Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FAKTY I MITY VW (SDI vs TDI)

Szatannnn 04 Sty 2009 22:13 76566 49
  • #1 04 Sty 2009 22:13
    Szatannnn
    Poziom 9  

    Witam jestem posiadaczem Golfa IV SDI. Chciałem powiedzieć kilka rzeczy o tym silniku.
    Jest wiele sporów na temat SDI czy TDI moim zdaniem to i to jest dobre zależy kto jakie ma upodobania. SDI jest typowym silnikiem na miasto wyróżnia go niskie zużycie paliwa oraz niskie koszty eksploatacji. Postaram się przedstawić moje doświadczenie z codziennego użytkowania tego auta. Zacznę najpierw od parametrów:

    Prędkość max. Producent podaje 160 w praktyce jest to 170
    Zużycie paliwa: Trasa- ok. 4,0L przy prędkości 90Km/h
    ok. 4,5L przy 120km/h
    ok. 5,8L przy 150km/h
    Zużycie paliwa: Miasto- 6-6,5L
    Zużycie paliwa: Cykl mieszany- Osobiście codziennie pokonuje trasę 80 km (70% trasa-30%miasto)
    Spalanie na poziomie 4,5-5L to jest wszystko
    Zbiornik Paliwa 55L
    Przyspieszenie: 0-100 producent podaje 17s w rzeczywistości jest to ok. 15-16s
    Moc 68KM

    Wiec zacznę od awaryjności tego silnika a raczej jej brak. Silnik jest bez awaryjny dzięki tzw. konstrukcji „cepa” Brak turbin czyli brak elementu który może uledz uszkodzeniu. Nigdy nie miałem awarii silnika jedyne co musiałem wymienić to pasek rozrządu który niestety trzeba wymieniać co 90 tyś. a auto ma już swoje lata i swój przebieg który wynosi 178tys.

    Nie będę ukrywał faktu ze nie jest to mocne auto powiem tak jest to samochód o przeciętnej mocy i przeciętnym przyspieszeniu. Z pewnością jest mocniejszy od Peugeota 205 1,4 lub od większości koreańskich aut typu Matiz  czy Lanos. Jeżeli ktoś sądzi ze to muł to niech przejedzie się Mercedesem 124 2,0D. Większość osób mówi ze są problemy z wyprzedzaniem hymmm fakt nie jest to to samo co TDI ale nie jest aż tak tragicznie jak wszyscy sądzą. Powiem tyle że daje rade.

    Moim zdaniem TDI jest dla osób bardziej zamożnych których stać np. na naprawę turbiny. Nie to ze jestem wrogiem TDI ale nie ukrywajmy turbina może paść a wtedy taka zabawa kosztuje nas ok. 1500zł. Następną częścią jest przepływomierz który też dość często ulega uszkodzeniu. Co do TDI to chciał bym aby ktoś z internałtów wypowiedział się na ten temat dość obszernie. Z tego co wiem spalanie w TDI jest dużo wieksze ok. 15/20%. Nie oszukujmy się wieksza moc wiesze spalanie.

    SDI w porównaniu z TDI wypada blado jeżeli chodzi o przyspieszenie. Jeśeli ktoś jest zapaleńcem i lubi jak „wciska w fotel” i chce zaimponować tym dziewczynie no to ok ale prawda jest taka ze ptaszek od tego nie urośnie :P. Moim zdaniem reszta jest na + dla SDI

    Dodam do tego tyle ze przy zakupie SDI oszczędzamy ok. 5tyś zł

    Nie jestem wrogiem TDI :D!!!!!!!!!

  • #2 06 Sty 2009 22:04
    arek1313
    Poziom 10  

    Co ja mam do powiedzenia...

    205 1.4 pożera to SDI...
    Wyprzedzanie tym autkiem nie jest przyjemne, jest momentami niebezpieczne...

