Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator duzy fiat 125p--- problem z ladowaniem

07 Lip 2009 21:42 5682 23
  • Poziom 12  
    Witam, mam problem z alternatorem z dużego fiata. Mam nowy regulator, szczotko trzymacz, 5 razy został rozkręcony cały alternator i sprawdziłem wirnik, stojan i diody wysoko prądowe i nisko prądowe od wzbudzenia i wszystkie są dobre, a alternator nie ładuje. Do sprawdzenia podzespołów użyłem miernika elektronicznego oraz induktora 1000V. Po kilku godzinach męczarni sprowadziłem elektryka samochodowego, śmiał sie ze mam problem i nie daje sobie rady. Gdy zrobili to samo co ja tzn rozebrał go i po sprawdzał powiedział ze musi ładować. Po założeniu nadal brak ładowania a on rozłożył ręce.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 36  
    A żaróweczka nie spalona?
  • Poziom 12  
    pisząc nie ładuje mailem na myśli ze na mierniku jest 0.00 zamiast okolu 14,7V. a żarówka jest dobra bo sie świeci :)
  • Poziom 36  
    W 125p ta żaróweczka wzbudza alternator, dlatego pytam. Ma mieć 3W.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Może tak nie jest to pierwszy alternator który zakładałem, mam nawet zrobiony taki tester z silnikiem który napędza alternator posiada dwa mierniki z funkcja pomiaru prądu i napięcia. Prawie wszystko jest dobre, pisze prawie ponieważ nie potrafię znaleźć dlaczego nie ładuje.
  • Poziom 12  
    0v ? A gdzie mierzysz na akumulatorze, alternatorze czy jak? Przecież musi mieć chociaż 12V akumulator.
  • Poziom 12  
    Już jestem zmęczony bo zakręcenie pisze.

    alternator nie napędzany ale w obwodzie ---> napięcie akumulatora 12.65V

    alternator napędzany ale w obwodzie --------> nie laduje czyli moje 0.00V a w rzeczywistości 12,65 tyle co akumulator a powinno być w zależności od obrotów od 12,65 do ponad 14V

    napięcie mierzone na zacisku 30 i masie 12,65V i bez wzrostu podczas napędzania

    kontrolka po przełączeniu stacyjki/ przełącznika nie gaśnie tylko świeci cały czas.
  • Poziom 12  
    Tzn nie gaśnie wogóle czy na pracującym silniku?
    Jeżeli świeci po wyłączeniu zapłonu to przestrzelona któraś z diod. Dosyć stary ten alternator, może ma + na obudowie a nie masę?
  • Poziom 12  
    Układ działa tak po przekręceniu stacyjki leci napięcie, na kontrolke i do wzbudzenie alternatora. Po napędzeniu kontrolka powinna gasnąc a świeci caly czas. niestety nie ma + na obudowie. dodam ze po kilku rozbiórkach tego alternatora zdemontowałem także swój alternator z traktora który jest taki sam i porównałem parametry obu alternatorów i są prawie identyczne (niewielka roznica w opornoci diod okolo 10 om).


    jeżeli dwa alternatory maja takie same parametry to dlaczego jeden ładuje a drugi nie
  • Poziom 16  
    Spotkałem taki przypadek , ze w stanie spoczynku wszystkie pomiary omomierzem wskazywaly sprawnosc wirnika , ale pod wplywem obrotow , sila odsrodkowa powodowala odchylenie jednego druta z uzwojenia ,byl jakby dolozony na styk i odchylał sie , cyna byla nie zespojona na polaczeniu. Potem nastepowala przerwa , popraw wszystkie luty cyna i kalafonią.
  • Poziom 12  
    To akurat nie przyszło mi do głowy. Wiem już od czego zacznę jutro. Moze jeszcze coś w nocy wymyśle. Dziękuje jak na razie za wszystkie wskazówki (idę spać)
  • Poziom 40  
    Gdyby wirnik dostał przerwy to nie ścieciłaby kontrolka. Został regulator.
  • Spec od samochodów
    Aleksander_01 napisał:
    Gdyby wirnik dostał przerwy to nie ścieciłaby kontrolka. Został regulator.


    Oj świeciła by nawet bez szczotek...

    Pozdrawiam.
  • Poziom 39  
    Skoro mowa o regulatorze i szczotkotrzymaczu to oznacza alternator z zewnętrznym regulatorem (6-cio diodowy). W takim razie lampka kontrolna ma niewiele wspólnego ze wzbudzeniem i chyba zachowuje się poprawnie skoro napięcie na instalacji nie przekracza 12,7 V. Trochę trudno radzić na odległość skoro elektryk (jak rozumiem samochodowy) poddał się. A więc sprawdziłbym napięcie na wejściu regulatora oraz wyjściu regulatora (zacisk bodajże 67). Oczywiście przejście uzwojenia wzbudzenia. Przecież jeśli masz jakieś stanowisko prób to podanie napięcia wzbudzenia przez jakąkolwiek żarówkę i oczywiście napędzanie winno wyzwolić pracę. Może się wówczas okazać, że urządzenie wytwarza zbyt niskie napięcie z powodu np zwarć w uzwojeniach stojana, zwarcia diody itp. Mam nadzieję, ze nie myłeś uzwojeń w rozcieńczalniku nitro.
  • Poziom 31  
    mczapski napisał:
    Skoro mowa o regulatorze i szczotkotrzymaczu to oznacza alternator z zewnętrznym regulatorem (6-cio diodowy).

