Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BUDERUS Logamax plus GB022-24/24K wyłącza się

30 Lis 2008 11:14 25641 37
  • Poziom 12  
    Panowie potrzebuje pomocy.
    Piec jest założony kilka miesięcy temu . Jest to piec dwufunkcyjny ale korzystam tylko z c.o. ( mam osobny podgrzewacz wody ) . Jest on podłączony do regulatora pokojowego RC20.
    Problem jest w tym że piec potrafi sie wyłączyć przed osiągnięciem zadanej temp. na RC20 - włącza sie ponownie po ok 1.5-2 godz..
    Ogrzewanie ustawione mam tak ze na RC20 mam ustawione 23 st. (żeby [piec chodził cały czas) ale reguluje temp. wody w grzejnikach na samym piecu . Staram sie aby temp na piecu byla w okolicach 28-42 stopnie ( tak aby w domu bylo 20,5 stopnia) - problem jest w tym ze jak piec pochodzi dluzej np 5-6 godzin to sie wylacza najpierw palnik a za jakis czas pompka i temp. wody spada do 24-25 stopnie i dom sie sporo wychładza.
    Może mi ktos wytlumaczyc dlaczego piec sie wylacza ? Czy nie jest on przystosowany do pracy ciągłej ? Musie miec jakas przerwę ?
    Prosze o pomoc , mam małe dzieci a w nocy temp spada do 17-18 stopni
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To kondensat,więc najpierw dokładnie przeczytaj instrukcję a potem wprowadż korektę nastaw i problem powinien zniknąc.
  • Poziom 12  
    Czy mógłbyś coś wiecej napisać ? jakie korekty trzeba wprowadzic ? właśnie studiuje instrukcje montażu i konserwacji i nie trafiłem na żadne wskazówki.

    Czy okresowe wyłączenie pieca i wystudzenie wody w obiegu jest normalnym zjawiskiem ? Czy zależy ono od jakichs ustawien ?

    Przypominam ze na regulatorze pokojowym mam ustawiona temp. 23 st która nigdy nie zostanie osiągnięta - ustawilem ja dlatego zeby piec działał non-stop na niskiej temp. , a na piecu reguluje temp. roboczą wody w obiegu ( 35-40 st.)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czy masz czujnik zewnętrzny?Sprawdż nastawę krzywej grzewczej-powinna byc 1,5-1,6.Jeżeli masz sterownik pomieszczeniowy,to nastaw komfort na21 stopni C,a noc na 19 stopniC i niech on steruje kotłem.Powinno byc dobrze-no chyba że coś dalej...
  • Poziom 12  
    Nie mam czujnika zewnętrznego - mam jedynie sterownik w pomieszczeniu RC-20.
    Nie mam pojęcia jak sprawdzic nastawę krzywej grzewczej - czy to jest czynność na tyle skomplikowana lub wymaga specjalistycznych urządzeń że musi ja wykonać serwisant ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To nic wielkiego,sprawdzisz to z poziomu użytkownika w panelu operatorskim(nastawy).
  • Poziom 12  
    Kurcze przekopałem instrukcje montażu i konserwacji kotła i sterownika i nie ma tam żadnej wzmianki o krzywej grzewczej :( - czyżby ten model nie miał regulacji tego parametru ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Fakt -na kotle tego parametru nie zmienisz,sprawdziłem.Ale na regulatorze możesz spróbowac wstrzelic się z temperaturami.Standart nocny jest ustawiany na 19 stopni.Można tą temperaturę podnieśc.Proponuję,abyś nie regulował temp.na kotle,tylko zostawił sterowanie regulatorowi pomieszczeniowemu.Powinno się ustabilizowac.
  • Poziom 12  
    Ok ale jaka temp. ustawic na kotle ? staram sie ja korygowac codzinnie w zaleznosci od temp. zew. zeby oszczednosci byly jak najwieksze.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Aby w pełni zoptymalizowac twój kocioł,powinieneś utrzymywac temp.50-55 stopniC. na zasilaniu.
  • Poziom 12  
    Czyli jezeli ustawie na piecu 50 stopni to bedzie on dawal najwieksze oszczednosci/ bedzie miał najwyższa sprawnośc ? to ja dotychczas chyba zle pojmowałem zasade działania pieca kondensacyjnego :?:
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Największą sprawnośc kondensatów uzyskuje się przy pracy na niskich parametrach.Zostaw 50 st.C i będzie dobrze.
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    kurcze dotychczas utrzymywalem temp. nie przekraczającą 40 stopni na kotle , czesto 37,38 - to zle ?
  • Poziom 14  
    Sprawność przy tej temperaturze najwyższa ale ważne jest na jaki parametr dobrane są grzejniki,jeżeli na 75 to może nie dogrzać przy niskich temperaturach. Temperaturę na tym kotle jak i na każdym innym powinno się nastawiać zgodnie z wyliczoną instalacją. Przy normalnie dobranych grzejnikach 75 a kocioł zmoduluje do takiej temperatury aby sprawność była w każdych warunkach możliwie najwyższa. Proponuje ustawić kocioł na 70-75 i dać mu spokojnie pracować . Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Problem jest w tym ze kociol zostal zamontowany w ramach modernizacji istniejącej juz instalacji - nie byl dobierany pod instalacje. Wczesniej miałem stary piec gazowy ELGAZ . Instalacja jest zrobiona na rurach stalowych ocieplonych pianką , grzejniki sa w wiekszosci aluminiowe typu KENT a w kilku pomieszczeniach panelowe. W instalację wpiety jest tez piec weglowy-ale to w tym przypadku chyba nie ma znaczenia.
  • Poziom 14  
    Cięzko jest ocenić jak dobrane są grzejniki możesz poeksperymentować z temperaturą zasilania jednak nie schodziłbym poniżej 65 zwłaszcza gdy na zewnątrz niskie temperatury. Pozdrawiam i życze ciepłych świąt.
  • Poziom 12  
    Panowie wytłumaczcie mi to jak chłopu bo nadal nie jestem przekonany : prawdą jest to że im niższa temp. wody na zasilaniu tym wieksza sprawność/oszczędność kotła kondensacyjnego ?

