Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
CSICSI
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BUDERUS Logamax plus GB022-24/24K wyłącza się

30 Nov 2008 11:14 27315 37
  • Level 12  
    Panowie potrzebuje pomocy.
    Piec jest założony kilka miesięcy temu . Jest to piec dwufunkcyjny ale korzystam tylko z c.o. ( mam osobny podgrzewacz wody ) . Jest on podłączony do regulatora pokojowego RC20.
    Problem jest w tym że piec potrafi sie wyłączyć przed osiągnięciem zadanej temp. na RC20 - włącza sie ponownie po ok 1.5-2 godz..
    Ogrzewanie ustawione mam tak ze na RC20 mam ustawione 23 st. (żeby [piec chodził cały czas) ale reguluje temp. wody w grzejnikach na samym piecu . Staram sie aby temp na piecu byla w okolicach 28-42 stopnie ( tak aby w domu bylo 20,5 stopnia) - problem jest w tym ze jak piec pochodzi dluzej np 5-6 godzin to sie wylacza najpierw palnik a za jakis czas pompka i temp. wody spada do 24-25 stopnie i dom sie sporo wychładza.
    Może mi ktos wytlumaczyc dlaczego piec sie wylacza ? Czy nie jest on przystosowany do pracy ciągłej ? Musie miec jakas przerwę ?
    Prosze o pomoc , mam małe dzieci a w nocy temp spada do 17-18 stopni
  • CSICSI
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    To kondensat,więc najpierw dokładnie przeczytaj instrukcję a potem wprowadż korektę nastaw i problem powinien zniknąc.
  • Level 12  
    Czy mógłbyś coś wiecej napisać ? jakie korekty trzeba wprowadzic ? właśnie studiuje instrukcje montażu i konserwacji i nie trafiłem na żadne wskazówki.

    Czy okresowe wyłączenie pieca i wystudzenie wody w obiegu jest normalnym zjawiskiem ? Czy zależy ono od jakichs ustawien ?

    Przypominam ze na regulatorze pokojowym mam ustawiona temp. 23 st która nigdy nie zostanie osiągnięta - ustawilem ja dlatego zeby piec działał non-stop na niskiej temp. , a na piecu reguluje temp. roboczą wody w obiegu ( 35-40 st.)
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Czy masz czujnik zewnętrzny?Sprawdż nastawę krzywej grzewczej-powinna byc 1,5-1,6.Jeżeli masz sterownik pomieszczeniowy,to nastaw komfort na21 stopni C,a noc na 19 stopniC i niech on steruje kotłem.Powinno byc dobrze-no chyba że coś dalej...
  • Level 12  
    Nie mam czujnika zewnętrznego - mam jedynie sterownik w pomieszczeniu RC-20.
    Nie mam pojęcia jak sprawdzic nastawę krzywej grzewczej - czy to jest czynność na tyle skomplikowana lub wymaga specjalistycznych urządzeń że musi ja wykonać serwisant ?
  • CSICSI
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    To nic wielkiego,sprawdzisz to z poziomu użytkownika w panelu operatorskim(nastawy).
  • Level 12  
    Kurcze przekopałem instrukcje montażu i konserwacji kotła i sterownika i nie ma tam żadnej wzmianki o krzywej grzewczej :( - czyżby ten model nie miał regulacji tego parametru ?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Fakt -na kotle tego parametru nie zmienisz,sprawdziłem.Ale na regulatorze możesz spróbowac wstrzelic się z temperaturami.Standart nocny jest ustawiany na 19 stopni.Można tą temperaturę podnieśc.Proponuję,abyś nie regulował temp.na kotle,tylko zostawił sterowanie regulatorowi pomieszczeniowemu.Powinno się ustabilizowac.
  • Level 12  
    Ok ale jaka temp. ustawic na kotle ? staram sie ja korygowac codzinnie w zaleznosci od temp. zew. zeby oszczednosci byly jak najwieksze.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Aby w pełni zoptymalizowac twój kocioł,powinieneś utrzymywac temp.50-55 stopniC. na zasilaniu.
  • Level 12  
    Czyli jezeli ustawie na piecu 50 stopni to bedzie on dawal najwieksze oszczednosci/ bedzie miał najwyższa sprawnośc ? to ja dotychczas chyba zle pojmowałem zasade działania pieca kondensacyjnego :?:
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Największą sprawnośc kondensatów uzyskuje się przy pracy na niskich parametrach.Zostaw 50 st.C i będzie dobrze.
    Pozdrawiam
  • Level 12  
    kurcze dotychczas utrzymywalem temp. nie przekraczającą 40 stopni na kotle , czesto 37,38 - to zle ?
  • Level 14  
    Sprawność przy tej temperaturze najwyższa ale ważne jest na jaki parametr dobrane są grzejniki,jeżeli na 75 to może nie dogrzać przy niskich temperaturach. Temperaturę na tym kotle jak i na każdym innym powinno się nastawiać zgodnie z wyliczoną instalacją. Przy normalnie dobranych grzejnikach 75 a kocioł zmoduluje do takiej temperatury aby sprawność była w każdych warunkach możliwie najwyższa. Proponuje ustawić kocioł na 70-75 i dać mu spokojnie pracować . Pozdrawiam.
  • Level 12  
    Problem jest w tym ze kociol zostal zamontowany w ramach modernizacji istniejącej juz instalacji - nie byl dobierany pod instalacje. Wczesniej miałem stary piec gazowy ELGAZ . Instalacja jest zrobiona na rurach stalowych ocieplonych pianką , grzejniki sa w wiekszosci aluminiowe typu KENT a w kilku pomieszczeniach panelowe. W instalację wpiety jest tez piec weglowy-ale to w tym przypadku chyba nie ma znaczenia.
  • Level 14  
    Cięzko jest ocenić jak dobrane są grzejniki możesz poeksperymentować z temperaturą zasilania jednak nie schodziłbym poniżej 65 zwłaszcza gdy na zewnątrz niskie temperatury. Pozdrawiam i życze ciepłych świąt.
  • Level 12  
    Panowie wytłumaczcie mi to jak chłopu bo nadal nie jestem przekonany : prawdą jest to że im niższa temp. wody na zasilaniu tym wieksza sprawność/oszczędność kotła kondensacyjnego ?

