WITAM..Czy ktoś miał z czymś takim do czynienia,poprostu chodzi o to że mam olej w wodzie, czy moge sie sam za to zabrac,wiem głowice trzeba dać do sprawdzenia po demontazu ,czy coś jeszcze trzeba wymienic poza uszczelką jeżeli głowica będzie ok.
Jeśli masz olej w wodzie to raczej na pewno głowica nie będzie ok, co prawda nie napisałeś jaki masz silnik, ale wnioskuję że AAZ, .Daj wpierw głowicę do sprawdzenia szczelności płaszcza wodnego, zaopatrz się w stosowne blokady do ustawienia rozrządu i kilka specjalistycznych kluczy - imbusy do kolektora i torxa do śrub głowicy.
Przy okazji sprawdź, kiedy był zmieniany pasek rozrządu i stan napinacza. My zmieniamy również wszystkie możliwe uszczelki: kolektorów, pokrywy zaworów, uszczelniacz wałka rozrządu też. Koszt nieduży, a może niedługo będzie trzeba znowu robierać, a co najważniejsze to wymiana uszczelniaczy zaworowych. Jeden koszt, jedna rozbiórka. Pozdro
z doswiadczenia to dodam ze oprocz glowicy mozesz miec pekniety blok- najczesciej peka w w okolicy 9 sruby glowcy, czyli prawy tylny bok patrzac od przodu samochodu- idzie tam blisko siebie kanal wodny z olejowym i blok jest b.cienki=>lubi peknac!
sama wymiana uszczelki pod glowica nie jest trudna ani zbyt pracochlonna! czasem wystarczy 2h! potrzebne beda:
-srubokret lub scisk do opasek jesli masz oryginalne -dobra nasadka torx(numeru niestety nie pamietam cos kolo 55)
-klucz 13 oczkowa-12katna do odkrecenia wydechu od turbiny, lub scisk do sciagniecia sprezyn ze stozka kolektora wydechowego
-oczkowa 15 do napinacza paska
-dobra nasadka torx(numeru niestety nie pamietam)
-klucz do napinania paska
-srubokret plaski lub scisk do opasek jesli masz oryginalne -nowa uszczelka i obowiazkowo nowe sruby glowicy!
i chyba tyle...oczywiscie glowice dokrecasz kluczem dynamo na 3 lub wiecej faz-zalezy od szkoly a i przed montazem glowicy wyczysc otwory na sruby z oleju,piachu i rdzy- bo od tego tez blok moze peknac
Kolego robokop AAZ t.j. 1.9 td więc nie w golfie 2. Kolego alekospao jeśli masz olej w wodzie to się dobrze zastanów nad ściąganiem głowicy.
Skontaktuj się z warsztatem który dobrze zna się na volkswagenach i poproś o diagnozę.
przepraszam a czy tam niema przemiennika pod filtrem oleju przez który przepływa olej i płyn nie pamiętam czy vw stosował ale jeśli jest to może jego pierwsze sprawdzić. Co prawda wymiana uszczelki to nie czarna magia ale zgadzam się z zdaniem kolegi trans-serwis jeśli tego nie robiłeś powierz to warsztatowi
Kolego Dudi 2007 pisząc aby poprosił o diagnozę miałem na myśli właśnie to aby ewentualnie sprawdzili chłodnicę oleju (vw ją stosuje).
Warsztaty samochodowe to nie diabły wcielone ,jak niktórzy sądzą i czasami warto zapytać niż robić niepotrzebną robotę, a o to , że kolega sam będzie ściągał głowicę nie mając o tym bladego pojęcia nie martwię się . Póżniej będzie więcej roboty dla ewentualnego warsztatu.
witam w moim autku poszla uszczelka pod glowica caly czas mi wywalalo wode ale jezdzilem i nagle w jednej chwili autko niechcialo juz jechac czy to mozliwe ze to tylko przez ta uszczelke???