Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan Webasto

SCICHOSZ 07 Kwi 2008 15:24 8176 17
  • #1 07 Kwi 2008 15:24
    SCICHOSZ
    Poziom 11  

    Cześć!

    Od soboty jestem szczęśliwym(?) posiadaczem VW Sharana 1997 rok 1.9 TDI z Webasto, którego sterowanie znajduje się pod radiem (wyświetlacz LCD z aktualną godziną oraz kilka przycisków)
    Podobno układ jest zainstalowany fabrycznie - ale ostatni właściciel (użytkował samochód przez 5 lat) nie korzystał z niego.
    Proszę o uwagi dotyczące pierwszego odpalenia oraz ewentualnie instrukcję programowania tego układu. Czy mogę go załączyć w celu sprawdzenie w aktualnych warunkach temperaturowych (około 10 stopni na dworzu).
    Czekam na uwagi
    Pozdrawiam.
    S.C.

    0 17
  • #2 07 Kwi 2008 19:19
    markos16
    Warunkowo odblokowany

    WITAM z tego co się orientuje to w Sharanie montowane były eberspachery a to dwa odmienne ogrzewania więc czy na pewno jest tam webasto

    1
  • #3 07 Kwi 2008 19:35
    Seraf
    Poziom 11  

    W tym aucie jest Eberspaecher.
    Jeżeli ogrzewanie jest rozbudowane do opcji ogrzewania niezależnego, czyli takiego, które kierowca może sam uruchomić, to wystarczy na zegarze włączyć przycisk z płomieniem. Takie trzy strzałki ku górze.
    Jeżeli w zegarze nie jest ustawiona godzina (jakakolwiek) to nie włączysz urządzenia.
    Włącz go i zobaczysz co będzie się działo. Po około 40s powinieneś usłyszeć cykanie pompki paliwa. Po jakiejś minucie od włączenia piecyk powinien odpalić. O ile jest sprawny. Z doświadczenia wiem, że te urządzenia nie lubią nie być używane. Gdy przez 5 lat poprzedni właściciel nie włączał piecyka jest duże prawdopodobieństwo, że czeka Cię generalny remont.

    0
  • #4 07 Kwi 2008 20:49
    markos16
    Warunkowo odblokowany

    Ja wiem jakie tam powinno być ale widziałem już webasto w sharanie choć fakt nie było orginalne więc się upewniam fakt okres 5 lat to wystarczający okres aby zagłądnąć do środka ale nie polecam robić tego samemu

    Dodano po 58 [minuty]:

    Jutro postaram się wstawić opis jak programować programator i co do czego

    0
  • #5 09 Kwi 2008 13:57
    SCICHOSZ
    Poziom 11  

    Cześć!

    Rzeczywiście po bliższym przyjrzeniu się - nie jest to Webasto - a chyba eberspracher (znaczek firmowy - trzy pochyłe paski w lewym rogu). Poprzedni włąsciciel twierdził, że jest on zamontowany fabrycznie. Czy taki programator w kabinie (wyświetlacz i 5 przycisków) oznacza jednoznacznie, że jest to ogrzewanie postojowe - czy też może to być tylko dogrzewanie silnika (w tym drugim przypadku - chyba nie ma programatora w kabinie i układ działa samoczynnie bez programowania).
    Proszę o instrukcję obsługi programatora - oraz ewentualnie krótki opis ogólny - jak to powinno działać i gdzie znajdują się poszczególne części układu - głównie świeca - gdyż ta po tak długim okresie nieużywania pewnie będzie do wymiany.
    Pozdrawiam.
    S.C.

    Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger

    0
  • #6 09 Kwi 2008 19:34
    Seraf
    Poziom 11  

    Nie mam w domu instrukcji zegara. Może jak znajdę w pracy trochę czasu to wrzucę.

    Żeby wymienić świecę trzeba wyjąć piecyk, odkręcić sterownik (część z wiązką przewodów) i dopiero wówczas masz dostęp do świecy.

    0
  • #7 09 Kwi 2008 21:20
    stomat
    Specjalista elektryk

    Na zegarze wciskasz przycisk GRZANIE z czerwonym symbolem grzania i piecyk powinien się załączyć. Nie potrzeba programować w celu zwykłego sprawdzenia. Jeśli się nie włączy to na wyświetlaczu powinien ukazać się nr błędu.

    0
  • #10 09 Kwi 2008 23:11
    markos16
    Warunkowo odblokowany

    jeśli chciałbyś coś jeszcze wiedzieć o tym ogrzewaniu to proszę dokładnie z tabliczki typ to postaram się pomóc tylko tak jak mówie dokładnie typ bo to zaoszczędzi czasu a nie mam za wiele

    Dodano po 22 [minuty]:

    a z tym wyświetlaniem błędu to nie tak od razu ale można faktycznie odczytać należy wcisnąć przycisk grzania-urządzenie się włączy-wcisnąć przycisk zegara i przytrzymać i w czasie do 2 sekund wcisnąć przycisk P zostanie wyświetlony aktualny błąd np AF64 przy pomocy klawiszy ze strzałkami można odczytać zawartość pamięci od F1-F5
    KODY MAM więc jeśli coś to może uda się coś poradziś

    Dodano po 5 [minuty]:

    podaj więc typ a dokładny opis jak rozebrać i
    jak działa wstawię

    0
  • #11 10 Kwi 2008 09:12
    SCICHOSZ
    Poziom 11  

    Cześć!

