Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

falownik do silnika 1,1kW czy to dobre rozwiązanie?

26 Lis 2008 19:49 13657 34
  • Poziom 11  
    Witam, potrzebuję pomocy odnośnie zastosowania falownika do silnika 220/380V 1,1kW 50Hz. Temat jest dla mnie całkowicie obcy. Chcę takowy silnik zastosować do mini tokarki. Dokładnie chodzi mi o płynną regulację obrotów. Czy falownik to dobre rozwiązanie? Czy silnik przy zmianie obrotów nie straci mocy, która jest niezbędna do pracy urządzenia?
  • Poziom 21  
    Witam.
    Uważam, że falownik jest dobrym rozwiązaniem.
    W okkreślonych granicach silnik nie traci na parametrach.
    Do tego w pełni płynna regulacja prędkości.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    W określonych granicach? Jakie to są granice? Czy wybór zależy od rodzaju silnika jedno lub trój fazowego, czy tylko od mocy?
  • Poziom 20  
    Z falownikiem współpracują silniki 3 fazowe. Wraz ze spadkiem obrotów spada moment obrotowy. Jeśli silnik pobiera mniej niż 5A to możesz zastosować falownik LG 008iC5, lub mocniejszy 015iC5. Stosunkowo tanie i proste falowniki. Cena 008iC5 to około 400-500zł.
    W zastosowaniu do tokarki niestety będziesz musiał zastosowac przekładnię, gdyż przy najniższych obrotach potrzeba właśnie największy moment.
  • Poziom 11  
    A co będzie lepszym rozwiązaniem, zastosowanie falownika do silnika 1,1kw 3-fazowego, czy zastosowanie silnika DC 1,1kW z regulacją obrotów przez układ tyrystorowy?
  • Poziom 20  
    Falownik daje dużo większe możliwości, można go przeciążyć, można forsować moment obrotowy, a po za tym każdy z elementów zarówno silnik jak i falownik możesz od ręki kupić w wielu miejscach. Nie wiem jak z dostepnością silników DC. Po za tym do silnika 3 fazowego łatwo dokupić przekładnie. Możesz sobie poszukać na: http://www.kacperek.com.pl/
  • Poziom 13  
    ert35400 napisał:
    A co będzie lepszym rozwiązaniem, zastosowanie falownika do silnika 1,1kw 3-fazowego, czy zastosowanie silnika DC 1,1kW z regulacją obrotów przez układ tyrystorowy?


    Cenowo i technicznie najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie falownika zasilanego 1-fazowo z wyjściem 3x230 v wektorowym np takim:
    ETML152X2SFA masz dobór falowniki

    Jakbyś chciał na siłę zastosować silnik DC to znajdziesz www.napedy.net.pl - napędy prądu stałego
    sterowniki DC i silniki DC .
  • Poziom 12  
    FALOWNIKI.info napisał:
    ert35400 napisał:
    A co będzie lepszym rozwiązaniem, zastosowanie falownika do silnika 1,1kw 3-fazowego, czy zastosowanie silnika DC 1,1kW z regulacją obrotów przez układ tyrystorowy?


    Cenowo i technicznie najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie falownika zasilanego 1-fazowo z wyjściem 3x230 v wektorowym np takim:
    ETML152X2SFA masz dobór TUTAJ

    Jakbyś chciał na siłę zastosować silnik DC to znajdziesz www.napedy.net.pl - napędy prądu stałego
    sterowniki DC i silniki DC .


    Dokładnie zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem silnika AC będzie falownik wektorowy - stały moment już od minimalnych obrotów. Do tego "na zewnątrz" wyprowadzasz przyciski START, STOP i potencjometr do regulacji obrotów, ewentualnie jeszcze EM STOP.
  • Poziom 19  
    Ten silnik DC o którym mowa to jest silnik na 230V DC, ja podpowiadałem o regulatorze tyrystorowym a zanim mostek prostowniczy - ale niewiem czy to dobre rozwiązanie.
  • Poziom 20  
    Przemek_Kuchta napisał:
    Z falownikiem współpracują silniki 3 fazowe. Wraz ze spadkiem obrotów spada moment obrotowy.


    Nie dokońca prawda. Zakres nierównomierności pracy takiego układu napędowego to ok. 5% prędkości znamionowej. Ale każdy porządny falownik powinien mieć boost (podbicie napięcia przy najniższych prędkościach) i dzięki temu moment znamionowy silnika utrzymywany jest w praktycznie całym zakresie predkości. Problem ze spadkiem momentu pojawi się po przekroczeniu ok. 1,3-1,5 predkości znamionowej - wtedy moment leci na łeb i tego już się nie obejdzie.

