Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Aprilia SR50 kopci.

dominik199 05 Apr 2008 12:21 15504 30
  • #1
    dominik199
    Level 13  
    Witam i mam pytanie bo posiadam aprilie SR50 i ostatnio zaczeła mi kopcić.Najgorzej kopci jak sie rozgrzeje bo rano nie jest żle troszeczkę.Wymieniałem juz olej kilka razy teraz mam 2t i wymieniłem uszczelkę pod głowicą bo tak mi proponowali i cały czas tak samo.W zimę jak jezdziłem to nie kopciła bo ciężko było ją zagrzać a teraz jak jest ciepło to juz kopci.Prosze o jakieś wzkazówki.
  • #2
    domellus
    Level 29  
    Sprawdź jak z dozowaniem oleju do paliwa. Bo chyba taki ma jak myślę :) może podaje za dużo?! Ogólnie gaźnik. Tak mi się wydaje ale nie jestem na 100% pewny. Pozdrawiam
  • #3
    dominik199
    Level 13  
    Co do dozownika to raczej jest dobry bo oleju duzo mi nie bierze jak wleję 1l to prawie starcza mi na sezon.
  • #4
    kortyleski
    Level 43  
    1) Kontrola regulacji dozownika, na zabieraku linki na dozowniku są znaczniki, musi się w nich mieścić.
    2) Kontrola linki dozownika, potrafi się powiesić i na wolnych dać za dużo oleju, później wypala w wydechu.
    3) Kolor świecy? Najlepiej zdjęcie
    4) Nie ubywa oleju w skrzyni? Jeśli tak to simmering od strony sprzęgła.
    5) a właściwie po pierwsze - na jaki kolor dymi??
  • #5
    dominik199
    Level 13  
    Rano dymi na niebiesko a jak sie rozgrzeje to na biało ale uszczelke pod głowica wymieniłem.Świeca jest koloru brązowego.
  • #6
    dominik199
    Level 13  
    Mam jeszcze jedno ważne pytanie?Czy mógłby mi ktos podać orginalny symbol świecy do Aprilii sr50 97r.
  • #7
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    RL82YC
  • #8
    dominik199
    Level 13  
    Dzięki wielkie kolego.

    Dodano po 22 [minuty]:

    Tylko jest cos nie tak gdyz ta swieca jest z długim gwintem a ja w swojej aprilce mam z krutkim bo jest to 2-suw.
  • #9
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    BR7HS też długi gwint
    dane wg autodaty
    A to że to 2t nie ma nic do rzeczy DT80 też 2t i świeca z długim gwintem
  • #10
    śiwyCHełm
    Level 10  
    co do tego dymienia, to musi brac olej jak silnik zimny to na niebiesko a jak się rozgrzeje to biało.
  • #11
    dominik199
    Level 13  
    No ale jak kupiłem i do teraz jezdze i swieca jest z krótkim gwintem to z długim gwintem nie założe.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A skąd wiadomo co jakiś PGRowiec tam założył i dlaczego - może innej nie miał, sprawdź długość gwintu w głowicy
  • #14
    micho a
    Level 35  
    a kopa ma ?? normalnie wchodzi na obroty nie jest słaba ??

    świeca brązowa świadczy o prawidłowej mieszance więc teoretycznie nie powinno dymić ..........