    Ekonomika na +, do klekotania na mieście będzie ok :-)

  • #3 07 Sty 2009 12:36
    krzysieksa
    Poziom 10  

    no ja mam A6 C5 1,9 TDI 110KM 98r i powiem tylko tyle, że przy masie auta ponad 1,5 tony spalanie w trasie przy 100km/h wynosi 5,3 l na 100km. Ostatnio robiłem trasę, zalałem do pełna do pierwszego odbicia pistoletu, przejechałem 952km, dolałem znowu do pełna i weszło 52 litry. Średnie spalanie wyniosło leciutko poniżej 5,5 na 100km, jazda spokojna do 100km/h (ślisko) kilka razy ostre wyprzedzanie. ALe nei po to kuipłem auto kalsy wyższej z klimatyzacją dwustrefową, pełną elektryką, grzanymi elementami wnętrza żeby wpadać w kompleksy z powodu wyższego o litr spalania w porównaniu z takim samym aucie z gołym wypasem? W moim aucie przebieg jest juz pewnie ponad 400 tys km (licznik pokazuje 200 :D ) i chodzi pięknie.

    Nie wiem, co masz na mysli, ze TDI odpada bo turbo moze paść? Tak samo możn anapisać, że lepiej kuipć auto z silnikiem 2 cyl bo jednostka 4 cylindrowa to większe ryzyko bo ja kcoś sie stanie np z wałem lub z zaworami to taniej będzi enaprawić jednostkę dwu cylindrową niż cztero. Jeśłi ktoś jeździ autem za 25 - 30 tys zł to raczej litr w jedną czy litr w drugą stronę nie sprawi, że człowiek zbankrutuje i znajdzie się pod mostem (takie mam wrażenie czytając Twoją wypowiedź). Może poomyśl nad tym, że jeżdżąć z wyłaczoną dmuchawą, z wyłączonym radiem, z węzszymi oponami, bez pasażerów jeszcze mniej Ci autko spali... ale to nie o to tu chodzi... Owszem turbo może paść tak samo jak pompa wtryskowa czy tak samo jak może sprzęgło się skończyć - jest to część EKSPLOATACYJNA, która się zużywa i którą prędzej czy później sie wymienia. Jeśl ikogoś nie stać na utrzymanie auta to niech go nie kupuje i zamiast tego zainwestuje w wygodne buty lub jakiś rower. Ja nie wyobrażam sobie jazdy np Golfem 1,9 SDI gdzie moze i w miescie te 68 KM i okolo 133 Nm moze i jakoś daje sobie rady ale w trasie to bym chyba osiwiał przy wyprzedzaniu TIRów. Moje A6 też nie jest demonem zrywy i ma do setki aż 12 sek ale wyprzedzanie tira nie sprawia zadnego problemu, tylko gaz w podloge i turbo baaaaaaaaardzo w tym pomaga.

    Piszesz, że zużycie paliwa większe... ok, nawet i niech pali o 1 litr wiecej or SDI ale SDI ma tylko 68KM i moment obrotowy 133Nm, TDI ma 110KM i 235 Nm.

    Ja nie mam nic przeciwko temu, przecież jak nawet jak spali wiecej o 1 litr to jest nic w porównaniu z bezpiecznym wyprzedzaniem, które czesto na naszych wąskich drogach przeradza się w walkę o życie z powodu braku mocy :)

    Idąc Twoim tokiem rozumowania to ktoś użytkujący np Renaulta Clio 1,5 dCi napisze, że jak to możliwe żeby tak duży silnik 1,9 SDI palił aż 5 litrów ropy a przy tym osiągi słabsze niż w Polonezie 1,6 Atu PLUS ? :) Przeciez Clio ma tylko 1,5 litra i setke ma w 11 sek i pali średnio o 1 - 1.5 litra mniej od Golfa SDI.





    Tak, że nie obieraj Golfa IV SDI za wzór w ekonomi gdyż jest duuużo wiecej aut z mniejszymi silnikami z podobną mocą o dużo bardziej większej dynamice i o sporo niższym zużyciu paliwa.