    Przemek_Kuchta napisał:
    Falownik daje dużo większe możliwości, można go przeciążyć, można forsować moment obrotowy, a po za tym każdy z elementów zarówno silnik jak i falownik możesz od ręki kupić w wielu miejscach. Nie wiem jak z dostepnością silników DC. Po za tym do silnika 3 fazowego łatwo dokupić przekładnie. Możesz sobie poszukać na: http://www.kacperek.com.pl/


    Układ z silnikiem DC ma sztywniejszą charakterystykę, jest bardziej dynamiczny i więcej zniesie. Tyle, że jest potwornie drogi.
  • Poziom 13  
    Można by się pokusić o zrobienie takiego układu np. tyrystorowego lub IGB. Są to bardzo proste układy. A wykonanie własnego byłoby fajne.
  • Poziom 11  
    A może zostawić w tokarce oryginalny silnik 1f o mocy 0,75 kW 50Hz i do niego dobrać falownik. Silnik 220/380V o którym pisałem mam w zapasie, sugerowałem się tym że ma większą moc od oryginalnego.
  • Poziom 12  
    Ale jak to jest jednofazowy silnik, to nie ma takich falowników. Chyba że zrobisz sam.
  • Poziom 11  
    silnik zasilany jest jedną faza :) Czy to jest równoznaczne że jest jedno fazowy, tego nie wiem :)
  • Poziom 20  
    Z tego co pamietam, to silnik 1 fazowy zasilany jest faktycznie z 2 faz, drugą fazę uzyskuje sie przesówając fazę zewnętrznym kondensatorem.
  • Poziom 21  
    Może tabliczka znamionowa silnika trochę rozjaśni
    sytuację.
  • Poziom 34  
    Witam . Falownik do silnika 1-fazowego nie utrzyma momentu przy niskich obrotach . Poza tym jest tam uzwojenie rozruchowe i kondensator obliczony dla 50Hz. Szeregowe silniki prądu stałego mają większy moment przy niskich obrotach od silników prądu zmiennego . Najlepszą charakterystykę do tego zastosowania ma silnik BLDC. B.duży moment w całym zakresie obrotów i możliwość nawet ich stabilizowania . Ala , jeśli chodzi o koszty , to lepiej kupić 1.5kW (nawet 2.2kW) 3-fazy i falownik . Wtedy wystarczy Ci momentu , a i koszty będą do przyjęcia .
  • Poziom 11  
    Posiadam silnik 3fazowy 1,1kW Do niego w takim razie zakupił bym falownik, tylko jaki? Na rynku jest wiele falowników, ale bez porady nie zdecyduję się na kupno, mogę po prostu utopić kasę.
  • Poziom 34  
    Falownik 1.1kW , lub trochę większy ,ale wtedy ustaw mu , że masz silnik 1.1kW . Jeśli podłączysz falownik większy bez ograniczenia , to silnik to odczuje . Czy twój silnik ma 6 styków , jest na 3*230V , czy 3*400V ?
  • Poziom 21  
    Witam.
    Uruchomiłem kilka falowników Hitachi o różnych mocach
    i jak narazie nie ma z nimi problemu.
    Ważnym jest na jakie napięcie pracuje silnik, ponieważ
    do tych parametrów trzeba dobrać falownik oraz do mocy
    oczywiście.
  • Poziom 13  
    Witam
    Polecam falowniki wektorowe "LG" , kupione w firmie "ZAWEX" .
    Sprzedają je na Allegro także.
    Kupiłem u nich kilka sztuk (dokładnie 7) i jak dotąd sprawują się nieźle . Proste programowanie , duże możliwości no i ta cena!!
    Pozdrawiam , Tadek
  • Poziom 11  
    Zdjęcia silnika który obecnie jest w tokarce,

    falownik do silnika 1,1kW czy to dobre rozwiązanie?

    falownik do silnika 1,1kW czy to dobre rozwiązanie?

    Zdjęcie silnika o którym myślę

    falownik do silnika 1,1kW czy to dobre rozwiązanie?

    falownik do silnika 1,1kW czy to dobre rozwiązanie?

    falownik do silnika 1,1kW czy to dobre rozwiązanie?
  • Poziom 34  
    Do twojego nowego silnika dobry będzie falownik zasilany z 230V (może być jednofazowy , są najtańsze --coś ok. 400zł) . Musisz tylko połączyć silnik w trójkąt.
  • Poziom 24  
    dobry wektor załatwi sprawe, np Jakiś Lenze, albo Siemens
  • Poziom 11  
    Lenze albo Siemens to nie na moją kieszeń, mam na to przeznaczone 500 zł. Przeglądam allegro i na razie coś takiego mnie zastanawia LG SV015iC5-1F, moc znamionowa 1,5kW. troszkę powyżej mojego budżetu ale jakoś przełknę, o ile jest to dobry produkt. Wiadomo w/w firmy są na pewno lepsze ale szukam dobrego rozwiązania za przystępną cenę. Będę wdzięczny za opinie na temat falownika LG
  • Poziom 20  
    Twój silnik o ile dobrze zczytałem pobiera 4,3A, więc zamiast LG SV015iC5-1F dał bym LG SV008iC5-1F. Max prąd LG SV008iC5-1F jest 5A, więc masz zapas. Stosowałem już kilka razy SV008iC5 z silnikami 1.1kW i chodza bez problemu.
  • Poziom 11  
    4,5A Troszkę zdjęcie rozmazane. Falownik SV015iC5-1F ma 1,5kW 8A
    a falownik SV008iC5-1F ma 0,75kW i 5A
  • Poziom 24  
    no w sumie lenze wyjdzie ciut drożej, bo trzeba kupić falownik+ modul standard+ panel operatorski
  • Poziom 34  
    Przy falowniku mniejszym niż 1.1kW nie masz możliwości forsowania momentu . Dziwne , ale nigdy nie spotkałem uszkodzenia w LG , choć ostatnio wymieniałam takie , niby B.dobrych firm.
  • Poziom 24  
    w lenziaku i simensie jest, co do reszty nie mam pojęcia bo nie używam