Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silniki synchroniczne - sterowanie prędkością

_Wojciech_ 10 Sty 2004 21:27 8000 11
  • #1 10 Sty 2004 21:27
    _Wojciech_
    Poziom 14  

    Poszukuję informacji na temat sterowania prędkości silników synchronicznych.
    Jak ktoś coś ma, będę wdzięczny.

    0 11
  • #3 11 Sty 2004 11:18
    k3048
    Poziom 37  

    witam, po to są silniki synchroniczne by utżymywać w miarę stałą prędkość [poślizg].pozdrawiam

    0
  • #4 11 Sty 2004 17:22
    _Wojciech_
    Poziom 14  

    No oczywiście, ale te same rewelacyjne właściwości chciałbym mieć przy DOWOLNEJ (rozsądnie) prędkości.
    Nigdzie nie mogę znaleźć niczego na temat wykorzystania falowników do tego celu.

    0
  • #5 11 Sty 2004 19:06
    jiwaniuk
    Poziom 30  

    Jak sama nazwa mówi silnik synchroniczny musi obracać się z prędkością zależną od częstotliwości napięcia zasilającego i nie ma tutaj w ogóle mowy o poslizgu, bo jeżeli z jakiegoś powodu obroty silnika spadną, to silnik wypadnie z synchronizmu i ewentualnie zacznie pracować jak silnik asymchroniczny.
    Prędkość obrotową silnika synchronicznego można regulować przy pomocy falowników, ale należy zwrócić uwagę na:
    - jakie będą warunki chłodzenia przy zmienionych obrotach (mniejsze
    obroty - gorsze chłodzenie być może trzeba będzie zastosować
    chłodzenie wymuszone),
    - jak zachowa się urządzenie napędzane przy wzroście obrotów (np
    moment potrzebny do napędzania wentylatora zwiększa się z
    kwadratem prędkości),
    - jak zachowają się elementy konstrukcyjne silnika (np. wytrzymałość
    łożysk na wzrost obrotów).
    To tylko niektóre problemy, które należy rozważyć przy zmianie obrotów silnika.

    Pozdrawiam wszystkich

    jjanek

    0
  • #6 11 Sty 2004 22:05
    _Wojciech_
    Poziom 14  

    Bardzo dziekuję za odpowiedź.
    Ale mnie chodzi o to, że NIGDZIE nie mogę znaleźć niczego na ten temat. Masz może jakieś artykuły/rozdziały w konkretnych książkach/*pdf'y/cokolwiek na ten temat?
    Byłbym bardzo wdzięczny.

    0
  • #7 12 Sty 2004 10:53
    gmp
    Poziom 19  

    _Wojciech_ napisał:
    Ale mnie chodzi o to, że NIGDZIE nie mogę znaleźć niczego na ten temat. Masz może jakieś artykuły/rozdziały w konkretnych książkach/*pdf'y/cokolwiek na ten temat?
    Byłbym bardzo wdzięczny.

    Zeby dobrze sterowac silnikiem synchronicznym musi on byc wyposazony w enkoder. Sprobuj poszkac pod haslami : SERVODRIVE, lub na stronach simensa pod haslami "simodrive", "three phase servomotor". Takie silniki i falowniki produkuje bardzo duzo firm: Siemens, Stober, Lenze itd..., Poszukaj na ich stronach.

    0
  • #8 02 Kwi 2004 09:32
    pkarczmarski
    Poziom 2  

    Jeżeli ktos jest w posiadaniu jakiegokolwiek schematu sterowania silnikiem 1-fazowym z mikrokontrolera to bardzo prosze o maila na: pkarczmarski(malpa)post.pl

    0
  • #10 07 Kwi 2004 01:27
    SX_
    Poziom 11  

    Należy zmniejszyć częstotliwość zasilającą z falownika i prędkość synchroniczna, z którą pracuje ów silnik też się zmieni.

    0
  • #11 14 Kwi 2004 00:06
    7591
    Poziom 10  

    Jeśli chcesz koniecznie w prosty sposób regulować w ograniczonym zakresie obroty silnika synchronicznego ,lub asynchronicznego to proponuję to zrealizować przez szybkie (zależne od potrzeb) włączanie i wyłaczanie napięcia - można to zrealizować impulsując z odpowiednią częstotliwością np. triak włączony w obwód silnika.

    0