logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować prostownik z rozruchem 12V z transformatora?

bombel1010 23 Lis 2008 18:56 7404 7
REKLAMA
  • #1 5774778
    bombel1010
    Poziom 10  
    Ocena: 3
    Witam wszystkich!
    Jestem nowy na forum i pilnie potrzebny mi prostownik z rozruchem,jestem mechanikiem samochodowym i nie bardzo znam sie na prądach:cry:mam pożyczony od kolegi prostownik z rozruchem taki mały kupiony z allegro waga około 3kg pisze na nim ze daje na rozruch 300A :Dale za Chiny ludowe auto na nim nie kręci.Mam w domu taki transformator od starej zgrzewarki do woreczków foliowych waga ok 8-10kg ma 5 wyjsć z różnym napięciem od 30v-55v da sie coś z tego zrobić??? wiem ze są starty na allegro już od 350zł ale boje sie że to bedzie kicha::cry:a na wydanie 1000zł na lepszy nie moge sobie pozwolić.Prosze o pomoc
  • REKLAMA
  • #2 5774812
    prez8s
    Poziom 33  
    Ocena: 334
    A daj ty sobie spokój z takim dziadostwem, kup lepiej jakiś porządny akumulator i ładuj go systematycznie jakąś małą ładowareczką a będziesz miał tani, "lekki" i bardzo wydajny rozruch. Chińszczyzne sobie odpuść. Kiedyś w robocie mieliśmy transformator rozruchowy 500A, ważył bagatela 300kg a i tak kręcił gorzej niż dobrze naładowany aku. Najlepsze są akumulatory bo są proste, wydajne, nie za ciężkie, no i na razie nic tego nie zmienia. Możesz sobie dorobić prosty wózeczek na dwóch kółkach i nie będziesz musiał go nosić.
  • REKLAMA
  • #3 5774857
    bombel1010
    Poziom 10  
    Ocena: 3
    Mimo wszystko chciałbym mieć prostownik z rozruchem:D w robocie mamy taki nie wielki rozruch stary chyba unitra ma jeszcze w sobie spawarke. Rozruch ma 150A i daje rade kręci nawet disla oczywiśnie nie rozładowanego do zera ale rozrusznik na kręci jak burza
  • REKLAMA
  • #4 5892455
    flexovit
    Poziom 11