    cyt. za www.instalacjebudowlane.pl
    "Wraz ze zmianą obciążenia kotła zmienia się sprawność kotła. W kotłach kondensacyjnych następuje wyraźny wzrost sprawności kotła w szerokim zakresie zmniejszającego się obciążenia częściowego. Prawidłowość ta występuje w kotłach z regulacją pogodową prowadzoną w urządzeniu, co w kondensacyjnych jest standardem. Im niższa jest temperatura wody, tym niższa także temperatura spalin (nadmierna jest bowiem powierzchnia ogrzewalna kotła w stosunku do potrzeb), równocześnie mniejsze są straty mocy cieplnej, a w rezultacie większa jest sprawność kotła. "

    cos w tym jest ponieważ jak ustawiam na piecu temp. np 37 st. to na wyjsciu z kotła pokazuje mi np. 41 stopni - czy ta róznica pomiedzy temp. zadaną a otrzymaną na zasilaniu to własnie ta wyższa sprawność kondensacyjnego nad tradycyjnym ?
    Natomias gdy ustawiam temp. na piecu w okolicach 40 i wiecej stopni to temp. na wyjsciu jest albo taka sama jak zadana albo jest wyższa tylko o 1 stopień . Czyli z tego wniosek ze ustawiajac temp wyzsza niz np 40 kilka stopni sprawnosc kotla kondens. w stosunku do tradysyjnego spada ?

    co do mojego pytania o czasowe wyłączanie sie kotła to czy poniższy cytat to wyjaśnienie ( na końcu ) :

