Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymiana uszczelki pod głowicą golf II td

alekospao 05 Apr 2008 21:49 24622 9
  • #1
    alekospao
    Level 2  
    WITAM..Czy ktoś miał z czymś takim do czynienia,poprostu chodzi o to że mam olej w wodzie, czy moge sie sam za to zabrac,wiem głowice trzeba dać do sprawdzenia po demontazu ,czy coś jeszcze trzeba wymienic poza uszczelką jeżeli głowica będzie ok.
  • #2
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeśli masz olej w wodzie to raczej na pewno głowica nie będzie ok, co prawda nie napisałeś jaki masz silnik, ale wnioskuję że AAZ, .Daj wpierw głowicę do sprawdzenia szczelności płaszcza wodnego, zaopatrz się w stosowne blokady do ustawienia rozrządu i kilka specjalistycznych kluczy - imbusy do kolektora i torxa do śrub głowicy.
  • #3
    KingKong
    Level 25  
    Przy okazji sprawdź, kiedy był zmieniany pasek rozrządu i stan napinacza. My zmieniamy również wszystkie możliwe uszczelki: kolektorów, pokrywy zaworów, uszczelniacz wałka rozrządu też. Koszt nieduży, a może niedługo będzie trzeba znowu robierać, a co najważniejsze to wymiana uszczelniaczy zaworowych. Jeden koszt, jedna rozbiórka. Pozdro
  • #4
    ptaszek1975
    Level 30  
    Masz tam silnik 1.6TD prawdopodobnie głowica jest pęknięta.
  • #5
    marcys20
    Level 18  
    z doswiadczenia to dodam ze oprocz glowicy mozesz miec pekniety blok- najczesciej peka w w okolicy 9 sruby glowcy, czyli prawy tylny bok patrzac od przodu samochodu- idzie tam blisko siebie kanal wodny z olejowym i blok jest b.cienki=>lubi peknac!
    sama wymiana uszczelki pod glowica nie jest trudna ani zbyt pracochlonna! czasem wystarczy 2h! potrzebne beda:
    -srubokret lub scisk do opasek jesli masz oryginalne :-)
    -dobra nasadka torx(numeru niestety nie pamietam cos kolo 55)
    -klucz 13 oczkowa-12katna do odkrecenia wydechu od turbiny, lub scisk do sciagniecia sprezyn ze stozka kolektora wydechowego
    -oczkowa 15 do napinacza paska
    -dobra nasadka torx(numeru niestety nie pamietam)
    -klucz do napinania paska
    -srubokret plaski lub scisk do opasek jesli masz oryginalne :-)
    -nowa uszczelka i obowiazkowo nowe sruby glowicy!
    i chyba tyle...oczywiscie glowice dokrecasz kluczem dynamo na 3 lub wiecej faz-zalezy od szkoly ;-)
    a i przed montazem glowicy wyczysc otwory na sruby z oleju,piachu i rdzy- bo od tego tez blok moze peknac :-)
  • #6
    trans-serwis
    Level 39  
    Kolego robokop AAZ t.j. 1.9 td więc nie w golfie 2. Kolego alekospao jeśli masz olej w wodzie to się dobrze zastanów nad ściąganiem głowicy.
    Skontaktuj się z warsztatem który dobrze zna się na volkswagenach i poproś o diagnozę.
  • #7
    Dudi2007
    Level 16  
    przepraszam a czy tam niema przemiennika pod filtrem oleju przez który przepływa olej i płyn nie pamiętam czy vw stosował ale jeśli jest to może jego pierwsze sprawdzić. Co prawda wymiana uszczelki to nie czarna magia ale zgadzam się z zdaniem kolegi trans-serwis jeśli tego nie robiłeś powierz to warsztatowi
  • #8
    trans-serwis
    Level 39  
    Kolego Dudi 2007 pisząc aby poprosił o diagnozę miałem na myśli właśnie to aby ewentualnie sprawdzili chłodnicę oleju (vw ją stosuje).
    Warsztaty samochodowe to nie diabły wcielone ,jak niktórzy sądzą i czasami warto zapytać niż robić niepotrzebną robotę, a o to , że kolega sam będzie ściągał głowicę nie mając o tym bladego pojęcia nie martwię się . Póżniej będzie więcej roboty dla ewentualnego warsztatu.
  • #9
    mlody4321
    Level 1  
    witam w moim autku poszla uszczelka pod glowica caly czas mi wywalalo wode ale jezdzilem i nagle w jednej chwili autko niechcialo juz jechac czy to mozliwe ze to tylko przez ta uszczelke???
  • #10
    ociz
    Moderator of Cars
    Jak ostygł to jeszcze może odpali, i może nawet o własnych siłach na szrot dojedzie.