Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja wtrysku paliwa

4x4 09 Maj 2004 22:05 20813 15
  • #1 09 Maj 2004 22:05
    4x4
    Poziom 11  

    wiem że by zwiękrzyc dawkę paliwa we wtryskowym układzie zasilania mozna zmniejszyć napięcie wychodzące z sondy lambda
    jak to zrobić? ktos ma pomysł? ja jestem mechanikiem ale na elektronice sie nie znam - wiem że mozna zrobic to na potencjometrze i wtedy da sie wedle życzenia regulowac ta dawke paliwa
    to prosty sposób by "podkręcić" furę i to w tym momencie kiedy tego chcemy
    czy ktoś z was elektroników mógłby zrobić jakis projekcik i powiedzieć mi jak to wykonać?
    byłbym wdzięczny - odpowiadac prosze na forum lub na mail alban75(malpa)op.pl
    z góry dziękuję piotr

  • CControls
  • #2 10 Maj 2004 23:06
    IrekKo
    Poziom 32  

    O kurcze i to mówi mechanik ! 8O 8O
    Jezu ludzie bez przesady, zwiększenie mocy poprzez wzbogacenie mieszanki, a co z temperaturą spalin, co na to zawory, uszczelka pod głowicą ?
    Czysto teoretycznie możesz tak zrobić, ale to prowadzi do zabójstwa silnika. Przyrost mocy będzie taki jaki jest przy zimnym silniku (komputer nie bierze danych z sondy). Gdy zwiększymy dopływ powietrza, zmienimy wałek, kąt wyprzedzenia zapłonu to silnik nam sie sam dostroi i da większą moc. 8)

  • CControls
  • #3 12 Maj 2004 23:21
    4x4
    Poziom 11  

    "Gdy zwiększymy dopływ powietrza, zmienimy wałek, kąt wyprzedzenia zapłonu to silnik nam się sam dostroi i da większą moc. "

    nie pomyślałes że to wszystko już mam zrobione + chip (?)


    a jeśli komputer nie bierze danych z sondy to z kąd?
    no i po co ona jest jak nie daje danych do kompa?
    i nie mów mi że dane sa z przepływomierza bo go niema w moim aucie!!!


    a ja nie chcę auta do wożenia sie tylko do ścigania
    więc ryzyko wkalkulowane

  • #4 12 Maj 2004 23:48
    djlj24
    Spec od car audio

    Jak to jest to autko z obrazka to wyrzuć zderzaki. W fordzie są ciężkie i od razu szybciej pojedzie ;).
    A tak na poważnie - nie szalejcie za bardzo, bo czasem skóra niewarta wyprawki.

  • #5 13 Maj 2004 00:11
    IrekKo
    Poziom 32  

    "...nie pomyślałes że to wszystko już mam zrobione + chip (?)..."

    Jasnowidzem nie jestem.

    "...a jeśli komputer nie bierze danych z sondy to z kąd?..."

    Przeczytaj dokładnie, napisałem PRZY ZIMNYM SILNIKU.

    Jeżeli masz te wszystkie przeróbki, to może warto zastanowić się nad wymianą wtryskiwaczy o większej wydajności, mozna zwiększyć ciśnienie paliwa i jeszcze pare rzeczy (NO2). Sondy bym nie ruszał, moim zdaniem nie uzyskasz dużego przyrostu mocy kombinując z napięciem z sondy (choć może się mylę). Pozatym napięcie do komputera z sondy należy zwiększyć, a nie zmniejszyć. Bogata mieszanka daje nap. >0,5V

  • #6 13 Maj 2004 01:13
    4x4
    Poziom 11  

    IrekKo - powiem ci tak
    gadałem z takim jednym czechem (www.bitpowers.cz) jak spojrzysz na tą stronkę to będziesz wiedział że kolo coś wie na ten temat
    mówił on że do tego chip'a co mam zrobimy taki myk z sondą to jest jeszcze w stanie podnieść wydajność tego chip'a o 100% - czyli mam jakieś 18% teraz na + i jak mi niech da jeszcze z 15% to będzie 33%
    niech naprawde będzie 30% to moc podskoczy mi o 40 koników
    będę mógł to włączać tylko w momencie kiedy ktoś mi "podskoczy" jakimś lanosem - teraz tez nie mam z nim problemu ale...