    cyt. za www.instalacjebudowlane.pl
    "Wraz ze zmianą obciążenia kotła zmienia się sprawność kotła. W kotłach kondensacyjnych następuje wyraźny wzrost sprawności kotła w szerokim zakresie zmniejszającego się obciążenia częściowego. Prawidłowość ta występuje w kotłach z regulacją pogodową prowadzoną w urządzeniu, co w kondensacyjnych jest standardem. Im niższa jest temperatura wody, tym niższa także temperatura spalin (nadmierna jest bowiem powierzchnia ogrzewalna kotła w stosunku do potrzeb), równocześnie mniejsze są straty mocy cieplnej, a w rezultacie większa jest sprawność kotła. "

    cos w tym jest ponieważ jak ustawiam na piecu temp. np 37 st. to na wyjsciu z kotła pokazuje mi np. 41 stopni - czy ta róznica pomiedzy temp. zadaną a otrzymaną na zasilaniu to własnie ta wyższa sprawność kondensacyjnego nad tradycyjnym ?
    Natomias gdy ustawiam temp. na piecu w okolicach 40 i wiecej stopni to temp. na wyjsciu jest albo taka sama jak zadana albo jest wyższa tylko o 1 stopień . Czyli z tego wniosek ze ustawiajac temp wyzsza niz np 40 kilka stopni sprawnosc kotla kondens. w stosunku do tradysyjnego spada ?

    co do mojego pytania o czasowe wyłączanie sie kotła to czy poniższy cytat to wyjaśnienie ( na końcu ) :

