Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F - dusi i szarpie

voyt 29 Cze 2009 20:12 15186 10
  • #1 29 Cze 2009 20:12
    voyt
    Poziom 9  

    Witam.

    Od dłuższego czasu borykam się z pewnym odbierającym przyjemność z jazdy problemem w mojej Astrze, co się dzieje:
    - szarpie podczas ruszania - przy niższych obrotach podczas puszczania sprzęgła,
    - dusi się podczas ruszania na zimnym silniku - jakby tracił wtedy moc, obroty spadają na chwilkę po czym wszystko wraca do normy, przy ruszaniu z wyższych obrotów tego objawu nie ma,
    - po zapaleniu zimnego silnika w ciepły dzień słychać przez jakiś czas pyrkanie z tłumika.

    Odwiedziłem kilka warsztatów (w tym serwis Opla), miałem robione diagnostyki na różnych przyrządach, ale nie udało się znaleźć usterki. Komputer nie pokazuje błędów. Wszystkie parametry są dobre.
    Zmienione mam: sprzęgło, potencjometr przepustnicy, silnik krokowy, filtry, świece, przewody zapłonowe, cewkę.
    EGR działa poprawnie, nie wiesza się. Uszczelka kolektora ssącego jest szczelna. Pompa paliwa dobra, spalanie w normie. Kompresja sprawdzona.

    Gdzie mam jeszcze szukać problemu? Co to może być? Jak zachowuje się ten silnik przy przestawionym rozrządzie?


    Opel Astra F 1.6 8V X16SZ bez gazu.
    Pozdrawiam. Wojtek.

  • #2 02 Lip 2009 21:08
    Usunięty
  • #3 02 Lip 2009 23:38
    powidz
    Poziom 20  

    Podmień czujnik temperatury dla ecu

  • #4 03 Lip 2009 02:28
    Usunięty
  • #5 04 Lip 2009 10:52
    arador
    Poziom 1  

    Kup sobie środek do czyszczenia przpustnicy (ja użyłem Liqi Moly) i przepłukaj ją ale wcześniej zdemontuj żeby ten syf nie poszedł w kolektor dolotowy, od razu kup uszczelke pod przepustnice. Albo masz wtryskiwacze zawalone nagarem, mi się tak prawdopodobnie, dzieje bo rozregulował mi się komputerek od gazu i skład mieszanki na niskich obrotach jest niewłaściwy (odczuwalne to jest przy jeżdzeniu w mieście i wtedy więcej pali). po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu objawy znikają. Teraz wlałem do baku jakiś preparat do płukania z nagaru coś Kleen-Flo.

  • #6 04 Lip 2009 14:04
    Blicek
    Poziom 26  

    arador napisał:
    Kup sobie środek do czyszczenia przpustnicy (ja użyłem Liqi Moly) i przepłukaj ją ale wcześniej zdemontuj żeby ten syf nie poszedł w kolektor dolotowy,


    X16SZ to jednopunkt! Widziales kiedys brudną przepustnice w jednopunkcie? - bo ja nie.

  • #7 04 Lip 2009 15:41
    Michu10
    Poziom 32  

    arador w tym aucie nie ma problemu z przepustnicą ponieważ dostaje ona z góry dawkę paliwa , więc gdzie może być zanieczyszczona ?

  • #9 06 Lip 2009 23:27
    voyt
    Poziom 9  

    Ciśnie paliwa ponoć sprawdzone (ponoć, bo mnie przy tym nie było), ale od siebie mogę dodać, że silnik potrafi rozpędzić auto do ok. 190km/h i nic się nie dzieje, więc chyba pompa jest dobra?
    Przepustnica czysta, a czujnik temperatury działa płynnie. Silnik po 8h odpoczynku w upalny dzień ma ok. 1630ohm, po nagrzaniu spada do ok. 280ohm.

  • #10 06 Lip 2009 23:45
    Usunięty
  • #11 07 Lip 2009 12:54
    voyt
    Poziom 9  

    Chodziło mi o parametry czujnika temperatury silnika :)

    Dodano po 5 [godziny] 17 [minuty]:

    Owik:
    Gdybym był pewien, że mam błąd to szukałbym informacji co to za błąd i byłoby po problemie. Nie jestem mechanikiem, nie mam odpowiedniej wiedzy i odpowiedniego sprzętu, więc szczerze mówiąc nie jestem pewien w 100%... mogę tu tylko polegać na wiedzy mechaników, u których byłem na diagnostykach i tym co sam widzę (a widzę, że błędu nie ma). Auto było porządnie przetrzepane na kilku warsztatach i nic nie znaleźli. Mechanik z serwisu Opla jeździł autem z podpiętym kompem i nic. Sugerujesz, że przegapił błąd? Czy jak mam to odebrać? Chcę tu dodać, że każda diagnostyka mnie kosztowała wcale nie mało i jestem już tym zmęczony, bo zawsze wniosek jest ten sam – auto dobre! To czemu dusi i szarpie?
    Chyba trochę za ostro pojechałeś... po to jest to miejsce, żeby pytać, no chyba, że jestem w błędzie.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME