Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B4 kontrolka cieczy chłodzącej silnika

slawciol 13 Apr 2008 16:50 3479 11
  • #1
    slawciol
    Level 15  
    witam, problem opisywany ale nie działa u mnie, dotyczy mrugającej czasami kontrolki wody, płyn jest, luty poprawione w zegarach, niestety czasami po 45minutach jazdy zapala mi sie ta kontrolka, sprawdziłem przy zbiorniczku, jeździłem ze zwartymi przewodami od zbiorniczka wyrównawczego przez tydzień i było ok, po podłączeniu niestety ale problem znowu sie pojawia. Wypłukałem porządnie zbiorniczek i nic, na pewno jest coś nie tak z czujnikiem w tym zbiorniczku (nie wiem czy elektrody czy pływak), pewnie brakuje mu jakiś wartości, co z tym zrobić? może jakiś rezystor dodać?
  • #2
    R-200
    Level 12  
    Najlepiej wymienić zbiorniczek jeśli faktycznie to jego wina.
  • #3
    slawciol
    Level 15  
    R-200 wrote:
    Najlepiej wymienić zbiorniczek jeśli faktycznie to jego wina.

    A rezystor nie załatwi sprawy? ta kontrolka jest głównie od poziomu cieczy, czy się myle. jaka powinna być wartość oporności w tym zbiorniczku?
  • #4
    slawciol
    Level 15  
    Hmm, to jak, ktoś może mi pomóc?
    Gdzie mogę znaleźć wartość jaka ma mieć ten czujnik wraz z płynem?
  • #5
    andrzej00000
    Level 11  
    a nie lepiej zewrzec na instalacji albo na kostce??
  • #6
    adam7009

    Level 40  
    dlaczego nie chcesz wymienic tego zbiorniczka ,koszt jakies 20zł i po sprawie.
  • #7
    slawciol
    Level 15  
    adam7009 wrote:
    dlaczego nie chcesz wymienic tego zbiorniczka ,koszt jakies 20zł i po sprawie.

    gdzie?? u mnie chodzą po 100

    Dodano po 1 [minuty]:

    andrzej00000 wrote:
    a nie lepiej zewrzec na instalacji albo na kostce??

    I jeździć bez kontroli płynu? A zwierać zwierałem i było ok
  • #8
    michalk2
    Level 18  
    slawciol wrote:
    pewnie brakuje mu jakiś wartości, co z tym zrobić? może jakiś rezystor dodać?


    Jak może czujnikowi 'brakować jakieś wartości' ?? Jaki to jest czujnik - rezystancyjny czy pojemnościowy? Jeżeli rezystancyjny to weź miernik i zmierz rezystancję na pustym i pełnym wyrównawczym i zobaczysz zakres zmian razytancji. A dodając 'jakiś' rezystor oszukujesz elektronikę i zmieniasz wynik pomiaru więc tak samo jakbyć zwarł czujnik i jeździł bez kontroli płynu.
    Zapytam się nieśmiało - czujnik może zmieniałeś?
  • #9
    slawciol
    Level 15  
    michalk2 wrote:
    slawciol wrote:
    pewnie brakuje mu jakiś wartości, co z tym zrobić? może jakiś rezystor dodać?


    Jak może czujnikowi 'brakować jakieś wartości' ?? Jaki to jest czujnik - rezystancyjny czy pojemnościowy? Jeżeli rezystancyjny to weź miernik i zmierz rezystancję na pustym i pełnym wyrównawczym i zobaczysz zakres zmian razytancji. A dodając 'jakiś' rezystor oszukujesz elektronikę i zmieniasz wynik pomiaru więc tak samo jakbyć zwarł czujnik i jeździł bez kontroli płynu.
    Zapytam się nieśmiało - czujnik może zmieniałeś?

    Czujnik rezystancyjny, czujnik wody(ten przy głowicy) był zmieniany, powtarzam, przy zwartych przewodach dochodzących do zbiorniczka wyrównawczego jest ok, w momencie podłączenia do zbiorniczka znowu kontrolka miga, praktycznie regularnie po 40 minutach jazdy, prawie zawsze, twierdzisz że danie opornika np. 100 kohm jest to samo jakbym zwarł? chyba nie bo jak na prawdę nie będzie płynu to i tak będzie przerwa, dając nawet opornik 1 ohm , przerwa będzie na elektrodach i nie zamknie sie obwód. Więc jak ktoś ma takiego paska, może zmierzy u siebie ile ma omów czujnik w zbiorniczku z płynem? będę mógł porównać i dodać jakiś oporniczek.
    Pozdrawiam
  • #10
    slawciol
    Level 15  
    slawciol wrote:
    michalk2 wrote:
    slawciol wrote:
    pewnie brakuje mu jakiś wartości, co z tym zrobić? może jakiś rezystor dodać?


    Jak może czujnikowi 'brakować jakieś wartości' ?? Jaki to jest czujnik - rezystancyjny czy pojemnościowy? Jeżeli rezystancyjny to weź miernik i zmierz rezystancję na pustym i pełnym wyrównawczym i zobaczysz zakres zmian razytancji. A dodając 'jakiś' rezystor oszukujesz elektronikę i zmieniasz wynik pomiaru więc tak samo jakbyć zwarł czujnik i jeździł bez kontroli płynu.
    Zapytam się nieśmiało - czujnik może zmieniałeś?

    Czujnik rezystancyjny, czujnik wody(ten przy głowicy) był zmieniany, powtarzam, przy zwartych przewodach dochodzących do zbiorniczka wyrównawczego jest ok, w momencie podłączenia do zbiorniczka znowu kontrolka miga, praktycznie regularnie po 40 minutach jazdy, prawie zawsze, twierdzisz że danie opornika np. 100 kohm jest to samo jakbym zwarł? chyba nie bo jak na prawdę nie będzie płynu to i tak będzie przerwa, dając nawet opornik 1 ohm , przerwa będzie na elektrodach i nie zamknie sie obwód. Więc jak ktoś ma takiego paska, może zmierzy u siebie ile ma omów czujnik w zbiorniczku z płynem? będę mógł porównać i dodać jakiś oporniczek.
    Pozdrawiam

    no niestety ale kiszka, zwarłem przewody i dalej miga, chyba był przypadek ze poprzednio nie paliła się kontrolka, ale zauważyłem że to chyba jednak zegary, teraz jak świeci słonce i nagrzewa deskę to od razu zapala sie kontrolka, 15 sekund po przekręceniu kluczyka, poprzednio jak pisałem ze zapala sie po 40 minutach, chodziło ogrzewanie, może te zegary sie nagrzewają i dalej jest tam gdzieś zimny lut...
  • #11
    slawciol
    Level 15  
    ma ktoś może schemat zegarów do passat b4 1.9TDi?
    Z góry dzięki
  • #12
    slawciol
    Level 15  
    W końcu zrobione, lupka i dobra lutownica, wszystkie popękane luty od gniazda podłączenia wiązki w zegarach. DZIAŁA!!! Zamykam temat.pozdrawiam