Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi 100 C4 2.8 V6 Quattro - Wentylator chłodnicy nie działa!

Mariusz1816 11 Oct 2015 16:35 1986 19
  • #1
    Mariusz1816
    Level 10  
    Witam, jeśli nie w tym miejscu pisze to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu i z góry przepraszam:)
    Od momentu kupna tego auta występuje problem z nie włączającym się wentylatorem na chłodnicy i teraz tak, samochód pracuje osiąda temperaturę około 60 stopni i zaczyna powoli się gotować płyn chłodniczy a powyżej 70 stopni włancza się wentylator na pierwszym biegu ale kręci sie zbyt krótko i wolno by ochłodzić cały układ żeby było ciekawiej to przy około 92 stopniach powinien się włączyć drugi bieg czyli szybszy ale wogóle się nic nie włancza i auto poprostu sie gotuje i to dosłownie!
    Z nowych rzeczy w tym układzie są termostat oraz czujnik w chłodnicy (czyli ten który powinien uruchamiać wentylatory) oczywiście na krótko wentylatory chodzą bez problemu i tak też działa cały ten układ od kąd mam to auto czyli od czerwca tego roku, byłem u mechaników nie potrafia za radzić całej tej sytuacji :( i sugerują żeby tak jeździc cały czas, ale jako że idzie zima (teoretycznie) pomyślałem że chcę to zrobić, ktoś coś jest w stanie poradzić w tej materi??
  • #2
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Na to wszystkie znaki i ziemi wskazują, że to nie wina wentylatorów.

    Niema możliwości żeby woda zagotowała w 70,80,90°.
    No chyba, że wysoko w górach. U Ciebie trzeba dokładnie sprawdzić układ chłodzenia między innymi na obecność spalin.
  • #3
    T5
    Admin of Cars group
    Odpowietrz porządnie układ i zalej płynem.
    Jeden odpowietrznik jest z przodu silnika w środku v-ki na metalowej rurze (śrubka na imbus 5), drugi na podszybiu na wężu od nagrzewnicy.
  • #4
    Mariusz1816
    Level 10  
    T5 co znaczy odpowietrz porządnie układ jak? Próbowałem już kilka razy różnymi metodami i wszystkie zawodzą, za każdym razem widzę że idzie powietrze w układzie i ciekawostka na przewodzie który idzie do nagrzewnicy jest zawór (odpowietrznik) i tam wogólem nie ma żadnej wody, nic, zero, null, a w środku auta upał :) z tym odpowietrznikiem na tej rurce to nie wiedziałem nawet:) a dokładnie gdzie jest on u miejscowiony? co znaczy "w środku v-ki na metalowej rurze" ??
  • #6
    Mariusz1816
    Level 10  
    co prawda nie odpowietarzałem mojej audicy tym imbusem co jest pod cewką ale doszła pewna ciekawostka, mianowicie, auto czy zimne czy gorące kopci jak z "komina ciepłowniczego" ale czuć w spalinach płyn(wodę) to raz a druga sprawa co bym nie odpowietrzał to i tak w zbiorniczku wyrównawczym wszystko buzuje!
  • #7
    Jackall
    Level 27  
    No to już sam odpowiedziałeś na własne pytanie. Teraz tylko trzeva określić pod którą głowicą.
  • #8
    Mariusz1816
    Level 10  
    hm... a jak do tego teraz dojść która to głowica i czy samemu da radę to naprawić :) ?
  • #9
    Jackall
    Level 27  
    Można pomierzyć kompresję, ale przy niewielkim uszkodzeniu wynik nie będzie pewien. W najgorszym razie będziesz miał dwie nowe uszczelki pod głowicami. He he.
  • #10
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Sprawdzić to nie problem, trzeba mieć tylko czym.

    Są specjalne urządzenia które pompują powietrze do cylindra i sprawdzają szczelność, albo po prostu widać jak rośnie poziom płynu po wzroście ciśnienia w jednym z cylindrów.

    Ewentualnie wyciągnij świece i też powinno być widać.
  • #11
    Mariusz1816
    Level 10  
    jeszcze takie spostrzeżenia z dzisiaj, mianowicie: WENTYLATORY się włączyły przy około 75 stopniach (na oko) po wpięciu w czujnik w chłodnicy oczywiście wcześniej wentylatory cały czas pracowały na "krótko" i włanczają się za każdym razem aleee jak jest odkręcony korek ze zbiorniczka wyrównawczego to cały czas wywala płyn i idą duże bąbelki powietrza a jak jest zakręcony teoretycznie na maksa to i tak paruje płyn i go jakimś cudem wywala dołem tutaj gdzie czujnik w zbiorniczku oraz samym korkiem (korek nowy) także na tą chwilę mam nowy zbiorniczek i jutro go zamontuję i zobaczę co się będzie działo bo mam nadzieje że uszczelki to już taki ostateczny krok:)
  • #12
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Jeżeli w układzie niema ciśnienia a płyn wydostaje się przez przelew w zbiorniku to uszkodzony jest korek.
    I to też ma bardzo negatywny wpływ. Nie raz wymieniałem korek po wcześniej wymianie uszczelki pod głowicą przez jakiegoś magika.:)
  • #13
    Mariusz1816
    Level 10  
    hm.. mam dwa korki z czego obecny jest nowy, ma góra dwa tygodnie :( no nic jutro założe nowy zbiorniczeok i korek i zobacze co sie będzie działo, ale to i tak nie zmienia faktu że "kopci wodą" :(
  • #14
    Jackall
    Level 27  
    Daj spokój z tymi zbiorniczkami. Będziesz tak jeździł z wydmuchaną uszczelką, to może się zrobić większy kłopot
  • #15
    Mariusz1816
    Level 10  
    Byłem dzisiaj u mechaników i twierdzą że kompresje auto ma znakomitą i że to nie wina uszczelki tylko trzeba szukać dalej, rzekomo coś go zapowietrza, nie wiem już sam o co w tej materi chodzi bez kitu :(
  • #16
    Mariusz1816
    Level 10  
    Jest tak: wymieniony zbiorniczek, zalany nowy płyn i włanczają się wentylatory na pierwszym biegu oraz na drugim ale nim włączy się drugi bieg to płyn wywala przez korek, paruje, paruje a w końcu tak buzuje że aż rozsadza i tryska na boki, nie wiem brak mi koncepcji, korek również nowy, brak mi sił już do tego, co proponujercie zrobić albo może jakiego mechanika wc Lublinie polecacie?
  • #17
    trunksaf
    Level 1  
    Miałem identyczny problem, wymieniłem uszczelki problem znikł. Pozdrawiam
  • #18
    Mariusz1816
    Level 10  
    to teraz powiem tak, byłem dzisiaj u mechaników i zrobili mi test który polegał na tym że w takiej dużej jakby strzykawce był specjalny preparat który pod wpływem spalin w układzie chłodzenia robi się żółty i definitywnie potwierdza uszkodzona uszczelkę na głowicy alee niestety lub stety nie zmienił koloru i mechanicy mi powiedzieli że to na 100% nie jest wina żadnej uszczelki pod żadną głowicą! zrobili jeszcze test na szczelnośc układu i wychodzi na to że jest to wina albo zapowietrzonego układu cały czas albo pompy!
  • #19
    ociz
    Moderator of Cars
    Tam się potrafi urwać wirnik pompy.
  • #20
    Mariusz1816
    Level 10  
    Przyczyna rozwiązana, nowa chłodnia + nowy zbiorniczek wyrównawczy oraz termostat i problem znikł.

    Temat do zamknięcia.