    Kiedys ludzie gadali, że wspomaganie to gó... bo przez wspomaganie silnik spala o okolo 0,6 l wiecej na każde 100km :) Dla mnie nawet jakby wspmaganie zwiększało zużycie paliwa i o 1,5 l na 100km to i tak bym z niego nie zrezygnował (tak samo ma się to do SDI vs. TDI)

    Jednym wystarczy Fiat Panda 1,1 54KM, na którego ciulali pół życia, innym A6 RS6 o mocy 540KM będzie czymś skromnym. Różni ludzie, różne potrzeby, dlatego jest tyle aut do wyboru. Każdy szuka sobie auta na miarę zasobności portfela, jedni liczą każdy grosz, innym liczą sie inne aspekty.

    aha i nie jestem wrogiem SDI :)

    pozdro ;)

    Dodano po 6 [minuty]:

    Szatannnn napisał:

    SDI w porównaniu z TDI wypada blado jeżeli chodzi o przyspieszenie. Jeśeli ktoś jest zapaleńcem i lubi jak „wciska w fotel” i chce zaimponować tym dziewczynie no to ok ale prawda jest taka ze ptaszek od tego nie urośnie :P. Moim zdaniem reszta jest na + dla SDI



    Jeśli Tobie turbo i wciskanie w fotel jest po to aby zaimpownować dziewczynie to sorry za określenie ale jesteś "niespełna rozumu" lub autem jeździsz tylko w niedziele i tylko do kościoła. Bo gdybyś dużo podrózował w trasie to na pewno byś takich durnot nie wypisywał.

    Już wiem skąd się rodzi przekonanie, że własciciel Golfa jest ..... . Bez urazy dla innych posiadaczy ale jeśli nie masz pojęcia to lepiej nie wypisuj głupot i oszczędź tego innym.



    Żenada :|

    Dodano po 9 [minuty]:

    Szatannnn napisał:
    . Z pewnością jest mocniejszy od Peugeota 205 1,4 lub od większości koreańskich aut typu Matiz  czy Lanos. Jeżeli ktoś sądzi ze to muł to niech przejedzie się Mercedesem 124 2,0D.


    no i kolejny "popis" w Twoim wykonaniu :D

    Może jeszcze porównasz BMW serii 7 do Golfa i napiszesz, ze i tak Golf ma lepszą np elastyczność ? :?:

    Nie porównuje się np Golfa z Matizem!! Po pierwsze, różne klasy aut (Matiz mieszczuch, Golf kompakt) różne silnik, Matiz 0,8 litra i 3 clylindry, golf 1,9 i 4 cyl. Ale teraz porównując Golfa SDI do Lanosa (ta sama klasa) to pojechaleś po bandzie :D
    Lanos w najsłabszej wersji ma silnik 1,5 i 86KM lub 100KM i do tego jest lekki, w wersji 1,6 ma 106 KM :) Jest jeszcze lanos 1,4 z fabrycznym LPG i sądze, że nawet 1,4 Lanosa nie mialo by problemów z SDI.

    Jeśli coś porównujesz to porównuj to klasowo. Golfa IV porównaj z Civiciem, Astrą, Focusem, Peugeotem 307, Octavią (płyta podłogowa od golfa IV), Alfą 147, i innymi kompaktami.

    Myślę, że 1,9 SDI ma przewagę w porównaniu z Golfem IV 1,4 60KM bo juz na pewno z 1,4 16V 100KM czy chociazby z Golfem IV 1,6 75KM SDI nie ma żadnych szans. Spalanie moze i niskie w SDI ale i osiągi są gorzej niż słabe wiem bo jeździłem VW Polo Classic 1,9 SDI i stwierdzam, że ten silnik ma wszystkie cechy silnika ze starego Poloneza co za tym idzie w dodatku SDI jest głośniejszy od Poldka i droższy w zakupie a jego jedyna przewaga to niższe spalanie :D Więc po co inwestować np 12 tys zł w Golfa SDI jak można kupić za 1 tys zł Poloneza z lepszymi osiągami i w kieszeni zostaje 11 tys zł na inne rzeczy :D (Twój tok rozumowania)