    "W kotłach kondensacyjnych w porównaniu z tradycyjnymi mniejsza jest jednak strata kominowa, niższa jest bowiem temperatura spalin i nieco mniejsze są straty ciepła do otoczenia ; najczęściej niższe są też parametry wody. Kotły te standardowo są wyposażone w niskoemisyjne palniki z regulacją modulowaną, dzięki którym ograniczone zostają m.in. straty gotowości do pracy (krótkie okresy stygnięcia kotła). "
  • Poziom 14  
    Wszystko się zgadza ale przy tak niskich temperaturach zasilania jakie nastawiałeś twoje grzejniki nie były w stanie przekazać ciepła do pomieszczenia. Kocioł grzał do momentu osiągnięcia temperatuty na zasilaniu mimo tego że nie zagrzał pomieszczeń do temp. nastawionej na RC 20 . Poprostu kazałeś mu grzać jednocześnie na kotle ograniczyłes zasilanie . Po jakimś czsie spadała temp. na zsilaniu o kilkanaście stopni i znowu ruszał na kilka minut. Gdyby twoje grzejniki miały odpowiednią moc wyliczoną do zasilania o temp. 55 to przy nastawionej temp. 55 na kotle byłoby ciepło w pomieszczeniu nawet prz -20. Najodpowiedniejszą instalacją do kotła kondensacyjnego jest ogrzewanie podłogowe bo wymaga niskich temp. zasilania max 55. W Twoim przypadku musisz mieć większą temp zasilania żeby było ciepło w pomieszczeniu. Niestety sam kocioł kondensacyjny nie wystarcza jest tylko częścią instalacji i nic nie zdziała bez odpowiednich grzejników. W Twoim przypadku sytuację poprawiłoby sterowanie pogodowe niestety RC 20 to nie pogodówka.
  • Poziom 12  
    Zgadza sie ale tak jak pisałem to była tylko modernizacja istniejącej instalacji - poza tym w domu mam 90% podłóg z desek ( zdrowie :) ) wiec podłogówka i tak odpada.
    Co do pogodówki to slyszalem różne opinie - większość jednak negatywnych dlatego nie zdecydowałem sie na jej zakup.

    Moim problemem jest to ze sterownik RC20 mam zamontowany na parterze ale najbardziej zależy mi na utrzymaniu właściwej temp. na 1 piętrze gdzie mam pokój dzieci. Chyba przeniosę ten sterownik na 1 pietro - czy to dobry pomysł ?
  • Poziom 14  
    Owszem to dobry pomysł, a głowicę grzejnika jeśli jest to na maxa. Pozdrawiam.
  • Poziom 24  
    Odgrzeję kotleta.

    Mój problem dotyczy BUDERUS Logamax plus GB022-24K.
    Piec wyłącza się od czasu do czasu i nie może zapalić - wyświetla błąd "6A -> Palnik nie zapala się -> Naciśnij przycisk reset. Jeżeli po wielokkrotnym naciśnięciu przycisku reset palnik nie zapali się, należy zasięgnąć rady pracownika specjalistycznego serwisu." To tyle z instrukcji.

    Piec ten razem ze zbiornikiem c.w.u. 120L został zamontowany tego roku jako rozbudowa istniejącej grawitacyjnej instalacji c.o. z kotłem węglowym 15kW i płytowymi grzejnikami (takie tłoczone z blachy).
    Na kotle węglowym został założony zawór zwrotny, a kocioł BUDERUS Logamax plus GB022-24K oraz zbiornik c.w.u. zainstalowane w łazience i wpięte do instalacji. Układ dalej pozostał otwarty tzn ze zbiornikiem wyrównawczym grawitacyjnym. Trzeba pilnować poziomu wody bo zbiornik (poziom wody) jest zaledwie o 190cm powyżej przyłączy BUDERUS Logamax plus GB022-24K. Przewód kominowy pieca to rura PCV, taka do wody, włożona w kanał kominowy po dawnym "junkersie". Długość przewodu to około 6m i wystaje ponad szczyt dachu ponad 0,5m. Piec pobiera powietrze z łazienki. Do łazienki dostaje się ono przez uchylone okienko w piwnicy, piwnicę, drewnianą klatkę schodową, zimną kuchnię a z niej do łazienki przez kratki w drzwiach.
    Piec nie posiada dodatkowych sterowników. W lecie ustawiony był do podgrzewania c.w.u. W jesieni przestawiony został do pracy dwu funkcyjnej. Po włączeniu podgrzewał c.w.u. po czym c.o.
    Ostatnio wystąpiły problemy z uruchomieniem. Po włączeniu właśnie ten błąd. Kilka razy również w czasie pracy wystąpiły podobne problemy. Resetowanie pomagał dopiero po dłuższym czasie (ponad 0,5h) podejmował pracę.
    Co może być tego przyczyną?
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Zabrudzony kocioł (elektroda jonizacyjna), brak gazu, złe ciśnienie gazu, nieprawidłowe działanie zapłonowej elektrody żarowej.
  • Poziom 24  
    Dziś działa OK.
    Z tego co napisałeś to chyba mogę jedynie obejrzeć elektrodę jonizacyjną. Rozumiem, że to chodzi o czujnik płomienia upływnościowy - płomień jonizuje i umożliwia płynięcie małego prądu upływu.
    Z tego co czytałem to takie narosty na elektrodzie czy coś powstają po długim okresie eksploatacji a tu zaledwie kilka miesięcy.
    Czy po wyłączeniu z sieci można bez jakichś poważnych konsekwencji otworzyć komorę spalania tego pieca? Z tego co patrzyłem to jest otwierana, przednia część trzyma się na takich zatrzaskowych zamkach.
    Możliwe są zanieczyszczenia pozostawione przez panów monterów. Piec wisiał a oni pruli dziurę do komina.
    Z pozostałych wymienionych zjawisk to brak gazu raczej odpada - wtedy trzeba odblokować reduktor.
    Złe ciśnienie gazu? Nie ma jakichś dużych odbiorów, tylko kuchnia gazowa. Instalacja gazowa wcześniej obsługiwała gazożernego junkersa i piecyk, które zostały zamienione na w.w piec.
    Cytat:
    nieprawidłowe działanie zapłonowej elektrody żarowej.

