Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto 1.2 elektryczne szyby nie działa w jedną stronę.

zildjians 23 Cze 2009 19:03 4052 9
  • #1 23 Cze 2009 19:03
    zildjians
    Poziom 9  

    Witam. Problem jest następujący: prawa szyba się zamyka ale nie chce się otworzyć. Wymontowałem silniczek i sprawdziłem na akumulatorze - działa w obie strony jak się mu zmienia biegunowość, więc jest OK. Podłączyłem również miernik do kostki zasilającej silnik. No i wszystko gra - naciskając przycisk zamykania jest +12, a przycisk otwierania -12, czyli zmienia się biegunowość i powinno wszystko działać. Ale po podłączeniu silniczka miernik wskazuje +12 przy wciskaniu zamykania, a przy wciskaniu otwierania napięcie całkowicie się traci. ?????? O co może biegać? Moja wiedza elektryczna jest niewystarczająca żeby samemu coś wymyślić. W schowku znajduje się taki zielony moduł - sterownik, rozebrałem go i wizualnie wygląda OK, nie ma żadnych uszkodzeń, itp. Wyczytałem na forum że są gdzieś jakieś styczniki jeszcze, ale gdzie? I czy to one mogą być przyczyną?

    1 9
  • #2 23 Cze 2009 19:22
    ajpier
    Poziom 37  

    Względem czego mierzyłeś napięcie.

    1
  • #3 23 Cze 2009 19:31
    zildjians
    Poziom 9  

    Mierzyłem na kostce którą wpina się do silniczka. do tej kostki dochodzą 2 kabelki, napięcie pomiędzy nimi wynosi +12 V lub -12 V w zależności od tego czy wciskam przycisk zamykania czy otwierania, czyli zmienia się polaryzacja powodując zmianę kierunku obrotów silniczka. Natomiast po wpięciu silniczka i pomiarze pomiędzy tymi dwoma kabelkami mamy napięcie przy wciskaniu zamykania i niestety przy wciśnięciu otwierania zamiast zmienić się polaryzacja, to napięcie całkowicie znika. Dziwi mnie że bez wpiętego silniczka pomiar na kostce jest OK. Co więcej, włożyłem inny silniczek od znajomego i jest to samo!

    0
  • #4 23 Cze 2009 19:36
    ajpier
    Poziom 37  

    Spadek napięcia występuje dopiero pod obciążeniem. Weź do ręki jakąś mocniejszą żarówkę np. zapas H4 i sprawdź najpierw plusy względem masy później minusy względem plusa akumulatora.

    0
  • #5 23 Cze 2009 19:39
    viper555
    spec od auto-elektro

    Typowa usterka klawisza i na nim sprawdź czy wychodzi napięcie pod obciążeniem.P

    0
  • #6 23 Cze 2009 19:51
    zildjians
    Poziom 9  

    Sytuacja ma miejsce niezależnie czy używam do sterowania klawisza po stronie pasażera czy po stronie kierowcy. Raczej niemożliwe aby oba klawisze miały tę samą usterkę i uległy uszkodzeniu w tym samym czasie. Jutro spróbuję założyć moduł z auta kolegi, może tam coś jest pomieszane ze sterowaniem.

    0
  • #7 04 Lip 2009 20:49
    adamus3
    Poziom 10  

    Przyczyną może być przycisk od strony KIEROWCY.Tak było w moim przypadku szyba się odsuwała a nie chciała się zasunąć, obluzowane końcówki kabli przeczyszczone styki i działa z oby dwóch stron.Do rozebrania przycisku potrzebna lutownica z góry trzeba zdjąć klawisz odlutować płytkę wtedy przycisk da się rozebrać. powodzenia.

    0
  • #8 04 Lip 2009 20:51
    ajpier
    Poziom 37  

    zildjians napisał:
    Sytuacja ma miejsce niezależnie czy używam do sterowania klawisza po stronie pasażera czy po stronie kierowcy.

    Przemyśl kolego adamus3 jeszcze raz swoją wypowiedź.

    0
  • #9 04 Lip 2009 21:10
    adamus3
    Poziom 10  

    Przyczyną był przycisk po stronie kierowcy a skutkiem nie działanie po stronie pasażera, zamiana przycisków nic nie dawała!

    0
  • #10 05 Lip 2009 12:16
    dzac4
    Warunkowo odblokowany

    Sprawdź przewody między drzawi a karoserią.

    0