    "W kotłach kondensacyjnych w porównaniu z tradycyjnymi mniejsza jest jednak strata kominowa, niższa jest bowiem temperatura spalin i nieco mniejsze są straty ciepła do otoczenia ; najczęściej niższe są też parametry wody. Kotły te standardowo są wyposażone w niskoemisyjne palniki z regulacją modulowaną, dzięki którym ograniczone zostają m.in. straty gotowości do pracy (krótkie okresy stygnięcia kotła). "
  • Level 14  
    Wszystko się zgadza ale przy tak niskich temperaturach zasilania jakie nastawiałeś twoje grzejniki nie były w stanie przekazać ciepła do pomieszczenia. Kocioł grzał do momentu osiągnięcia temperatuty na zasilaniu mimo tego że nie zagrzał pomieszczeń do temp. nastawionej na RC 20 . Poprostu kazałeś mu grzać jednocześnie na kotle ograniczyłes zasilanie . Po jakimś czsie spadała temp. na zsilaniu o kilkanaście stopni i znowu ruszał na kilka minut. Gdyby twoje grzejniki miały odpowiednią moc wyliczoną do zasilania o temp. 55 to przy nastawionej temp. 55 na kotle byłoby ciepło w pomieszczeniu nawet prz -20. Najodpowiedniejszą instalacją do kotła kondensacyjnego jest ogrzewanie podłogowe bo wymaga niskich temp. zasilania max 55. W Twoim przypadku musisz mieć większą temp zasilania żeby było ciepło w pomieszczeniu. Niestety sam kocioł kondensacyjny nie wystarcza jest tylko częścią instalacji i nic nie zdziała bez odpowiednich grzejników. W Twoim przypadku sytuację poprawiłoby sterowanie pogodowe niestety RC 20 to nie pogodówka.
  • Level 12  
    Zgadza sie ale tak jak pisałem to była tylko modernizacja istniejącej instalacji - poza tym w domu mam 90% podłóg z desek ( zdrowie :) ) wiec podłogówka i tak odpada.
    Co do pogodówki to slyszalem różne opinie - większość jednak negatywnych dlatego nie zdecydowałem sie na jej zakup.

    Moim problemem jest to ze sterownik RC20 mam zamontowany na parterze ale najbardziej zależy mi na utrzymaniu właściwej temp. na 1 piętrze gdzie mam pokój dzieci. Chyba przeniosę ten sterownik na 1 pietro - czy to dobry pomysł ?
  • Level 14  
    Owszem to dobry pomysł, a głowicę grzejnika jeśli jest to na maxa. Pozdrawiam.
  • Level 24  
    Odgrzeję kotleta.

    Mój problem dotyczy BUDERUS Logamax plus GB022-24K.
    Piec wyłącza się od czasu do czasu i nie może zapalić - wyświetla błąd "6A -> Palnik nie zapala się -> Naciśnij przycisk reset. Jeżeli po wielokkrotnym naciśnięciu przycisku reset palnik nie zapali się, należy zasięgnąć rady pracownika specjalistycznego serwisu." To tyle z instrukcji.

    Piec ten razem ze zbiornikiem c.w.u. 120L został zamontowany tego roku jako rozbudowa istniejącej grawitacyjnej instalacji c.o. z kotłem węglowym 15kW i płytowymi grzejnikami (takie tłoczone z blachy).
    Na kotle węglowym został założony zawór zwrotny, a kocioł BUDERUS Logamax plus GB022-24K oraz zbiornik c.w.u. zainstalowane w łazience i wpięte do instalacji. Układ dalej pozostał otwarty tzn ze zbiornikiem wyrównawczym grawitacyjnym. Trzeba pilnować poziomu wody bo zbiornik (poziom wody) jest zaledwie o 190cm powyżej przyłączy BUDERUS Logamax plus GB022-24K. Przewód kominowy pieca to rura PCV, taka do wody, włożona w kanał kominowy po dawnym "junkersie". Długość przewodu to około 6m i wystaje ponad szczyt dachu ponad 0,5m. Piec pobiera powietrze z łazienki. Do łazienki dostaje się ono przez uchylone okienko w piwnicy, piwnicę, drewnianą klatkę schodową, zimną kuchnię a z niej do łazienki przez kratki w drzwiach.
    Piec nie posiada dodatkowych sterowników. W lecie ustawiony był do podgrzewania c.w.u. W jesieni przestawiony został do pracy dwu funkcyjnej. Po włączeniu podgrzewał c.w.u. po czym c.o.
    Ostatnio wystąpiły problemy z uruchomieniem. Po włączeniu właśnie ten błąd. Kilka razy również w czasie pracy wystąpiły podobne problemy. Resetowanie pomagał dopiero po dłuższym czasie (ponad 0,5h) podejmował pracę.
    Co może być tego przyczyną?
  • Heating systems specialist
    Zabrudzony kocioł (elektroda jonizacyjna), brak gazu, złe ciśnienie gazu, nieprawidłowe działanie zapłonowej elektrody żarowej.
  • Level 24  
    Dziś działa OK.
    Z tego co napisałeś to chyba mogę jedynie obejrzeć elektrodę jonizacyjną. Rozumiem, że to chodzi o czujnik płomienia upływnościowy - płomień jonizuje i umożliwia płynięcie małego prądu upływu.
    Z tego co czytałem to takie narosty na elektrodzie czy coś powstają po długim okresie eksploatacji a tu zaledwie kilka miesięcy.
    Czy po wyłączeniu z sieci można bez jakichś poważnych konsekwencji otworzyć komorę spalania tego pieca? Z tego co patrzyłem to jest otwierana, przednia część trzyma się na takich zatrzaskowych zamkach.
    Możliwe są zanieczyszczenia pozostawione przez panów monterów. Piec wisiał a oni pruli dziurę do komina.
    Z pozostałych wymienionych zjawisk to brak gazu raczej odpada - wtedy trzeba odblokować reduktor.
    Złe ciśnienie gazu? Nie ma jakichś dużych odbiorów, tylko kuchnia gazowa. Instalacja gazowa wcześniej obsługiwała gazożernego junkersa i piecyk, które zostały zamienione na w.w piec.
    Quote:
    nieprawidłowe działanie zapłonowej elektrody żarowej.