    więc mam za śmieszną kasę o 40 koni więcej

    moje auto to szczególny przypadek dlatego nie opisywalem wcześniej wszystkich przeróbek bo i po co

    myślałem by zmienic jeszcze zawór sterujący ciśnieniem wtrysku ale niebardzo wiem do czego począć - może wiesz z jakiej furki podejdzie i żeby był "mocniejszy" ?

    a na nos'a mnie nie stać więc kombinuje w tym kierunku

    pozdrawiam

    Ostatnio zmieniony przez 4x4 dnia 13 Maj 2004 01:17, w całości zmieniany 1 raz
    .........................................................................................

    djlj24 napisał:
    Jak to jest to autko z obrazka to wyrzuć zderzaki. W fordzie są ciężkie i od razu szybciej pojedzie ;).
    A tak na poważnie - nie szalejcie za bardzo, bo czasem skóra niewarta wyprawki.


    jak sie powiedzialo "a" to i trzeba czasami powiedzieć i "poważniejszy tuning" niż tylko spoilery i choinka zapachowa :lol:
    ..............................................................................
    Scalono z 2 postów
    j.

    :arrow: https://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php

  • #7 13 Maj 2004 07:50
    IrekKo
    Poziom 32  

    Przepraszam wprowadziłem Cię w błąd, aby oszukać komputer należy obniżyć napięcie na sondzie (dopiero dzisiaj przeanalizowałem tekst).
    Co do czipów to jest z tym różnie, śrerdnia dla silników wolnossących to 8-15% w zależności od ilości przeróbek.
    Pamiętaj jeszcze o jednej rzeczy - wydajniość wtryskiwaczy jest ograniczona i określona przez producenta dla danego modelu, może się okazać, że to one ograniczają osiągi. Można kupić regulowane regulatory ciśnienia paliwa dla różnych marek (większość za granicą) muszisz poszukać w necie.
    Naprawdę zastanów się nad NO2, zestawy można dostać już za 2-2,5 tyś. zł.

  • #8 14 Maj 2004 00:27
    4x4
    Poziom 11  

    IrekKo napisał:
    Przepraszam wprowadziłem Cię w błąd, aby oszukać komputer należy obniżyć napięcie na sondzie (dopiero dzisiaj przeanalizowałem tekst).
    Co do czipów to jest z tym różnie, śrerdnia dla silników wolnossących to 8-15% w zależności od ilości przeróbek.
    Pamiętaj jeszcze o jednej rzeczy - wydajniość wtryskiwaczy jest ograniczona i określona przez producenta dla danego modelu, może się okazać, że to one ograniczają osiągi. Można kupić regulowane regulatory ciśnienia paliwa dla różnych marek (większość za granicą) muszisz poszukać w necie.
    Naprawdę zastanów się nad NO2, zestawy można dostać już za 2-2,5 tyś. zł.



    ale czy mój motorek to wydzierzy?
    hehehe...

    ma najechane 260 tyś.

    i to bez zdejmowania nogi z gazu...

  • #9 14 Maj 2004 00:33
    4x4
    Poziom 11  

    ale teraz bez jaj..

    gadałem jeszcze dziś z kolegą którego uznaję za fachowca w dziedzinie chp'ów - kolo jest na tyle dobry że jak we wrocławski autoryzowanym serisie BMW nie dają rady to do niego odsyłają...

    powiedział że zwiękrzenie dawki paliwa niema ujemnego wpływu na motor
    - nie neguje ale twoje wiadomości kłucą się z jego ...

    nie wnikam kto ma rację


    dla mnie miarodajne są wyniki przyśpieszenia mojej starej i nie najwolniejszej sierry...

    pozdrawiam

  • #10 14 Maj 2004 20:09
    j_a_c
    Poziom 16  

    no nie wiem ale jesli chodzi o zwiekszenie dawki powinien zajac sie tym CHIP jesli nie zwieksza dawki paliwa to po co on tam jest jakie ma zadanie? napisz jaki to dokładnie typ silnika i układu zasilania
    ja prubowalem takie akcje ale bez lambdy i były ruzne wyniki czasami lekkie zubozenie daje lepsze efekty niz wzbogacenie

  • #11 14 Maj 2004 20:36
    zodiak318
    Poziom 34  

    ta ściera ma wtrysk w pełni elektroniczny czy mechaniczny Boscha z kompem ?

