Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

liczniki samochodowe korekta wskazań

18 Sty 2004 20:12 6479 14
  • Poziom 24  
    Witam :)
    Mam pytanko czy istnieje możliwość podłączenia tachografu z ciężarówki w domu??
    Chodzi mi głównie o diagnostykę. Tzn czy w jakiś sposób mogę zrobić by na domowym stoliq tacho pokazywało ustaloną przezemnie prędkość??
    Jeśli tak to w jaki sposób mógłbym to zrobić?
  • Spec od samochodów
    Musisz podac napiecie co jest normalne i podlaczyc impulsator i tu juz jest troche problemow bo zlezy jakie tacho chcesz podlaczyc .Mozna zrobic impulsator na silniczku z kontraktonem lub wiecej zabawy na Ne 555
  • Poziom 24  
    właśnie problem pojawił się gdy trzeba było wytworzyć impulsy.

    Te impusy są do masy czy plusem??

    Czy z tym Ne555 jest bardzo dużo roboty??


    Czy możliwe jest bo miernik bądź jakiś wyświetlacz wskazywał liczbę impulsów bądź prędkość jaka powinien wskazywać prędkościomierz??
  • Poziom 27  
    Z tego co pamiętam to tachograf jest połączony przez przekłądnie, która jest dobierana do odpowiedniego modelu samochosu.
  • Poziom 24  
    Nie nie :)
    To było w starszych modelach (na linkę) poprzez odpowiednie dobieranie Trybka i "ślimaka" regulowano wskazania tachografów.
    A teraz mówimu o w pełni elektronicznym tachografie. :)
    W tym przypadq przyekładnia nie ma wiele do rzeczy :)
  • Spec od samochodów
    Przekladnie tez da ci efekty sterowanie jest minusem moze to byc tez impulsator licznika z jakiegos samochodu.Predkoscia silniczka regulujesz impulsy a tymsamym predkosc. Z ne 555 jest troche zabawy
  • Poziom 24  
    Czy jest jakaś stała ilość impulsów dla której tacho powinno pokazywać określoną prędkość??
  • Spec od samochodów
    Nigdy nie sprawdzalem tego ale na pewno jest bo na tej zasadzie jest legalizowane
  • Poziom 25  
    Bzdury, bzdury idż do najbliższego Obwodowego Urzędu Miar i Wag i spytaj się jak legalizują tachografy.
  • Poziom 23  
    Skoro jest tu dyskusja o tachografach dorzuce tu tez moje zapytanie.
    Panowie jest jakas mozliwosc bez ingerencji w mechanizm tachografu (ew. legalna przerobka) odczytu polozenia przelacznika typu pracy (praca,dyzur,odpoczynek) ????
    Chcialbym zbierac to polozenie w funkcji czasu.
  • Spec od samochodów
    nigdy sie nie zastanawialem nad sreowniem dokladnie robilem tylko pare impulsatorow kierowca ciezarowek nie bede wyjasnial po co
  • Poziom 24  
    Problem rozwiązany zrobiłem impulsator podłączyłem wsio tak jak w samochodzie w tacho śmiga jak mu zagram :lol:

    Pozdrawiam Sebastian/heroses
  • Poziom 31  
    Stary temat, ale akurat mi pasuje... Co do impulsatora:
    Tachograf ma służyć do notowania pewnej wielkości fizycznej (nieważne jakiej, jeszcze ktoś mi pomysł ukradnie :P ) na tarczach tachografu. Układ daje ujemne impulsy. No i na jednych tachografach działa (modelu nie znam), a na innych (kg8406) nie - prędkość skacze od 0 do 30km/h bez różnicy czy sygnał jest czy nie. jeśli podłączę te impulsy pod oba wejścia zamiast tylko pod dolne, licznik kilometrów idzie, ale prędkościomierz nie. Tachograf sprawny - przy obracaniu oryginalnym czujnikiem wskazania są. Próbowałem też na górne wejście dawać dodatnie impulsy, w przeciwfazie do ujemnych. Nic. Jak to jest...?
  • Poziom 14  
    k4be napisał:
    ...licznik kilometrów idzie, ale prędkościomierz nie.


    Próbowałeś włożyć wykresówki ? Jedna ma być pod, druga nad takim przezroczystym plastikiem.

    Generalnie masz podać na piny 3 i 4 impulsy w przeciwfazie, zasilane z pinów 1 i 2 (mowa o żółtej kostce "B").
  • Poziom 14  
    wiem że stary temat ale macki jak niewiesz to nie pisz głupot
    Wiem jak to zrobić żeby działało i żadnego błędu nie pokazało wtym typie tacho czyli kg 84... Sa to tacha produkcji angielskiej różnią się od kienzle tym że zegar mają z prawej strony wskazówki prędkości a nie jak kienzle pod wskazówką. Chcesz info pisz na PW