    olej skrzyniowy w 90% przypadków jest niepalny i jak leci do cylindra to na świecy zostaje taki czarny szlam w dodatku pluje tym olejem z tłumika i nie wkręca sie na obroty albo z wielkim trudem
  • #15
    dominik199
    Level 13  
    Z obrotami nie ma problemu.A odnośnie tego oleju ze skrzyni to u mnie jest inny silnik bo wczoraj rozebrałem go na części pierwsze i nie ma zadnego oleju jest tylko cylinder smarowany olejuem i wężyk od dozownika do gażnika i sprzęgło,Wiec żaden olej ze skrzyni nie idzie do silnika.Ja mam aprille reacing ta nowsza nie stara.
  • #16
    kortyleski
    Level 43  
    właśnie doczytałem że to sr jeszcze pytanie czy gaźnik czy wtrysk (ditech). Co z uszczelką pod cylindrem? Tam też potrafi brać wodę.
  • #17
    dominik199
    Level 13  
    Jest to gażnik i uszczelke wymieniłem na nowa.
  • #18
    kortyleski
    Level 43  
    Więc od początku, bo jak każdy temat na elektrodzie dłuższy niż 5 postów zaczyna się gmatwać.
    Czy świeca ma prawidłową długość gwintu? Czy obie uszczelki płaszcza wodnego są w porządku? Czyli ta pod cylindrem i ta pod głowicą...
    Jeśli będzie za krótka świeca, zaczną wypadać zapłony i paliwo będzie lądować w wydechu, dopalając się tam spowoduje kopcenie...
  • #19
    dominik199
    Level 13  
    Świeca ma odpowiednią długość i płaszcczyzny są proste i dwie uszczelki pod gowica nowe.Jest to aprilia sr na gażniku nie detech.
  • #20
    bbmotor
    Level 14  
    I co dalej kopci? Bo widzę że od kwietnia do września chyba nie poradziłeś z problemem.
  • #21
    darekxt
    Level 11  
    Panowie nie ma się nad czym zastanawiać tylko wymienić simmeringi i moto będzie chodzić a jak sobie nie umiesz dać z tym rady to oddaj do mechanika i po problemie.
  • #22
    dominik199
    Level 13  
    Jakie simeringi gdzie one się znajduja????
  • #23
    darekxt
    Level 11  
    simmeringi znajdują się na wale korbowym po obu jego stronach. Są to takie gumowe okrągłe uszczelki i moto tam może brać olej a dodatkowo nie ma przez to sprężania i nie pojedzie tak jak powinno.
  • #24
    kortyleski
    Level 43  
    Ech az szkoda odpisywać... Kolego darekxt - 10 postów wyżej zostalo wyjaśnione że w tym silniku nie ma oleju w skrzyni - simmeringi mają kontakt z powietrzem. Jak by je trafiło to silnik nie odpala. Kolego dominik199 jesli motor dalej kopci, a chyba tak skoro ta dyskusja się jeszcze toczy - trzeba by było sprawdzić jeszcze raz te nieszczęsne uszczelki, głowicę i cylinder - czy nie pęknięte gdzieś - to że po odpaleniu dymi na niebiesko to normalne - ssanie. Biały dym wskazuje na nieszczelność układu chłodzenia do karteru albo komory spalania. Może pompa? O ile pamiętam sąsiaduje z karterem...
  • #25
    bbmotor
    Level 14  
    Kolego Kortyleski święta racja, z wyjątkiem tego że silnik dwusuwowy nie odpali przy wyjechanych simmeringach. Keeway hurricane odpala. Nawet chodził na wolnych obrotach, kopcił trochę. Z czasem przygasał i nie miał mocy. Pozdrawiam
  • #26
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    zalezy jak mocno uszkodzone simeringi i jaka konstrukcja ukł. ssącego
  • #27
    kortyleski
    Level 43  
    Co do dwutakta i uszkodzonych uszczelniaczy wału - żaden dwusuw, nawet jak to będzie keeway, nie da sie uruchomić jeżeli komora pod tłokiem - skrzynia korbowa - nie będzie dostatecznie szczelna. Co do tematu - j.w.
  • #28
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Patrzcie na daty napisania postów.

    SR to jest skuter, obok komory korbowej nie ma oleju przekładniowego i skrzyni biegów. Tylko w silnikach Piaggio pompa wody znajduje się pomiędzy karterami. W silnikach Minarelli i Morini znajdują się na pokrywie iskrownika.
  • #29
    mirek210
    Level 16  
    Witam kolego napisz jak z mocą tego silnika możesz kombinować na wszystkie sposoby ale jak pompa jest uwalona to nawet ci żadne regulacje nie pomogą pozdrawiam
  • #30
    dominik199
    Level 13  
    Troszke długo nie odpisywałem ale nie mogłem.Co do pompy wody to wymieniłem simeryngi bo troszke puszczała wodę ale nadal kopci na biało.Uszczelkę pod głowica wymieniałem już 2 razy.sprawdzałem szczelnośc głowicy i cylindra i jest wporzadku.