  • #12 16 Maj 2004 10:05
    MikeC
    Poziom 21  

    4x4 ... zwiekszenie dawki paliwa nie ma negatywnego wpływu na silnik ?????? no to fachowiec z tego goscia .. poza tym jezeli piszesz ze juz masz przerobiony wałek rozrządu ( poprawione napełnianie i wydech ) to jezeli nie masz zmienionego czasu wtrysku i dawki to twój silnik jest bardziej dychawiczny niż oryginał . Jeżeli chcesz zwiekszyć ilość wtryskiwanego paliwa to musisz oszukać czujnik temp. silnika ,,, no ale potem bedą problemy z odczytem sondy (tak na marginesie to nalezało by zmienić mape wtrysku w pamięci procesora ( o ile pamiętam 2.0 ohc ma w sterowniku hc11 ) .. No i nie ma szans zwiekszyć moc silnika o 30 % (benzynowy silnik ) jezeli auto nie ma doładowania przez tuning elektroniki ...[/code]

  • #13 17 Maj 2004 02:05
    nikos4x4
    Poziom 11  

    Ty ,,4X4,, slesz tutaj jakies glupie autorytety ,,bo jak w bmw nie daja rady to do goscia wysylaja,, hehe i jeszcze typowo dla ,,wiejskich,, tuningowcow rzucasz procentami ,,to da 3% tamto tyle,,
    Powiem Ci tak
    Robilem kilka ciekawych samochodow (nissan 300zx, Eagle Talon 2.0 Turbo, i innych) Powiem ci ze wszelkie ,,wiejskie,, modyfikacje typu regulacje sondy to mijaja sie z celem. Pamietaj tez ze sonda ma okreslony zakres w ktorym pracuje jezeli je przekroczysz to w trakcie jazdy odkryjesz nowa kontrolke na desce ,, check engine,, Nie wiem na ile zmodyfikowales swoj silnik ale powiem ci na przykladzie jak zrobilismy Eagla.

    Silnik 4G63T (2.0 Turbo EFI) Rozebralismy do dechy, Tloki kute, kanaly smarne rozwiercone, chcielismy zastosowac pierscienie bezszczelinowe ale maja dlugi okres docierania wiec wybor padl na hastingsy. Glowica Zostala splanowana, spolerowana, wstawione wieksze zawory, sportowe walki, kola pasowe (od walkow) z mozliwoscia zmiany katu otwierania ssacych i wydechowych zaworow do tego, rozwiercona 3mm przepustnica, wiekszy intercooler, Turbo poszlo do regeneracji wywalilismy katalizator i to byl lekki blad ale to juz osobny temat, komp zostal zestrojony potem 2 pompy paliwa, wieksze wtryskiwacze Nippo Denso, przeplywomierza nie ruszalem bo jesto to Carmen Vortex wiec nie ogranicza przeplywu. W tej chwili ma okolo 340 ps, Eagle ma naped Awd wiec na zakretach wszelkie hondy i tym podopbe trumny moga mi skoczyc.

    Wiec jezeli chcesz naprawde zrobic ze ,,szmaty,, dobre auto to rob to w ten min sposob a regulowanie sondy zostaw nowomechanikom od tuningu.
    Aha i zeby nie bylo tutaj zadnych autorytetow to mam 20 lat i jestem z gdynii
    Pozdrawiam
    Nikos (1999 Toyota 4Runner 4wd 3.4 V6 Supercharged)

  • #14 17 Maj 2004 02:13
    nikos4x4
    Poziom 11  

    Zwiekszenie dawki paliwa??? ja bylbym raczej za zwiekszeniem cisnienia wtrysku, pamietaj ze zwiekszenie dawki paliwa moze sie w niektorych przypadlach skonczyc spalaniem stukowym ale od czego jest ,,knock sensor,, tylko czy szmaty (sierry) go maja oto jest pytanie kwestia jest tez a jak na to EGT (exhaust gas temperature) czyli temperatura ,,spalin,,

