Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

RENAULT Clio 2 1.5dci 02r - czasami kuleje jeden cylinder

cador 14 Wrz 2008 09:30 22834 21
  • RENAULT Clio 2 1.5dci 02r - czasami kuleje jeden cylinder

    #1
    Poziom 10  

    Witam

    Chodzi o samochód jak w temacie.
    Sysuacja ma miejsce na niedogrzanym silniku - na wolnych obrotach pali na 3 cylindry. Wyższe obroty ,przyspieszenie ,zuzycie paliwa OK. Co moze byc przyczyna?

    0 21
  • #2
    Poziom 30  

    wtryskiwacz/ciśnienie

    1
  • #3
    Poziom 10  

    Sorki ze tak pozno pisze ale wrocilem z urlopu.

    Z tego co zauważyłem to silnik tylko czasami kuleje na wolnych obrotach a czasami w przedziale do 2tys obr. Czasami pracuje równo. Zauwazyłem również na weżach z baku banki z powietrzem (niewiele). Może ta nierówna praca silnika związana jest z nieszczelnością przewodów paliwowych?

    0
  • #4
    Poziom 11  

    Raczej wygląda mi to na problemy z wtryskiwaczem najlepiej sprawdzić czy przerwy w pracy występują ciągle na tym samym cylindrze czy ulega to zmianie co do pęcherzyków powietrza to silnik 1.5 dci posiada układ wtryskowy common rail i powinien posiadać pompkę paliwową w zbiorniku która dostarcza paliwo do pompy wysoko ciśnieniowej może to pompka zasilająca ma niedomagania.

    1
  • #5
    Poziom 10  

    rusek60 napisał:
    Raczej wygląda mi to na problemy z wtryskiwaczem najlepiej sprawdzić czy przerwy w pracy występują ciągle na tym samym cylindrze czy ulega to zmianie co do pęcherzyków powietrza to silnik 1.5 dci posiada układ wtryskowy common rail i powinien posiadać pompkę paliwową w zbiorniku która dostarcza paliwo do pompy wysoko ciśnieniowej może to pompka zasilająca ma niedomagania.


    CZy pompka niskiego ciśnienia (w baku) dziala na tej samej zasadzie co w benzynie tzn czy "nabija" paliwo po przekreceniu kluczyka czy tez dopiero po uruchomieniu silnika?

    0
  • #6
    Poziom 11  

    załancza się w momencie odpalania jeśli paliwo jest w układzie jeśli jest spadek to zaraz po przekręceniu zapłonu

    1
  • #7
    Poziom 18  

    1.5 dci nie ma pompki niskiego ciśnienia. Przy filtrze paliwa jest gruszka na przewodzie paliwowym.

    0
  • #8
    Poziom 33  

    Pada wtryskiwacz, prawdzić metodą na przelew

    2
  • #9
    Poziom 10  

    yaaro napisał:
    Pada wtryskiwacz, prawdzić metodą na przelew


    Tez mi sie tak zdawalo ze nie ma pompki w baku przy 1.5 ale nie bylem pewnien. To skad moze brac sie te powietrze w przewodach? NA przelew tzn?

    0
  • #10
    Poziom 19  

    Kolego udało opanowałeś autko,ja mam podobny problem auto nie odpala cisnienie na listwie podczas kręcenia mam 320barów (jakie jest u Ciebie)

    Podczas diagnozy mam tylko bład funkcja regulacji cinienia szyny.Przelewy ok a auto nie odpala.

    1
  • #11
    Poziom 10  

    Za niskie cisnienie na szynie

    0
  • #12
    Poziom 19  

    a jakie ma być prawidłowe?

    0
  • #13
    Poziom 10  

    Zadaniem wtryskiwacza jest rozproszenie paliwa w wymaganym stopniu i wtryśnięcie go do komory spalania przy pomocy wysokiego ciśnienia (350-1200 barów).

    2
  • #14
    Poziom 18  

    wyjmij wkład filtru paliwa i zobacz ile masz opiłków na dnie to zrozumiesz czemu wtrysk kuleje :arrow:
    pozdrawiam.

    1
  • #15
    Poziom 10  

    Filtr byl wymieniony duzo wczesniej niz autko zaczelo kulec. Zastanawia mnie wlasnie to dlaczego czasami idzie rowno badz tez po lekkim podniesieniu obrotow o doslownie kilkadziesiat niewiecej.