  • #4 07 Sty 2009 13:23
    Usunięty
  • #5 07 Sty 2009 13:37
    Usunięty
  • #6 07 Sty 2009 15:35
    Szatannnn
    Poziom 9  

    No dobra ale chodzi o to ze jak ktos jest zainteresowany kupnem i szuka auta z koncernu VW i nie wie co wybrac SDI czy TDI wpisujac w wyszukiwarke takie hasła na 100% znajdzie ten post wiec niech ma jakies porownanie a ty sie zaraz chwalisz ze masz klime i ogolnie full opcja kogo to obchodzi jeżeli ktos szuka ekonomicznego auta. Mam w rodzinie TDI ale nim nie jeżdze wiec nie mam porównania ale z tego co wiem to pali pow 6L. Jestem studentem i robiąc miesiecznie 2 tys km spalam przy tym ok 95l wiec troche mozna zaoszczedzic. I nie porownuj swojego audi ktore kosztuje ok 30tys do samochodu za 15tys

  • #7 07 Sty 2009 17:17
    RumburMK
    Poziom 2  

    miałem takiego golfa i sorry kolego ale większym złomem nie jeździłem.... nie wiem jakie to miało spalanie , bo mnie w ogóle to nie interesowało...ale jeździć to prawie nie jeździło, nie było czym wyprzedzać (podobne jak cinquecento 700 mojego brata :) ) ...strasznie to gruchotało jak traktor..na wolnych obrotach ehhh wole zapomnieć tamte czasy.... co można wyciągnać z 68 koni mechanicznych ?? na prawde nie wiele... co z tego ze spalanie mam małe, jak podgórke i na prostej musze sie trzymac prawego pasa,a wyprzedzac moge tylko z górki ?? takiego golfa moge spokojnie porownac do cinquecento wczesniej wspomnianego... bo silnik chodzil dokladnie tak samo, nie psul sie, nie mial turbo....z gory wyprzedzalem inne fiaciki...pod gore bylo juz gorzej.... spalanie bylo podobne do twojego .... teraz mam benzynke 4.2 344PS nie wazne jakie auto...ale spalanie nadal mnie nie interesuje .... a ptaszek jest na miejscu i nie potrzebuje go przedluzac :)

  • #8 07 Sty 2009 19:02
    Mati_89
    Poziom 9  

    Jak dla mnie 1.9SDI nie jest wcale taki mułowaty, w polo nie tak źle daje sobie radę. Ja jeżdzę mercedesem W210 z silnikiem 2.2 diesel i z takim polo SDI nie mam szans.

  • #9 07 Sty 2009 20:40
    gromleon
    Poziom 31  

    Rzeczywiście przy swoim przebiegu 2 tyś miesięcznie można sobie takim autem śmigać , ale jak kolega wyżej zauważył każdy kto prawie codziennie porusza się autem (ja robię w wakacje do 1000 km tygodniowo) nie wybierze tak słabego silnika bo to jest męka na drodze , mój brat jak się przesiadł z accorda do firmowego berlingo powodował niebezpieczne sytuacje na drodze przez prawie 3 tygodnie, po prostu nie mógł tym autem np wjechać na rondo bez uprzedniego rozpędzenia się nie powodując hamowania kierowców z jego lewej strony na rondzie. Rozumiem jak ktoś mało jeździ to ok ale jak byś sam miał jeździć na codzień tym autem to sam byś zmienił zdanie.

  • #10 07 Sty 2009 22:26
    Szatannnn
    Poziom 9  

    Dobra nie ma co sie klocic fakt faktem nie jest to mocne ale moim zdaniem wystarcza. Przez 7 miesięcy w roku poruszam sie motocyklem wiec czy wsiąde do TDI czy SDI to naprawde nie czuje różnicy jeżeli ktoś jeździ motorem to wie o czym mowie.

