #9
    grzegorzpiotrowski77
    Level 13  
    jeżeli auto jest potrzebne to nie trać czasu w zgadywanki tylko zaciągnij do serwisu. za podłączenie star diagnozy zapłacisz 200 zł a tak możesz wydać niepotrzebnie 600 na regulator i wcale nie musi być on uszkodzony, przede wszystkim dobra diagnoza a nie gdybanie, szkoda twojego czasu i kasy wyrzuconej w błoto
  • #11
    swartpol
    Level 2  
    witam kolegów ja mam pytanie sprinter cdi 313 raz pali od kopa raz trzeba dłużej pokręcić ostatnio wymieniłem wąż od turbiny górny razem z całym plastikiem było tam trochę jakby szlamu czy co ale problem to ni z gruszki ni z pietruszki w czasie jazdy gasnie zaświeca się edc ponowne uruchomienie działa edc gaśnie i tak do następnego razu!!!!co go boli????help
  • #12
    samuelknabeldorf
    Level 10  
    swartpol

    Post 03 Paź 2008 18:37 Re: Mercedes Sprinter 211CDI nie zapala?
    tags: sprinter gasnie jazdy mercedes zapala mercedes gasnie Odpowiedz z cytatem
    witam kolegów ja mam pytanie sprinter cdi 313 raz pali od kopa raz trzeba dłużej pokręcić ostatnio wymieniłem wąż od turbiny górny razem z całym plastikiem było tam trochę jakby szlamu czy co ale problem to ni z gruszki ni z pietruszki w czasie jazdy gasnie zaświeca się edc ponowne uruchomienie działa edc gaśnie i tak do następnego razu!!!!co go boli????help

    Przede wszystkim jeśli zaświeca się EDC to problem leży po ukł.paliwowym. to tam musisz szukać przyczyny, a nie wąż. Gdybać można byłoby dużo najlepiej jest pojechać do serwisu i za podłączenie zapłacisz ok 200zł i wtedy ujawni sie przyczyna. nie będziesz musiał narażać sie na nie potrzebny wydatek.
  • #13
    grzegorzbuczylo
    Level 20  
    Witam Jak CDI gaśnie przy wysokich obrotach to na 90% zawór regulacji ciśnienia magistrali jest przytkany i ciśnienie przekracza max i samochod jest gaszony awaryjnie a jak ciężko pali to któryś wtrysk padł albo ze dwa przeważnie. Nie musisz juz jechać do ASO.
  • #14
    benek1979
    Level 1  
    witam wszystkich ja miałem taki sam problem z moim sprinterem 311 cdi , po zrobieniu około 300 kilometrów zgasiłem auto i po 10 minutach próbowałem je odpalic i klapa dopiero po jakis 5-6 sekundach odpalał i tak było przez jakis miesiąc , na forach czytałem ze to najprawdopodobniej wtryskiwacze na przelewach bo cały układ miałem szczelny i nie łapał nigdzie powietrza , więc aby sprawdzic czy to wtryski na przelewach zamknełem powrót paliwa przed filtrem od strony silnika zaciskając żabką no i spróbowałem go odpalic sprinter odpalił bez problemu zgasiłem i ponowiłem jeszcze dwa razy zdjąłem zacisk z wężyka i ponownie spróbowałem odpalic ,odpalił i juz jakiś miesiąc pali bez problemu niewiem jakim cudem. :D
  • #15
    MSZANA DOLNA
    Level 2  
    Witam wszystkich. Dzisiaj zarejestrowałem się tutaj bo od jakichś dwóch miesięcy mam problem z moim 413 cdi. Zaczęło się od ciężkiego odpalania przy zimnym i z czasem przy rozgrzanym silniku. Drugi problem jaki był zauważalny to gasnący silnik podczas jazdy (zawsze pod górę, obroty powyżej 3000 i ciężki ładunek na pace) gasnął , przekręcałem kluczykiem w czasie jazdy, zapalał i jechałem dalej. Udałem się do mechanika. Wymienił 1 wtrysk gdyż lał i miało się poprawić. Poprawa polega na tym że odpala ( nie od razu tylko po około 3-5 sekundach) A odnośnie gaśnięcia to teraz nie gaśnie przy jeździe ( pod górę, obroty powyżej 3000 i ciężki ładunek na pace) tylko przy jeździe z góry, pusto na pace i niskie obroty. Dodam że przed naprawą jak i po naprawie zauważalne są bąbelki powietrza w przewodzie pomiędzy filtrem a pompą wysokiego ciśnienia.