    0
  • #16
    Poziom 2  

    Witam, u mnie podobny problem, tzn z pęcherzykami powietrza w przewodach paliwowych, dodatkowo drży drążek zmiany biegów. Jak pozbyć się pęcherzyków powietrza, da sie jakoś odpowietrzyć układ paliwowy?
    pozdrawiam

    0
  • #17
    Poziom 18  

    Generalnie w tych silniczkach padają pompy paliwa...i uszkadzają wtryski.
    Pozdrawiam...Janusz

    0
  • #18
    Poziom 10  

    Witam
    Jestem juz po (akurat odebralem od mechanika) wymianie wtrysków oraz swiec. Niestety w drodze powrotnej zaswiecila mi sie kilka razy kontrolka świec zarowych oraz wolne obroty na poziomie 1tyś/min. Co moze byc?

    1
  • #19
    Poziom 2  

    Witam,
    przerobiłem ten temat i u mnie wyglądało to tak: auto miało problemy z odpalaniem i przy wciśnięciu gazu do dechy zapalały się kontrolki od świec żarowych, STOP, i czerwony silnik. Z pomocą kumpla (mechanika z atoryzowanego serwisu) udało się jakoś to zrobić w miarę tanio ale trochę czasu upłyneło. Mianowicie- pompy z 1.5 dci do 2005 roku robi DELPHI i jest to największy śmieć z jakim się spotkałem, potrafi paść nawet po 40 tys. km. a nawet wcześniej ( i nie mówcie mi że jest to wina paliwa bo padają nawet po tankowaniu tylko np. na BP). Pompa jak strzeli wytwarza opiłki metalu które uszkadzają wtryski. Według serwisu powinno się wymienić pompę, wtryski, listwę wysokiego ciśnienia wraz z przewodami, zbiornik, smok itd. Czyli według procedury w serwisie powinno się wymienić cały układ paliwowy żeby oczyścić go z opiłków jakie wytwarza pompa koszt około 10 000 PLN !!! Napewno nikt nie zapłaci więcej za naprawę niż jest warte auto, można więc trochę pokombinować. Mi udało się znaleźć rozbitka (proponuję szukać kangoo ponieważ w kangoo pompy DELPHI wsadzali jeszcze po 2004 roku a w clio i megane były już siemensa) praktycznie nowego bo z przebiebiem 3 000 mil. Pompa do 100 konnego pasuję z 80 i odwrotnie natomiast UWAGA z WTRYSKAMI najlepiej sprawdzać po numerach z wtrysków lub w serwisie po numerze VIN. U mnie było tak że wtryski były z takiego samego silnika jednak różniły się numery i silnik nierówno pracował (i nie była to wina kalibracji wtrysków czyli wpisania kodów w jednostkę sterującą). Na szczęście były to praktycznie nowe wtryski i sprzedałem je od ręki a sam zainwestowałem w fabrycznie nowe (oczywiście nie z serwisu). Odnośnie zbiornika i reszty proponuję wyjąć smok i dobrze go wyczyścić najlepiej magnesem i sprężonym powietrzem ( u mnie najwięcej opiłków było w smoku ) podobnie można zrobić ze zbiornikiem i przewodami. ODRADZAM wymianę samych wtrysków ( tak robią przeważnie mechanicy z warsztatów) chyba żę chcecie się szybko pozbyć autka, w innym wypadku nawet fabrycznie nowe wtryski długo nie wytrzymają. Mam nadzieję że moje przejścia na coś się przydadzą... POWODZENIA !

    2
  • #20
    Poziom 33  

    Dodam trzy grosze odradzam regeneracji pompy, spotkałem się z przypadkiem trzykrotnej naprawy pompy. Po pierwszej regeneracji auto ujechało 140 km po drugiej 400 km . Po trzeciej naprawie klient sprzedał auto.

    Pozdrawiam

    0
  • #21
    Poziom 18  

    siim napisał:
    Witam,
    przerobiłem ten temat i u mnie wyglądało to tak:...Pompa jak strzeli wytwarza opiłki metalu które uszkadzają wtryski. Według serwisu powinno się wymienić pompę, wtryski, listwę wysokiego ciśnienia wraz z przewodami, zbiornik, smok itd.... ( u mnie najwięcej opiłków było w smoku ) podobnie można zrobić ze zbiornikiem i przewodami.... POWODZENIA !



    Witam.

    Skąd się biorą opiłki w zbiorniku paliwa skoro pompa jest za zbiornikiem, jest filtr paliwa itd.?

    3
  • #22
    Poziom 1  

    Nie spalone paliwo trafia wężem przelewowym z powrotem do zbiornika.

    0