Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1,6i ,1992 rok - inst. gazowa.

skorbi 29 Cze 2008 13:37 3722 10
  • #1 29 Cze 2008 13:37
    skorbi
    Poziom 27  

    Witam. Posiadam w/w Astrę. Jeżdżę tylko na gazie. Na początku spalanie było rewelacyjne - 6,5 l/100Km.Obecnie spala ok. 10l/100Km. podejrzewam, że przyczyną jest oderwany kabelek od sterownika gazowego( symulatora lambdy).Poszukuję informacji na temat tej instalacji gazowej. Może ktoś z Kolegów posiada podobną instalacę i może podać mi podłączenie przewodów we wtyczce. Sytuację tą pokazuje załączone zdjęcie.Dodam jeszcze ,że jest to Astra kombi, wtrysk jednopunktowy Multec. Pozdrawiam.SKORBI.


    Zdjęcie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=3821402#3821402

    0 10
  • #2 29 Cze 2008 15:24
    grubass
    Poziom 19  

    Jak to zrobiłeś że paliła ci 6,5 litra gazu?? Moja vectra na tym samym silniku trochę starsza od zawsze bierze 10l na 100km

    0
  • #3 29 Cze 2008 17:55
    skorbi
    Poziom 27  

    Witam.Paliła tyle od czasu sprowadzenia jej z Holandii. Nic w niej nie regulowałem.Na początku sam w to nie wierzyłem.Sprawdzałem kilkakrotnie na trasie po ok. 300 Km.Zawsze wychodziło mniej niż 6,5 litra na sto Km.Dotyczy to jazdy spokojnej ( 90-110 Km/h) , latem.W mieście i zimą (zapalałem zawsze na gazie) należy dodać litr lub dwa na sto Km.Ostatnio spalanie wzrosło do ok 10 l /100Km po uszkodzeniu kabla łączącego widoczną na zdjęciu puszkę z elektrozaworem(silnikiem krokowym) dozującego ilość gazu do instalacji.Pozdrawiam.SKORBI.

    0
  • #4 05 Lip 2008 23:47
    benchmarek
    Poziom 22  

    Taka Astra powinna spalać około 11/100 gazu, jeśli tak nie jest świadczy to o tym że spalanie nie jest stechiometryczne a dawka gazu jest bardzo uboga. Takie auto będzie jeździło ale spalanie ubogiej mieszanki skutkuje wydłużonym czasem spalania mieszanki paliwowo powietrznej tj dłuższym przebywaniem płomienia w komorze spalania, a co za tym idzie silniejszym nagrzewaniem zaworów i w konsekwencji wypalaniem gniazd zaworowych. Więc albo silnik spala paliwo albo zawory. Niezależnie od tego, przyczyn wzrostu spalania może być wiele: brudne filtry, słabe paliwo, uszkodzenie sondy lambda, zesztywnienie membran w parowniku (zalewanie gazem), uszkodzony termostat, uszk. czujnik temp, zablokowany silnik krokowy lpg 2 gen., nieprawidłowa regulacja, niskie ciśnienie w ogumieniu, przyblokowane hamulce. Co do oderwanego kabelka, nie możesz przywrócić uszkodzonego połączenia?

    1
  • #5 06 Lip 2008 10:25
    skorbi
    Poziom 27  

    Witam.Nie jestem ekspertem w tym temacie,więc trudno wi się ustosunkować do wypowiedzi Kolegi.Spalanie wzroło gwałtownie z chwilą uszkodzenia wspomnianego kabelka .Pękł plastik pod śrubką mocującą moduł do podszybia-moduł zawisł na kabelku , co spowodowało jego urwanie.Nie mogę znalezć opisu ,lub schematu elektrycznego instalacji gazowej zamontowanej w mojej Astrze ( nie wiem nawet jaka ma nazwe i gdzie jej szukać ).Kabelek ten leci do elektrozaworu (silnika krokowego) na początku instalacji gazowej.Można by sprubować podłączyć wtyczkę "na chłopski rozum " np wg. kolorów,ale w przypadku blędu może to doprowadzić do nieodwracalnego zniszczenia modułu.Dziękuję za post i liczę,że w końcu ktoś z Kolegów poda mi kolejność połączenia kilku kolorowych kabelków , lub pomoże w znalezieniu schematu elektrycznego tej instalacji. Pozdrawiam.SKORBI.

    0
  • #6 06 Lip 2008 10:44
    kwok
    Poziom 39  

    ciężko jest pomagać w szukaniu schematu nie wiadomo do czego
    jeśli to przewody do silniczka krokowego to możesz je próbować podłaczyć metodą prób i błędów albo rozebrać moduł i "po ścieżce' odnaleźć właściwe pary przewodów

    1
  • #7 06 Lip 2008 11:13
    skorbi
    Poziom 27  

    Witam.Jako elektronik jestem przeciwnikiem podłączania czegokolwiek metodą prób i blędów.Moduł jest nierozbieralny.Myślę ,że w końcu odezwie się ktoś,kto ma podobnego opla z taką instalacją gazową i z prawidłowym podłączeniem nie będzie problemów.Dziękuję za post.Pozdrawiam.SKORBI.

    0
  • #8 06 Lip 2008 11:27
    kwok
    Poziom 39  

    nic nie uszkodzisz najwyżej nie będzie działać

    0
  • #9 06 Lip 2008 16:53
    benchmarek
    Poziom 22  

    najlepiej byloby wymienic caly silniczek krokowy wtyczki sa ustandartyzowane koszt na allegro to okolo 70pln z wysylka

    0
  • #10 06 Lip 2008 20:43
    skorbi
    Poziom 27  

    Witam.Nie wiem ,po co kupować nowy silnik krokowy ,skoro problem podlączenia go do modułu pozostaje nadal otwarty ! .Wtyczka do silnika krokowego jest typowa od Opla . Wtyczka występująca po drugiej stronie jest pokazana na załączonym zdjęciu.Jednak najprostszym dla mnie rozwiązaniem byłby opis kolorów kabelków (lub zdjęcie przedstawiające polączenie ). Liczę ,że ktoś z Kolegów będzie miał w swoim Oplu taką instalacje i poda jak to połączyć.Pozdrawiam.SKORBI

    0
  • #11 06 Lip 2008 20:51
    benchmarek
    Poziom 22  

    mogłeś zacząć od tego zdjecia temat byłoby wiadomo o co chodzi, niestety w moim oplu wtyk po stronie sterownika jest inny, ja podłaczałem metoda prob i błedów nic sie nie spaliło ani nie uszkodoziło sie poprostu przy zlym podłaczeniu nie działa i tyle ale to ostateczność, może ktoś bedzie miał u siebia taką instalacje

    0