  • #11 11 Sty 2009 20:34
    thesperado
    Poziom 9  

    Szatannnn, nie jestem częstym gościem na tym forum a mimo to trafiłem na ten temat i miałem nadzieję na że niejasności, których jest wiele w sporze co lepsze SDI, czy TDI zostaną wyjaśnione w sposób naprawdę obiektywny.
    A tu co? Po prostu nic z tych rzeczy. Piszesz swoje przemyślenia na temat SDI i TDI tak jak byś swojego SDI zachwalał przed sprzedażą, że niby niewiele gorszy od TDI.
    Założenie tematu uważam za niezły pomysł, ponieważ byłem wielokrotnie świadkiem dyskusji czy warto kupować SDI. Samochody grupy VAG z silnikami SDI generalnie są uważane za samochody w II gatunku i nie są za bardzo w cenie. Szczerze mówiąc liczyłem na więcej obiektywnych opinii i trochę zasłużyłeś na kilka cierpkich słów, które napisał krzysieksa i inni. A swoją drogą to gratuluje odwagi z tym tematem i mam nadzieję, że ktoś tu jeszcze coś dorzuci. Pozdrawiam

  • #12 11 Sty 2009 21:39
    Szatannnn
    Poziom 9  

    Ok to moze wypada załozyc temat od nowa no nie wiem ja przedstawilem to tak jak wygląda to z mojego punktu widzenia. Juz w krótce postaram sie wrzucic link z filmem przedstawiajacy przyspieszenie SDI

  • #13 11 Sty 2009 23:06
    arek1313
    Poziom 10  

    Osobiście uważam, że dla 1l na 100km nie warto ryzykować z wyprzedzaniem, męczyć się w trasie, mieszać lewarkiem...

  • #14 12 Sty 2009 10:29
    szakkkalll
    Poziom 15  

    Też uważam, że nie warto kupować SDI. Jeździłem VW Caddy SDI i powiem wam, że silniczek nie daje rady. Ma 69KM i moment trochę ponad 100 Nm, spalanie 5-6l. Mam też toledo 1.9 tdi 105 KM więc mam porównanie i muszę powiedzieć, że moje TDI przy SDI to prawdziwa rakieta, a spalanie bardzo zbliżone. Nie warto i jeszcze raz nie warto chyba, że jeździmy głównie po mieście i nie przekraczamy 100km/h.

  • #15 13 Sty 2009 14:22
    jacek20084
    Poziom 24  

    Witam! Powiem tak mój ojciec ma passata 1.9 tdi i ma te 110km (chociaz już i tylu nie ma) i powiem ze spalanie do 120 km/h jest porównywane do twojego bo jest 5-5,5l- trasa. Przyśpieszanie jest napewno o wiele lepsze od twojego sdi. Mój brat też jest studentem i ma nissana almere 1.4 benzyna nie pamiętem ile koni i tego twojego golfika to dam sobie rękie uciąć ze nie miał by z nim żadnego problemu i wolał bym kupić tego benzyniaka niż tego diesla a spala mu 6-7l. Motorem to jakim jeżdzisz sadze ze troche bardziej zwiniejszym niz golf. Ja mam jeszcze skutera piaggio nrg r97 i powiem bez obrazy że na 100-200m golf by miał pewnie duże problemy ze mna :D

  • #16 13 Sty 2009 21:24
    Szatannnn
    Poziom 9  

    Mam R6 z 99r. A co do twojego NRG to całkowicie tobie wierze bo sam mialem nie jeden skuter i wycinałem nie jedno auto. A od roku w garazu stoi Senda na której są juz pajęczyny :PPP