    Czy działanie tego układu również może zostać zakłócone przez jakieś zanieczyszczenia? Można to jakoś ocenić / wyczyścić?
    Puki co pacjent będzie pod obserwacją.
  • Heating systems specialist
    Nie polecam samemu rozbierać tego kotła. Ryzyko może okazać się zbyt duże.
  • Level 24  
    Tak myślałem.
    :wink:
    Jeszcze jedno pytanie. Czy ten kocioł ma czujnik ciśnienia wody tzn czy zareaguje jakoś na brak wody w obiegu (instalacji c.o. i c.w.u.)?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Oczywiście.
  • Level 24  
    W jaki sposób ten piec sygnalizuje zbyt niskie ciśnienie wody w obiegu?
    Z błędów podanych w instrukcji jest tylko ten dotyczący problemów z odpalaniem?
  • Level 10  
    Sprawdź czy nie da się przełączyć tak żeby na wyświetlaczu ciśnienie pokazał.
    Może być rówież ciśnieniomierz analogowy.
    W obu przypadkach to chyba 1,5 bar powinni być
  • Level 24  
    Mnie nie chodzi czy da się przestawić na wyświetlaczu ciśnienie, przepływ i inne tam tylko jak piez reaguje na brak lub zbyt niskie ciśnienie wody w obiegu?
    Piec ma manometr ale jak już pisałem słup widy jest tylko 190cm ponad niego. Daje to około 0,19bar gdzie optymalne ciśnienie pracy to nieco ponad 1 bar. Zastanawiam się, czy zakłócenia w pracy mogą z tego wynikać?
    Czyli pytanie czy piec posiada czujnik ciśnienia (zbyt niskiego) wody w obiegu i jak reaguje na zbyt niskie ciśnienie jest aktualne.
  • Level 2  
    Witam
    Również mam problem z Buderusem Logamax Plus GB022-24
    A jest taki:
    piec mam od 6 lat
    dwa lata temu wymieniłem wentylator kompletny (zdierstwo, bo jest jako cały zestaw i kosztuje odpowiedznio)
    A teraz od pewnego czasu w czasie podgrzewania cwu piec zaczyna "wchodzić na obroty" i grzać wodę, nagle się wyłacza nie osiągając odpowiedniej temperatury, poczym znowu się włacza i zaczyna grzać cwu, i znowy wyłacza....
    Krótko mówiąc podgrzewa cwu w zasobniku na raty i trwa to ponad 30 minut, co nie jest obojętne przy tęgich mrozach na ciepłote w budynku, gdyż na czas grzania wody, system co jest pozbawiony obiegu...
    Co może być przyczyną tego stanu rzaczy?
    Nie pojawia się żaden kod usterki...
    Proszę o pomoc i poradę, gdyż mój serwisant i montażysta rozstał się z Buderusem i nie bardzo mam się do kogo zwrócić, poza serwisem fabrycznym, a to są koszta za same trzaśnięcie drzwiami...


    Proszę poprawić błędy pisowni
    mod - mirrzo