    Dlaczego ? Mam zewnętrzny regulator, szczotkotrzymacz a alternator jest 9-cio diodowy :)
    Do autora: sprawdź natężenie prądu płynącego między zaciskiem 67 regulatora a szczotkotrzymaczem, w spoczynku i na obrotach.
    Pozdrawiam
  • Spec od samochodów
    [quote="szwagros"]
    mczapski napisał:
    Skoro mowa o regulatorze i szczotkotrzymaczu to oznacza alternator z zewnętrznym regulatorem (6-cio diodowy).

    Dlaczego ? Mam zewnętrzny regulator, szczotkotrzymacz a alternator jest 9-cio diodowy :)
    Do autora: sprawdź natężenie prądu płynącego między zaciskiem 67 regulatora a szczotkotrzymaczem, w spoczynku i na obrotach.
    Pozdrawiam[/quot

    Właśnie tego tam brakuje....

    Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    jak masz instalkę od regulatora 6 diodowego i dodatkowy przekaźnik to nie dojdziesz do ładu .
    musi zrobić prowizoryczną instalkę kontrolka i diody wzbudzenia pod regulator i z regulatora na 67 . Odpalić auto i zobaczyć co jest na 67 względem masy i czy wraz ze wzrostem obrotów spada napięcie . sprawdź też opór na zgaszonym silniku między kablem na regulatorze (odpięty) 67 a masą auta powinna wyjść przybliżona wartość do oporu wirnika . zakręć silnikiem na odpiętym regulatorze i zasilaniu mostka (na wszelki wypadek) i omomierzem wskazówkowy zobacz czy nie ginie przejście w obrocie . albo na pracującym silniku wepnij w kabel 67 amperomierz to dowiesz się wszystkiego :)
  • Poziom 39  
    [quote="sigi"]
    szwagros napisał:
    mczapski napisał:
    Skoro mowa o regulatorze i szczotkotrzymaczu to oznacza alternator z zewnętrznym regulatorem (6-cio diodowy).

    Dlaczego ? Mam zewnętrzny regulator, szczotkotrzymacz a alternator jest 9-cio diodowy :)
    Do autora: sprawdź natężenie prądu płynącego między zaciskiem 67 regulatora a szczotkotrzymaczem, w spoczynku i na obrotach.
    Pozdrawiam[/quot

    Właśnie tego tam brakuje....

    Pozdrawiam.

    Jasne, że nie chodzi o liczenie diod, lecz o zasadę działania. Tyle, że kolega pytający chyba załamał się. Nic nie słychać, czy wykrył coś na zaciskach 67 i czy ma zasilanie regulatora.
  • Poziom 12  
    Witam po dłuższej nieobecności:)



    dzięki wskazówka podanym w temacie udało sie uruchomić ten alternator. A mianowicie po przezwojeniu wirnika (troszkę sie natrudziłem żeby dostać sie do uzwojenia ale sie udało, bez młota to nie robota :) )alternator powrócił do życia i ląduje jak oszalały. Teraz zostało mi jedynie wymienić regulator ponieważ przepuszcza napięcie do 16.7V na pełnym gazie
  • Poziom 10  
    Czy alternator ładuje akumulator jeśli się kreci w złą stronę??, czy jest jakaś różnica w tym czy się kreci w lewo , czy w prawo?? czy jest to bez różnicy. Pytam bo słyszałem już rożne wersje na ten temat, a nie jestem przekonany do tego w która naprawdę powinien się kręcić alternator.
  • Poziom 40  
    mateuszwalcz napisał:
    Czy alternator ładuje akumulator jeśli się kreci w złą stronę??, czy jest jakaś różnica w tym czy się kreci w lewo , czy w prawo?? czy jest to bez różnicy. Pytam bo słyszałem już rożne wersje na ten temat, a nie jestem przekonany do tego w która naprawdę powinien się kręcić alternator.


    Będzie ladował bez względu na kierunek obrotów.
  • Poziom 13  
    Faktycznie będzie ładował w obie strony, tylko muszę zaznaczyć jedną rzecz bardzo istotną, chodzi mi o chłodzenie alternatora tylko w jedną stronę obrotów chłodzenie będzie następować. Jak masz alternator który powinien obracać się w prawo a ty użytkujesz go kręcąc w lewo to diody pewnie się po przegrzewają. W starszych modelach alternatora masz wiatrak za kołem pasowym który ma odpowiednio łopatki powyginane a w nowszych modelach wiatraka nie ma za kołem pasowym tylko na wirniku.
  • Poziom 13  
    powinien sie krecic w prawo. a moze stojan lub wirnik maja przebicie do masy.