  • #17 11 Lut 2009 18:53
    tomekb1984
    Poziom 9  

    kiedyś byłem fanem koncernu V.A.G i powiem ze SDI jest dobre dla dziadków na niedziele do kościoła. niestety ten silnik ma jeden atut czyli prostote. sam jako student jezdze starym golfem z 1.6 TD który w serii mial tylko 70km ale po grzebaniu daje baty kumpla 105 konnej vectrze 2.0 ale to nie o to chodzi,
    SDI niema dynamiki i zadne ffilmiki tego nie pokaża ze tak jest. mało tego w tym silniku nieda sie nic grzebać. jak pisali przedmówcy to wyprzedzanie to porażka.
    a fakt ze cos sie moze popsuc w TDI to juz jest smieszny. w kazdym aucie moze cos sie popsuc. a porownuje do swojego starego klekota to chodza oba tak samo glosno ;D tyle ze moj akonstrukcja powstala w 83roku ;)
    zdrowe Tdi a jeszcze nie PD tylko na pompie np 1Z jest oszczedniejsze niz to SDI a jak trzeba to smiga fajnie.

  • #18 14 Lut 2009 14:30
    mk731
    Poziom 11  

    Nawet rolnicy już nie kupują traktorów bez turbo

  • #19 04 Maj 2009 20:30
    wozo13
    Poziom 1  

    Witam...chciałbym się przyłączyć do rozmowy...posiadam toledo z silnikiem 1.9D 1Y(68km) silnik w zasadzie taki sam jak SDI z wyjątkiem pompy i kilku pierdół ale moc ta sama...wg producenta przyspieszenie mojego auta wynosi ok.14.7s do 100km/h...a np. passata 1.9TDI 90PS automat 14.2s...i nie gadajcie ,że nie da się tym wyprzedzać,bo nie raz dałem po dupie klamotom z silnikami 2.0 na gazie...a cwaniaczki w passatach tdi chwalą się jakie to ich fura ma odejście...jak toledo 1.9D siedzi im na ogonie a przypuszczam,że polo SDI lżejsze od toledo plus dobry kierowca dałoby passatowi po dupie:D a audi A6 TDI to już w ogóle nia ma buta...hahahahaha:D:D:D

  • #20 24 Maj 2009 00:55
    fajfer25
    Poziom 10  

    tak czytam sobie wasze stwierdzenia czasem śmieszne czasem porażka dołącze sie średnio raz w tygodniu miałem okazje jezdzić innym autem zaczynająć od cordoba sdi kończąć na mercedesie s320 niestety ale po irlandi więc tutaj majac 300kM możda z każdego zakretu wyleciec jesli ktos potrzebuje autko do jazdy jak najbardziej polecam sdi moja cordoba jest z 2001r. dla mnie wystarczy w 100% i polecam każdemu ale jesli chcesz pobutować troche to nawet o tym nie myśl że sdi da rady ale musze to powiedzieć sdi pod względem awaryjności bije wszytkie tdi na głowe zaczynajac od sprzęgła kończyąc na skrzyni i tutaj chyba nikt nie bedzie sie klucic za wyjatkiem a6 2.5 tdi bo to auto chyba jest wieczne

  • #21 02 Cze 2009 14:06
    Hektorp
    Poziom 1  

    Siemka:)
    Musiałem aż sie zarejestrowac żeby wyrazić opinie bo aż rece opadaja:P

    Jak moża porównywać SDI do TDI??? Takie pytania zadaja ludzie ktorzy nie wiedza co to i czym sie roznia:p

    Ja obale Twoj mit o SDI :)

    Mam golfika 3 cabrio 1.9 tdi

    Prędkość max. Producent podaje 171 ja wydarłem 165 na rozgrzanym silniku powyzej 700 km darł ok 175:)
    trasa 90Km/h u producenta 3,8 staralem sie ekonomicznie jezdzic ale wydarłem max 4.1
    na miescie max srednie spalanie wyniosło mi uwaga 5.7 przy agresywnej jezdzie przy pspokojnej 5.1 producent podaje 5.5 na max sr i min sr 5.1
    Cyklu miesznego nigdy mi sie nie chcialo badac ale biorac pod uwage w/w dane wyszło by kolo 4.5 do 4.8
    Przyspieszenie: 0-100 producent podaje 13.3s mowie od razu nie probowalem bo nie ma możlwosci tak naprawde nigdzie kolo mnie ale aż z ciekawosci pojade gdzies i sprobuje;p
    posiada 66kW czyli 90KM

