Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 100 C4 2.8 klimatronik- problem z nawiewem

marco11111 07 Kwi 2008 21:45 4640 6
  • #1 07 Kwi 2008 21:45
    marco11111
    Poziom 10  

    czesc, mam taki problem w audi 100 C4 2.8 '91: mam taką centralkę do klimatronika z ustawianiem temp i nawiewu(jest pewnie w wielu modelach z połowy lat '90)-widziałem identyczną a A3...

    Pewnego razu liście zatkały odprowadzenie wody z podszybia(są tam urządzenia od ogrzewania i chłodnica klimatyzacji), co doprowadzilo do czesciowego zalania ww urzadzen i wnętrza.

    Po tym fakcie zaczely sie problemy ze sterowaniem nawiewem, otoz wiatrak przez caly czas chodzil na polowie obrotow i wzwyz(skala od polowy wzwyz wplywala na zachowanie wiatraka, ale nie dalo sie go znizyc, ani wylaczyc)

    Ostatnio jednak stalo sie cos gorszego:
    - centralka zaczela wariowac, tzn wskaznik skacze(tak, jakby co chwile robila reset) ALE TO NA RAZIE SZCZEGOL
    - przy zgaszonym silniku sterowanie wiatrakami dziala troche(wiatrak reaguje na skale, ale nie da sie ustawic ostatniej kreski i po wylaczeniu dalej chodzi na najnizszych obrotach), ale po zapaleniu skala wiatraka zaczyna wariowac, a wiatrak wylacza sie.

    Zaczelismy z bratem troche weszyc i znalezlismy cos z radiatorem wkreconym do rury nawiewu, smierdzialo troche z tegoAudi 100 C4 2.8 klimatronik- problem z nawiewem

    w wypalonym miejscu byla dioda zenera(z drugiej strony plytki wlutowalismy podobna z innego sprzetu, ale to nic nie zmienilo)
    - na tranzystorze kolo wypalonej diody zrobilo sie biale kolko, z tego. co przeczytałem to jest to tranzystor stopniowany temperaturą(był też napis wskazujacy, ze jest to tyrystor...)- jestem początkujący, proszę o lagodne sprostowanie, jesli napisalem cos glupiego

    w zwiazku z powyzszym opisem prosze o uwagi/pomysly na temat naprawienia tego problemu, jeśli są potrzebne symbole diody i tranzystora, to rowniez napisze

    PS: oczywiscie zwarcie brazowego i czerwonego kabla na zdjeciu powoduje maks obroty wiatraka(przylacze opornik w celu zmniejszenia obrotow jako rozwiazanie tymczasowe do usuniecia awarii)
    - mostkowanie w miejscu wypalonej diody powoduje impuls wiatraka, przez pewien czas chodzi, po czym staje(przy zapalonym silniku- przy zgaszonym w miare ok to dziala wogole)...

    i ostatnie pytanie:wraz z wlaczeniem pompki klimy zalaczaja mi sie wiatraki chodnicy...to chyba nienormalne?- jedyny zwiazek to taki, ze przed chlodnica jest obieg klimy

    0 6
  • #2 07 Kwi 2008 23:13
    carsmot
    Poziom 19  

    właczenie wiatraków to norma musza dzialac co do reszty to jutro poszukam.

    0
  • #3 07 Kwi 2008 23:17
    marco11111
    Poziom 10  

    czyli to normalne, ze wraz z wlaczeniem klimy zalaczaja sie wiatraki chlodzace plyn chlodniczy? po co tak sie dzieje? myslalem, ze one chlodza tylko plyn z silnika...

    0
  • #4 07 Kwi 2008 23:19
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 07 Kwi 2008 23:52
    carsmot
    Poziom 19  

    zgadza się.

    Dodano po 3 [minuty]:

    gaz po sprężeniu ma wysoką temp.po przejściu przez skraplacz(chłodnicę)jak sama nazwa wskazuje gaz obniża temp. i zmienia stan na płynny .To jest idea klimatyzacji.

    0
  • #6 13 Kwi 2008 14:39
    marco11111
    Poziom 10  

    Mam dodatkową obserwację co do problemu:

    Okazało się, że jak zdjąłem pasek z alternatora, to dmuchwawa chodzi w porządku po zapaleniu, czyli ładowanie przeszkadza mu w jakiś sposób...

    Zna ktoś może taki przypadek i doradzi, w którym miejscu można by szukać przyczyny? Zastanawiam się, czy może prąd z alternatora nie jest wystarczająco prostowany...

    z góry dzięki za sugestie i pozdrawiam

    0
  • #7 24 Sty 2011 18:06
    marco11111
    Poziom 10  

    Trochę już czasu minęło, ale może jeszcze się to komuś przyda- wymieniony został cały element widoczny na zdjęciu i to pomogło przy podanych objawach.

    1