    Czy działanie tego układu również może zostać zakłócone przez jakieś zanieczyszczenia? Można to jakoś ocenić / wyczyścić?
    Puki co pacjent będzie pod obserwacją.
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Nie polecam samemu rozbierać tego kotła. Ryzyko może okazać się zbyt duże.
  • Poziom 24  
    Tak myślałem.
    :wink:
    Jeszcze jedno pytanie. Czy ten kocioł ma czujnik ciśnienia wody tzn czy zareaguje jakoś na brak wody w obiegu (instalacji c.o. i c.w.u.)?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Oczywiście.
  • Poziom 24  
    W jaki sposób ten piec sygnalizuje zbyt niskie ciśnienie wody w obiegu?
    Z błędów podanych w instrukcji jest tylko ten dotyczący problemów z odpalaniem?
  • Poziom 10  
    Sprawdź czy nie da się przełączyć tak żeby na wyświetlaczu ciśnienie pokazał.
    Może być rówież ciśnieniomierz analogowy.
    W obu przypadkach to chyba 1,5 bar powinni być
  • Poziom 24  
    Mnie nie chodzi czy da się przestawić na wyświetlaczu ciśnienie, przepływ i inne tam tylko jak piez reaguje na brak lub zbyt niskie ciśnienie wody w obiegu?
    Piec ma manometr ale jak już pisałem słup widy jest tylko 190cm ponad niego. Daje to około 0,19bar gdzie optymalne ciśnienie pracy to nieco ponad 1 bar. Zastanawiam się, czy zakłócenia w pracy mogą z tego wynikać?
    Czyli pytanie czy piec posiada czujnik ciśnienia (zbyt niskiego) wody w obiegu i jak reaguje na zbyt niskie ciśnienie jest aktualne.
  • Poziom 2  
    Witam
    Również mam problem z Buderusem Logamax Plus GB022-24
    A jest taki:
    piec mam od 6 lat
    dwa lata temu wymieniłem wentylator kompletny (zdierstwo, bo jest jako cały zestaw i kosztuje odpowiedznio)
    A teraz od pewnego czasu w czasie podgrzewania cwu piec zaczyna "wchodzić na obroty" i grzać wodę, nagle się wyłacza nie osiągając odpowiedniej temperatury, poczym znowu się włacza i zaczyna grzać cwu, i znowy wyłacza....
    Krótko mówiąc podgrzewa cwu w zasobniku na raty i trwa to ponad 30 minut, co nie jest obojętne przy tęgich mrozach na ciepłote w budynku, gdyż na czas grzania wody, system co jest pozbawiony obiegu...
    Co może być przyczyną tego stanu rzaczy?
    Nie pojawia się żaden kod usterki...
    Proszę o pomoc i poradę, gdyż mój serwisant i montażysta rozstał się z Buderusem i nie bardzo mam się do kogo zwrócić, poza serwisem fabrycznym, a to są koszta za same trzaśnięcie drzwiami...


    Proszę poprawić błędy pisowni
    mod - mirrzo