    Wiec moje koszta eksploatacji mimo wiekszego mocniejszego i to dodatkowo z turbem sa mniejsze... jedynie w co Ci moge uwierzyc to ze OC placisz tańsze:)
    turbina wali sie jak ktos nie wie jak dziala i nie wie jak o nia zadbac:p srednio wytrzymuje 200 tys km... z Toba by wytrzymala pewnie z 80 tys:) bez urazy:p

    Jezeli chodzi o osoby zamożne to mam kumpla co jezdzi tico a zarabia spora kase wiec to absurd pozatym wyzej napisalem Ci jak spala moje autko za jedyne 13 tys zl z przebiegiem ponad 57 tys:) kupiłem go jak mialo lekko ponad 51tys i do tej pory na nic nie narzekalem nic nie robiłem przy nim dodatkowego oprocz mycia i sprzatania:)
    pozatym jezeli ktos nie potrafi skoordynowac turbo ze zmiana biegow to lepiej niech siadzie za SDI:)


    nie jestem wrogiem SDI :D:D:D

  • #22 06 Cze 2009 11:17
    fajfer25
    Poziom 10  

    kto ci nagadał takich bzdur 200 000 dla tubo to chyba tylko u ciebie wiec widzę jakie masz pojęcie w moim pasacie turbo ma już 350 000 i jeszcze kręci a sdi ma żona więc troszkę się pomyliłeś dla niej ok wystarczy a wolał bym jeździć starą audi 80 niż kwadratem na kołach zwanym golf gdzie przy 150 km/h koło tira się prawie odlatuje wiec sam widzisz lepsza cordoba sdi i bezpieczniejsza niż golf co jak u ciebie turbo sie kończy po 200 000 wiec pomyśl zanim coś napiszesz i obrazisz kogoś powodzonka

  • #23 19 Cze 2009 08:52
    DmasterR
    Poziom 17  

    Szatannnn napisał:


    SDI w porównaniu z TDI wypada blado jeżeli chodzi o przyspieszenie. Jeśeli ktoś jest zapaleńcem i lubi jak „wciska w fotel” i chce zaimponować tym dziewczynie no to ok ale prawda jest taka ze ptaszek od tego nie urośnie :P. Moim zdaniem reszta jest na + dla SDI

    Dodam do tego tyle ze przy zakupie SDI oszczędzamy ok. 5tyś zł

    Nie jestem wrogiem TDI :D!!!!!!!!!


    Tu nie chodzi o pokaz, tylko o moc!!! Pojedziesz pod górkę załadowanym autem i co?? Powiesz pasażerom żeby je pchali??? A co z wyprzedzaniem?? Również moc jest potrzebna!! + dla TDi sie należy, SDi to zwykły traktor

  • #24 20 Cze 2009 02:02
    amoralez
    Poziom 17  

    Co prawda posiadam golfa IV benzyne 1.6 101 koni... tak sobie czytam pierwszego posta i ten ugryźliwy komentarz co do wielkości ptaszka itd :) Nie każdy przelicza moc na ptaszki kolego ... nie kazdy musi sie tłumaczyć popisywaniem przed utlenionymi blondynami żeby usprawiedliwić moc swojego auta. Mam 101 kucy ... OK .. nie jest to rarytas, ale ciesze się z nich ... bo jestem w stanie bezpiecznie dołaczyć sie do ruchu podczas sporego ruchu... bo "wymuszając" nie powoduje zagrożenia, a auto gdy w jednej chwili dojeżdza mi do tyłka... za sekunde juz sie oddala... po to są potrzebne konie dla normalnych ludzi :) Co do benzyny vs diesel - nie wypowiadam się bo moje autko pali strasznie dużo w mieście. Choć jest to dla mnie lekko dziwne ... tankując 50 litrów przejechałem 450 km w mieście ... co daje 11-12 litrów ... w trasie z kolei tankując 50 litrów - zrobilem 480 km i spaliłem bardzo delikatnie powyżej 25 litrów ... średnie spalanie to 6.4 w 4 osoby + bagaż... silniki to kinder suprajs ;) Pozdrawiam

