Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ustawienie instalacji Elpigazu Voila+

17 Cze 2009 20:48 2104 3
  • Poziom 10  
    Witam.
    Posiadam Lagunę 1.8 8V z instalacją Elpigazu Voila+. Dzisiaj podłączyłem ją do komputera i zacząłem grzebać. Na biegu jałowym atutator waha się w granicach 52-65 a lambda między 0.02-0.9. Problem pojawia się gdy zwiększę obroty. Mianowicie po przekroczeniu ok 3000obr./min lambda spada do 0V i nie zmienia się co wskazuje na ubogą mieszankę - dlaczego? Pozycja atutatora niewiele się zmiana ok 80. Na benzynie natomiast lambda pracuje poprawnie na wyższych obrotach tzn 0.2-0.8.
    Jak ustawić takie parametry jak :
    -max otwarcie atutatora - ustawione mam na 240
    -min pozycja atutatora - ustawione na 20
    -pozycja przy przyśpieszaniu - wyłączone
    -TPS przy przyśpieszaniu

    Czy mój problem może mieć związek z parownikiem? Jeśli tak to jak go wyregulować - posiada on jedną śrubkę regulacyjną.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi...
  • Texa Poland
  • Poziom 10  
    pokazuje ci uboga bo zamało otwiera ci sie atutatora (silniczek krokowy)
    musi byc jakas opcja nauki autoadattacji, trzymasz 3000 i uczysz
    nie bawiłem sie z takim programem ale zycze miłej zabawy.
    na próbe przytkaj dolot powietrza i zobacz co ci pokażę
    pozdrawiam
    jaki masz interfejs do violi???

    Regulamin, p.15. Popraw treść postu, lub trafi on do kosza. ElpigazN
  • Texa Poland
  • Poziom 13  
    Auto-adaptacja nic nie da. Ten sterownik ma ograniczone możliwości regulacji. Jeżeli na biegu jałowym silniczek pracuje, a przy obciążeniu nie, to problemem jest reduktor, lub powstała nieszczelność w dolocie powietrza (uszkodzona obudowa filtra, zasysanie powietrza w okolicach miksera)

    Auto-adaptacja
    Taka opcja jest dostępna, nie jest tylko wprost nazwana.
    Aby było możliwe ustalenie pozycji atuatora, w opcjach, jego pozycja musi mieć wartość „automatyczna”, a nie „stała”.
    Ustalenie pozycji odbywa się poprzez odpalenie auta na benzynie, po osiągnięciu temperatury pracy, gdy sonda pracuje na Pb, przegazówką przełączamy na gaz, odpuszczamy (RPM opadają do około1000), ponownie dodajemy, puszczamy, dodajemy i utrzymujemy ok. 3000 RPM, po chwili sterownik ustali odpowiednią wartość wyjściową silnika krokowego.
    Po zabiegu ponownie blokujemy pozycje wyjściową (ustawiamy na wartość „stała”), a bieg jałowy doregulowujemy śrubką na parowniku.

    W przypadku problemu z reduktorem, przed jego regeneracją, możemy uruchomić opcje „przyspieszanie” w sterowniku.

    Sprawdź jaką wartość przyjmuje TPS po max. wciśnięciu pedału przyspieszenia. Jeżeli wartość max. będzie np. 4,5V to w parametrach przyspieszania wpisz wartości
    TPS = 4,1V
    Pozycja atuatora = np. 140 kroków
    w efekcie po odczytaniu przez sterownik większego wychylenia przepustnicy, nastąpi skok silnika krokowego do pozycji, którą wcześniej podałeś.
    Jeżeli membrana w reduktorze stwardniała, potrzeba chwilowo większego otwarcia atuatora, aby reduktor puścił z siebie więcej gazu.