    Wielkie dzięki za podesłane pliki :-)
    Mój programator - to zegar modułowy - który jest w pliku skanuj0003_7189.jpg.
    Czy obecność tego programatora świadczy jednoznacznie o tym, iż jest to ogrzewanie postojowe (a nie tylko dogrzewanie silnika)?
    Dokładne dane podam w piątek - gdyż samochód jest aktualnie "w praniu" - dosłownie - oddałem auto do czyszczenia tapicerki.
    Jak sądzicie - czy samodzielna próba uruchomienia urządzenie po tak długim okresie bezczynności jest ryzykowna - czy można ją smiało bez uszczerbku dla urządzenia przeprowadzić - i odczytać ewentualne błędy?
    Jeśli sądzicie, że lepiej wykonać przegląd - to może ktoś zna dobry serwis w okolicach Olsztyna?

    Do usłyszenia w piątek
    Pozdrawiam.
    S.C.

    0
  • #12 10 Kwi 2008 14:42
    Seraf
    Poziom 11  

    Nie zobaczysz kodów ewentualnych usterek.
    Polecam serwis JANCZAR w Olsztynie, ul. Lubelska 35 D
    089 533 86 11

    -1
  • #13 10 Kwi 2008 14:53
    Kaszpir77
    Poziom 20  

    SCICHOSZ napisał:
    Cześć!

    Jak sądzicie - czy samodzielna próba uruchomienia urządzenie po tak długim okresie bezczynności jest ryzykowna - czy można ją smiało bez uszczerbku dla urządzenia przeprowadzić - i odczytać ewentualne błędy?
    Jeśli sądzicie, że lepiej wykonać przegląd - to może ktoś zna dobry serwis w okolicach Olsztyna?

    A nie lepiej po prostu sprawdzć czy dogrzewacz działa? Jeżeli nie, będziesz szukał serwisu.
    W moim samochodzie Webasto ruszyło po 3 sezonach bez odpalania. Wg informacji od poprzedniego właściela pewnego pieknego dnia przestało działać, a jemu nie chciało się z tym nic robić.
    Usterka okazała sie prozaiczna - wypięła się wtyczka z Telestartu. Pierwsze uruchomienie było widowiskowe, strasznie dymiło. Teraz po 2 sezonach ciągle działa OK, nie dymi no i obyło się bez drogiego serwisu.

    0
  • #14 10 Kwi 2008 21:11
    markos16
    Warunkowo odblokowany

    tak jeśli masz programator to jest to ogrzewanie a nie podgrzewacz oczywiście włącz je poprostu i zobacz czy sie uruchomi napewno nie pogorszysz mu jeśli jest coś nie tak to poprostu nie uruchomi się kolega wyżej pisze że nie można odczytać kodów powiem że nie musiałem w ten sposób odczytywać zawsze robię to testerem ale sprubuj wkońcu to dane serwisowe więc może akurat ale jeśli jest to zegar modułowy to powinno się udać potwierdzone

    1
  • #15 10 Kwi 2008 22:05
    Seraf
    Poziom 11  

    markos16 napisał:
    kolega wyżej pisze że nie można odczytać kodów powiem że nie musiałem w ten sposób odczytywać zawsze robię to testerem


    Dokładnie tak samo jak ja. Też robię to testerem i dlatego piszę, że bardzo, ale to bardzo rzadko podpina się przewód diagnozy do zegarów klienta.
    Zwyczajnie po to by za dużo nie wiedzieli :wink:
    Taka tajemnica zawodowa.

    1
  • #16 10 Kwi 2008 22:58
    markos16
    Warunkowo odblokowany

    właśnie i nawet wcale nie potrzeba zegara aby odczytać kody ale to inny temat i myślę że kolega wie o czym mówię

    0
  • #17 07 Maj 2008 09:36
    SCICHOSZ
    Poziom 11  

    Cześć!

    Sprawdziłem włączenie urządzenia na postoju - bez żadnego rezultatu - żadnych efektów dźwiękowych oraz cieplnych. Pojechałem więc do serwisu - gdzie stwierdzono, że układ wydaje się w porządku - tylko uszkodzona jest kostka o wartości około 150 zł (z wymianą około 200zł) - ale akurat nie mieli takiej kostki na składzie. Niestety nie dowiedziałem się gdzie ta kostka się znajduje (chyba pod pojazdem). Czy domyślacie się gdzie to się znajduje i czy można zrobić to taniej - zakup i wymiana kostki. Może to typowe uszkodzenie?.

    Pozdrawiam.
    S.C.

    0
  • #18 07 Maj 2008 16:27
    Seraf
    Poziom 11  

    Zapewne ośmiopinowa kostka od sterownika pod autem.
    Ciesz się, że jest to 200 zł. Niemiec by wymienił cały sterownik za 1000.:D

    0