Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Auto nie pali - już nie wiem co zrobić

heineken1986 05 Cze 2008 00:04 2258 12
  • #1 05 Cze 2008 00:04
    heineken1986
    Poziom 2  

    Witam wszystkich.
    Mam bardzo poważny problem z odpaleniem auta. Mianowicie posiadam Forda Escorta 1,4 rocznik 1993. Dotychczas nikt jeszcze nie może mi doradzić co zrobić by auto mi paliło. A więc zacznę od początku :

    Kilka dni temu wsiadając do auta rano zdziwiłem się bardzo ponieważ przekręcając kluczyk do rozruchu usłyszałem tylko delikatne PYK i auto nawet nie zakręciło. Wszystkie diody się palił ok. Pomyslalem ze akumulator. Naladowalem wiec go. No i przynioslo to skutek na 2/3 dni. Poniewaz wsiadajac po 2 czy 3 dniach auto znowu nie odpalilo. Nawet nie krecilo. Zaczelem podejrzewac ze cos jest nie tak z akumulatorem. Naladowalem go jeszcze raz i sytuacja sie powtorzyla. ( rozrusznik byl niedawno naprawiany ). Ale kiedy podlaczylem do akumulatora prostownik auto odpalilo bez zarzutu. Odlaczylem znowu prostownik i auto nie odpala. Wiec wzielem drugi akumulator. Auto odpalilo ok. Ale za 3 godziny znowu nie odpalalo. Akumulator ktory mialem pierwszy raz mial zaledwie 3 miesiace. Wiec kurde teraz nie wiem co jest.

    W czasie próbowania rozruchu , nie slychac ani rozrusznika ani warkotu. Na pych auto normalnie odpala. Kiedy sie na pych odpali i za 5 minut zgasi . To mozna go odpalic. Ale jak postoi normalnie z 30 minut to pozniej juz klapa.
    Przy probie rozruchu slychac tylko takie specyficzne delikatne PYK i koniec. Kontrolki wszystkie sie swieca, radio normalnie gra. Koles mi sprawdzal akumulator mowil ze ok. Wiec nie wiem co to moze byc ???? pomocy.

    0 12
  • Sklep HeluKabel
  • #2 05 Cze 2008 00:43
    genewa
    Poziom 12  

    Witam,

    sprawdź wyłącznik elektromagnetyczny rozrusznika, np. czy po podłączeniu akumulatora nie nagrzewa się.
    Jaki prąd płynie przy wyłączonych odbiornikach?

    Pozdrawiam
    Marek

    0
  • #3 05 Cze 2008 02:16
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Do sprawdzenia masa silnika KONIECZNIE, zasilanie rozrusznika z akumulatora. Jeśli to nie pomoże to sprawa w 100% w rozruszniku, pomimo naprawy, do zobaczenia połączenia w wyłączniku elektromagnetycznym, lub łapa albo bendiks nie przesuwa się luźno po wirniku. Ewidentnie potrzeba napięcia "z górnej półki" aby auto odpaliło. Nikła możliwość jest też uszkodzenia kostki stacyjki, ale to łatwo sprawdzić podając zasilanie z aku prosto na wzbudzanie elektrowłącznika!

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 05 Cze 2008 07:53
    viper555
    spec od auto-elektro

    Stara historia z skrzynką bezpiecznikową za duże straty napięcia najpewniej połączyć z stacyjki prosto omijając skrzynkę.P

    0
  • #5 05 Cze 2008 08:42
    Elektron1234
    Poziom 20  

    Pawel wawa napisał:
    Do sprawdzenia masa silnika KONIECZNIE, zasilanie rozrusznika z akumulatora. Jeśli to nie pomoże to sprawa w 100% w rozruszniku, pomimo naprawy, do zobaczenia połączenia w wyłączniku elektromagnetycznym, lub łapa albo bendiks nie przesuwa się luźno po wirniku. Ewidentnie potrzeba napięcia "z górnej półki" aby auto odpaliło. Nikła możliwość jest też uszkodzenia kostki stacyjki, ale to łatwo sprawdzić podając zasilanie z aku prosto na wzbudzanie elektrowłącznika!
    Tak jak kolega napisal -to w fordach nagminne skup sie na przewodach grubych aku silnik(masa) i aku rozrusznik Mialem takie przypadki ze musialem odkrecac przewody nawiercac i lutowac(kolba) i dopiero przynislo efekt P

    0
  • #6 05 Cze 2008 08:42
    adam7009
    Poziom 38  

    Moja rada to zobacz,czy coś ci nie rozładowuje akumlatora,zmierz prąd jaki pobiera przy wyłączonych odbiornikach.

    0
  • #7 05 Cze 2008 10:19
    kosmita
    VIP Zasłużony dla elektroda

    heineken1986 albo piszesz z polskimi znakami, albo bez proszę poprawić ortografię w poście.

    0
  • #8 05 Cze 2008 11:32
    heineken1986
    Poziom 2  

    Właśnie wróciłem z sprawdzenia akumulatora i badania amperomierzem. Akumulator i wyniki są ok.
    Elektromagnez był wymieniony niecały rok temu. Więc nie sądzę by już się zepsuł.
    Dostałem informację aby sprawdzić przekaźniki i łączność między stacyjką a rozrusznikiem.

    Aha i nie wiem czy to coś wam Panowie rozjaśni trochę. Ale jak śrubokrętem złącze 2 klamry w rozruszniku to auto odpala ok. Wygląda mi to tak jakby coś nie reagowało między właśnie stacyjką a rozrusznikiem. Co Wy na to ???

    0
  • #9 05 Cze 2008 12:34
    viper555
    spec od auto-elektro

    Piszę że masz stratę na skrzynce więc połącz przewód do rozrusznika bezpośrednio z stacyjką.P

    0
  • #10 05 Cze 2008 14:06
    spektra
    Poziom 18  

    Witam.
    Proponuję sprawdzić kostkę stacyjki, to element który najczęściej ulega awarii (wycieranie styków)

    Pozdrawiam

    0
  • #11 05 Cze 2008 14:30
    Jka
    Poziom 16  

    "viper555" ma rację skrzynka bezpieczników do przeglądnięcia - nagminne uszkodzenie w fordach, powodujęce wlasnie taki objaw.Oczywiście kostka stacyjki też wchodzi w grę.

    0
  • #12 05 Cze 2008 14:43
    Tony J.
    Poziom 20  

    Wystarczy zamontować w komorze silnika przekaźnik odciążający obwód 50, zawsze tak robię i jest git.

    0
  • #13 05 Cze 2008 18:33
    heineken1986
    Poziom 2  

    Udało się !!! <jupi> Autko odpala elegancko. Poczekam jeszcze z dwa dni i jak nic się nie stanie to będzie super.

    Awarię usunąłem w następujący sposób. Znalazłem przewód który idzie bezpośrednio z rozrusznika do komputera samochodu. W połowie tego przewodu znajdują się dwie wtyczki które łączą się ze sobą. Najpierw odłączyłem je od siebie. Wyczyściłem elegancko i dobrze podłączyłem. Jak ręką odjął. Auto elegancko pali. Wydaje mi się że może jakiś kurz albo paproch dostał się do środka wtyczek i szwankowało odpalanie. :)

    Dziękuję wszystkim za próbę pomocy.

    0