Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Aprilia SR50 kopci.

05 Kwi 2008 12:21 13623 30
  • Poziom 13  
    Witam i mam pytanie bo posiadam aprilie SR50 i ostatnio zaczeła mi kopcić.Najgorzej kopci jak sie rozgrzeje bo rano nie jest żle troszeczkę.Wymieniałem juz olej kilka razy teraz mam 2t i wymieniłem uszczelkę pod głowicą bo tak mi proponowali i cały czas tak samo.W zimę jak jezdziłem to nie kopciła bo ciężko było ją zagrzać a teraz jak jest ciepło to juz kopci.Prosze o jakieś wzkazówki.
  • Poziom 29  
    Sprawdź jak z dozowaniem oleju do paliwa. Bo chyba taki ma jak myślę :) może podaje za dużo?! Ogólnie gaźnik. Tak mi się wydaje ale nie jestem na 100% pewny. Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Co do dozownika to raczej jest dobry bo oleju duzo mi nie bierze jak wleję 1l to prawie starcza mi na sezon.
  • Poziom 42  
    1) Kontrola regulacji dozownika, na zabieraku linki na dozowniku są znaczniki, musi się w nich mieścić.
    2) Kontrola linki dozownika, potrafi się powiesić i na wolnych dać za dużo oleju, później wypala w wydechu.
    3) Kolor świecy? Najlepiej zdjęcie
    4) Nie ubywa oleju w skrzyni? Jeśli tak to simmering od strony sprzęgła.
    5) a właściwie po pierwsze - na jaki kolor dymi??
  • Poziom 13  
    Rano dymi na niebiesko a jak sie rozgrzeje to na biało ale uszczelke pod głowica wymieniłem.Świeca jest koloru brązowego.
  • Poziom 13  
    Mam jeszcze jedno ważne pytanie?Czy mógłby mi ktos podać orginalny symbol świecy do Aprilii sr50 97r.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    RL82YC
  • Poziom 13  
    Dzięki wielkie kolego.

    Dodano po 22 [minuty]:

    Tylko jest cos nie tak gdyz ta swieca jest z długim gwintem a ja w swojej aprilce mam z krutkim bo jest to 2-suw.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    BR7HS też długi gwint
    dane wg autodaty
    A to że to 2t nie ma nic do rzeczy DT80 też 2t i świeca z długim gwintem
  • Poziom 9  
    co do tego dymienia, to musi brac olej jak silnik zimny to na niebiesko a jak się rozgrzeje to biało.
  • Poziom 13  
    No ale jak kupiłem i do teraz jezdze i swieca jest z krótkim gwintem to z długim gwintem nie założe.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A skąd wiadomo co jakiś PGRowiec tam założył i dlaczego - może innej nie miał, sprawdź długość gwintu w głowicy
  • Poziom 35  
    a kopa ma ?? normalnie wchodzi na obroty nie jest słaba ??

    świeca brązowa świadczy o prawidłowej mieszance więc teoretycznie nie powinno dymić ..........

    olej skrzyniowy w 90% przypadków jest niepalny i jak leci do cylindra to na świecy zostaje taki czarny szlam w dodatku pluje tym olejem z tłumika i nie wkręca sie na obroty albo z wielkim trudem
  • Poziom 13  
    Z obrotami nie ma problemu.A odnośnie tego oleju ze skrzyni to u mnie jest inny silnik bo wczoraj rozebrałem go na części pierwsze i nie ma zadnego oleju jest tylko cylinder smarowany olejuem i wężyk od dozownika do gażnika i sprzęgło,Wiec żaden olej ze skrzyni nie idzie do silnika.Ja mam aprille reacing ta nowsza nie stara.
  • Poziom 42  
    właśnie doczytałem że to sr jeszcze pytanie czy gaźnik czy wtrysk (ditech). Co z uszczelką pod cylindrem? Tam też potrafi brać wodę.
  • Poziom 13  
    Jest to gażnik i uszczelke wymieniłem na nowa.
  • Poziom 42  
    Więc od początku, bo jak każdy temat na elektrodzie dłuższy niż 5 postów zaczyna się gmatwać.
    Czy świeca ma prawidłową długość gwintu? Czy obie uszczelki płaszcza wodnego są w porządku? Czyli ta pod cylindrem i ta pod głowicą...
    Jeśli będzie za krótka świeca, zaczną wypadać zapłony i paliwo będzie lądować w wydechu, dopalając się tam spowoduje kopcenie...
  • Poziom 13  
    Świeca ma odpowiednią długość i płaszcczyzny są proste i dwie uszczelki pod gowica nowe.Jest to aprilia sr na gażniku nie detech.
  • Poziom 14  
    I co dalej kopci? Bo widzę że od kwietnia do września chyba nie poradziłeś z problemem.
  • Poziom 10  
    Panowie nie ma się nad czym zastanawiać tylko wymienić simmeringi i moto będzie chodzić a jak sobie nie umiesz dać z tym rady to oddaj do mechanika i po problemie.
  • Poziom 13  
    Jakie simeringi gdzie one się znajduja????
  • Poziom 10  
    simmeringi znajdują się na wale korbowym po obu jego stronach. Są to takie gumowe okrągłe uszczelki i moto tam może brać olej a dodatkowo nie ma przez to sprężania i nie pojedzie tak jak powinno.
  • Poziom 42  
    Ech az szkoda odpisywać... Kolego darekxt - 10 postów wyżej zostalo wyjaśnione że w tym silniku nie ma oleju w skrzyni - simmeringi mają kontakt z powietrzem. Jak by je trafiło to silnik nie odpala. Kolego dominik199 jesli motor dalej kopci, a chyba tak skoro ta dyskusja się jeszcze toczy - trzeba by było sprawdzić jeszcze raz te nieszczęsne uszczelki, głowicę i cylinder - czy nie pęknięte gdzieś - to że po odpaleniu dymi na niebiesko to normalne - ssanie. Biały dym wskazuje na nieszczelność układu chłodzenia do karteru albo komory spalania. Może pompa? O ile pamiętam sąsiaduje z karterem...
  • Poziom 14  
    Kolego Kortyleski święta racja, z wyjątkiem tego że silnik dwusuwowy nie odpali przy wyjechanych simmeringach. Keeway hurricane odpala. Nawet chodził na wolnych obrotach, kopcił trochę. Z czasem przygasał i nie miał mocy. Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    zalezy jak mocno uszkodzone simeringi i jaka konstrukcja ukł. ssącego
  • Poziom 42  
    Co do dwutakta i uszkodzonych uszczelniaczy wału - żaden dwusuw, nawet jak to będzie keeway, nie da sie uruchomić jeżeli komora pod tłokiem - skrzynia korbowa - nie będzie dostatecznie szczelna. Co do tematu - j.w.
  • Poziom 39  
    Patrzcie na daty napisania postów.

    SR to jest skuter, obok komory korbowej nie ma oleju przekładniowego i skrzyni biegów. Tylko w silnikach Piaggio pompa wody znajduje się pomiędzy karterami. W silnikach Minarelli i Morini znajdują się na pokrywie iskrownika.
  • Poziom 13  
    Troszke długo nie odpisywałem ale nie mogłem.Co do pompy wody to wymieniłem simeryngi bo troszke puszczała wodę ale nadal kopci na biało.Uszczelkę pod głowica wymieniałem już 2 razy.sprawdzałem szczelnośc głowicy i cylindra i jest wporzadku.