logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Zasilacz regulowany 2-25V 1A - spadek napięcia przy obciążeniu żarówką 24V

Lukas714 07 Mar 2009 14:28 3066 13
REKLAMA
  • #1 6248298
    Lukas714
    Poziom 10  
    Witam
    Jestem początkujący w elektronice i mam pewien problem.
    Postanowiłem zrobić prosty zasilacz regulowany 2-25V.Oto wykaz elementów:
    R1,R2 : 220
    P1 : 4,7k
    C1 : 2200uF/40V
    C2,C4 : 100nF
    C3 : 10uF/40V
    C5 : 470uF/40V
    D1-D4 : 1N4002
    U1 : LM317
    Tr : transformator 24V 1A
    Z tym że transformator dałem na 2,08 A,a stabilizator napięcia zamieniłem na LM350.
    Niby wszystko jest w porządku tylko na zaciskach zasilacza jest napięcie wyjściowe od 9 do 35V.Ale gdy podłączam żarówkę na 24V to napięcie spada do zera.Zastanawiałem się nad tym że może coś z prądem,ale gdy pocieram o siebie zaciski to iskrzy(więc prąd jakiś płynie).
    O co może chodzić dlaczego po podłaczeniu napięcie spada do zera.Dodam jeszcze że kiedy stabilizator zamieniam na LM317 to dymi się rezystor i potencjometr a stabilizator się grzeje(chyba za duży prąd)
    Co to może być??Z góry dzięki za pomoc
  • REKLAMA
  • #2 6248336
    ajpier
    Poziom 36  
    Ocena: 477
    Ile wat miała ta żarówka. Daj zdjęcie całości układu.
  • REKLAMA
  • #6 6248552
    Lukas714
    Poziom 10  
    Czyli jak R2 wyrzucić,a w miejsce R1 wstawić 120om?
  • #7 6248617
    gangsta
    Poziom 14  
    Ocena: 17
    Tak, ale zamiast R2 wstawić zworkę. Zresztą skoro taki schemat podaje producent to nic złego się stać nie powinno. To powinno załatwić problem z regulacją.
  • #8 6253978
    Lukas714
    Poziom 10  
    Rezystorów nie zamieniałem,ale stabilizator z LM350 na LM317.
    Teraz nie ma przynajmniej problemu z regulacją.Na wyjściu jest napięcie