  • #15 18 Maj 2004 00:21
    Quaki
    Poziom 20  

    :arrow: nikos 4x4 a wiesz ze to bardzo ciekawe ze zwiekszanie dawki paliwa moze wywolywac spalanie stukowe a przepraszam skad kolega bierze takie rewelacje moze jakies konkretne zrodlo kolega poda bo o ile mnie w szkole uczono to spalanie stukowe wystepuje przy zbyt malej liczbie oktanowej paliwa lub zbyt malej jego ilosci a temp spalin zwieksza sie wraz ze zbyt mala iloscia paliwa lub mala oktanowoscia ( przy zbyt ubogiej mieszance co prowadzi do spalania stukowego). Dlatego wszyscy powaznie przerabiajacy silniki (turbo lub podtlenek dajace powyzej 100KM+) boja zeby im pompy paliwa wytrzymaly i podawaly wystarczajaca ilosc paliwa i aby wtryski podaly wystarczajaca ilosc paliwa i aby mieszanka nie byla zbyt uboga co konczy sie tragicznie dla tlokow i ogolnie calego silnika. Ale czytajac poprzednie posty stwierzdam ze kolega wykonal juz takie przerobki we wspomnianym Eagle AWD 2.0 T i nie wiem czemu nastepnie pisze kolega takie rzeczy.
    :arrow: 4x4 co do zmiany ilosci wtryskiwanego paliwa to ja osobiscie radzilbym zmienic program ECU (czyli chip tuning ale kolega pisze ze juz ma a wiec o co chodzi :?: ) ale tak jak juz pisal kolega MikeC podniesienie mocy w silniku niedoaldowanym o 30% za pomoca przerobek elektroniki to mżonka i jesli jest ktos co ci takie cuda obiecuje to cie chce naciagnac. W tym miejscu powolam sie na autorytet jakim jest pan Godula i powturze na silniku wolnossacym za pomoca chip tuningu i przerobek elektroniki mozna uzyskac 8-15% mocy (jak bedziesz mial szczescie)
    pozdrawiam
    ps. jesli chcesz zwiekszyc moc swojego auta to wstaw turbine albo N2O albo wydaj troche poieniedzy na profesjonalnie obrobiona glowice sportowy wydech (ale nie pierdzacy tlumik tylko wydech np supersprint od kolektora do konca) jakis dyamizator dolotu i kilka innych gadzetow albo po prostu kup sobie sierre cosworth i tyle

  • #16 24 Maj 2004 18:02
    the_driver
    Poziom 12  

    Quaki napisał:
    :arrow: nikos 4x4 a wiesz ze to bardzo ciekawe ze zwiekszanie dawki paliwa moze wywolywac spalanie stukowe a przepraszam skad kolega bierze takie rewelacje moze jakies konkretne zrodlo kolega poda bo o ile mnie w szkole uczono to spalanie stukowe wystepuje przy zbyt malej liczbie oktanowej paliwa lub zbyt malej jego ilosci a temp spalin zwieksza się wraz ze zbyt mala iloscia paliwa lub mala oktanowoscia ( przy zbyt ubogiej mieszance co prowadzi do spalania stukowego). Dlatego wszyscy powaznie przerabiajacy silniki (turbo lub podtlenek dajace powyzej 100KM+) boja zeby im pompy paliwa wytrzymaly i podawaly wystarczajaca ilosc paliwa i aby wtryski podaly wystarczajaca ilosc paliwa i aby mieszanka nie byla zbyt uboga co konczy się tragicznie dla tlokow i ogolnie calego silnika. Ale czytajac poprzednie posty stwierzdam ze kolega wykonal juz takie przerobki we wspomnianym Eagle AWD 2.0 T i nie wiem czemu nastepnie pisze kolega takie rzeczy.
    :arrow: 4x4 co do zmiany ilosci wtryskiwanego paliwa to ja osobiscie radzilbym zmienic program ECU (czyli chip tuning ale kolega pisze ze juz ma a wiec o co chodzi :?: ) ale tak jak juz pisal kolega MikeC podniesienie mocy w silniku niedoaldowanym o 30% za pomoca przerobek elektroniki to mżonka i jesli jest ktos co ci takie cuda obiecuje to cie chce naciagnac. W tym miejscu powolam się na autorytet jakim jest pan Godula i powturze na silniku wolnossacym za pomoca chip tuningu i przerobek elektroniki mozna uzyskac 8-15% mocy (jak bedziesz mial szczescie)
    pozdrawiam
    ps. jesli chcesz zwiekszyc moc swojego auta to wstaw turbine albo N2O albo wydaj troche poieniedzy na profesjonalnie obrobiona glowice sportowy wydech (ale nie pierdzacy tlumik tylko wydech np supersprint od kolektora do konca) jakis dyamizator dolotu i kilka innych gadzetow albo po prostu kup sobie sierre cosworth i tyle


    Chcialem cos napisac, ale kolega wyreczyl mnie w 97%.

    pozdrawiam

    Jakub Kogut

    Kogut MotorSport