  • #25 28 Cze 2009 15:27
    tomking
    Poziom 13  

    To wszystko zależy od tego na co kto się przesiada.
    Przsiadałem sie z CC900 na Corsa C 1.0 12V 58KM to wydawało mi się że Corsa to jest to czego chce i wiecej niepotrzebuje.

    Nastepnie przesiadłem się z Corsy C na VW Golf IV 1.9 SDI. Musze przyznac ze SDIk wywarł bardzo dobre wrażenie ... i to ekonomiczne spalanie:)

    Jak przesiadłem sie z SDI-ka na VW Golf III TDI 90KM to wiadomo że SDI-k wypadł słabo.

    Duże moje zdziwienie było jak sprzedawałem SDI-ka tzn. na samo hasło SDI ludzie rezygnowali a przecież ten silnik ma wiele zalet.

    Reasumując: Gdyby niebyło TDI lub kosztowały by krocie to jestem pewny że ludzie "zabijaliby" się za SDIkami :) Teraz jest pełno TDI 90KM na rynku wiec ludzie szukają 110KM lub wiecej
    Taki rynek.

  • #26 29 Cze 2009 18:31
    jacek20084
    Poziom 24  

    Jak by nie było to by nie było ale są. A jak by babka miała wąsy była by dziadkiem? Tak samo i z tym jak by nie było samochodów nie miał byś czym jeździć. Ale nie tylko KM sa ważne ale także moment obrotowy czemu motory japońskie mają po 180 Km a włoskie tylko coś koło 130 po Japończyk ma 119 max Nm a ducati ma coś kolo 140 Nm(dokładnie chyba 134) i ducati odsadzi na starcie hondę i przy 200km/h będzie miało lepszego kopa niz honda bo ma o wiele większy moment obrotowy.

  • #27 29 Cze 2009 22:26
    Usunięty
  • #28 30 Cze 2009 11:40
    rychta
    Poziom 9  

    Bez watpienia TDI! Silniki SDI sa awaryjne i nie maja wogule mocy. Sa niby oszczedniejsze ale trudniej dostac do nich czesci. Pozdrawiam

  • #29 02 Lip 2009 18:22
    Usunięty
  • #30 04 Lip 2009 11:28
    0__0
    Poziom 30  

    Panowie niedlugo czeka mnie zmiana auta miejskiego - mysle o polo albo fabii hatbacku sdi (roczniki ok 2000 ) .Mam kilka pytan - uzytek tylko w miescie (do wyjazdow dalszych mam vana) najczesciej
    dojazdy do pracy ,sklepu ok 5 -10km .Ile wtedy spala takie auto i jak dziala na alternatywnych paliwach (biodisel ,olej rzepakowy itd )Poza tym jak szybko rozgrzewa sie wnetrze zima aby nie jezdzic w rekawiczkach i czapce z nausznikami.Trzecia sprawa jak jest w tych autach z rdza i czy cos sie zuzywa szybciej niz powinno. Do tej pory jako miejskie uzywam benzyniaka 2 litry z lpg ale w miescie zuzycie lpg jest mimo wszystko spore -okolo 16litrow - jazda praktycznie tylko na lpg -przy obecnych cenach gazu jeszcze sie oplaca ale jak gaz bedzie znow po 2.5 to juz bedzie kiepsko z oplacalnoscia.Z uwagi na charakter eksploatacji prosze nie pisac o wyprzedzaniu tirow (srednia predkosc z komputera okolo 25km/h i praktycznie co roku sie zmniejsza wraz ze wzrostem ruchu na drogach ) ani o jezdzie w gorach (nie mieszkam w San Francisco )

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME