Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1,4 wymieniona uszczelka mimo to płyn sie gotuje

08 Lip 2009 15:16 7462 11
  • Poziom 19  
    Witam

    mam problem z astrą 1 rok 95 silnik 1,4 benzyna

    polega on na tym że temperatura szybko wzrasta do 100 stopni i włącza sie wentylator i po chwili opada no i po chwili znów do 100 stopni i tak w kółko najgorzej jest w mieście gdzie 100 stopni trzyma długo. pojechałem z tym do serwisu diagnostycznego
    stwierdzono że mam uszkodzoną uszczelkę głowicy dlatego mi sie gotuje płyn, zbadali jakimś próbnikiem na co .

    zleciłem im wymiane uszczelki zapłaciłem 300 zł no ale problem dalej sie pojawia. Co może mieć winne??
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Moderator Samochody
    Na przykład: pęknieta głowica, czego nie sprawdzili, zacinający się termostat, uszkodzony wirnik pompy cieczy, zamulona chłodnica
  • Moderator Samochody
    No to faktycznie masz problem, aż o 2 stopnie za dużo, bo sprawny utrzymuje temperaturę około 98°C na postoju.
  • Poziom 19  
    no ok rozumiem utrzymywanie na 98 ale jak po jeździe około 3 km odkrece korek od płynu to woda jest gorąca. a jak zapale to sie gotuje.

    Dodano po 1 [minuty]:

    pompa wody była wymieniana jakieś 1000 km temu a problem wtedy też istniał. termostat w tym samym czasie wymienili
  • Moderator Samochody
    Propunuję przeczytać instrukcję obsługi auta zanim odkręcisz którykolwiek korek pod maską. Nie odkręca się korka od płynu chłodzącego na rozgrzanym silniku bo tam ma być ciśnienie, i nigdy nie lej tam wody tylko płyn!
  • Poziom 19  
    ja szukam porady a nie twoich widzi mi sie

    Dodano po 48 [sekundy]:

    wody niegdy nie lałem
  • Poziom 31  
    Kolega ociz ma rację i nic mu się nie widzi , do poprawnej pracy tego układu chłodzenia wymagane jest ciśnienie , płyn może tam osiągać temperaturę ponad 100 stopni = fizyka 6 klasa.
  • Poziom 28  
    Miałem podobny przypadek z taką właśnie Astrą.Pomogła wymiana chłodnicy ,po wcześniejszej wymianie termostatu i pompy.
  • Poziom 19  
    rico37p sprawdze twoją propozycje wymiany chłodnicy bo jedynie tego nie patrzylem bo termostat , uszczelka, pompa czujnik, nic nie pomogło
  • Poziom 22  
    Przepłukaj cały układ chłodzenia bierzącą wodą.Szlauf ogrodowy spisuje się tu znakomicie :D
    1.uszkodzony korek na zbiorniczku wyrównawczym.
    2.uszczelka pod głowicą
    3.pęknięcie głowicy
    4.nie pali na "wszystkie gary"
    5.uszkodzony termostat(proponuje go całkiem wyrzucić,a jeszcze lepiej wywiercić w nim ze 2 otwory "fi 6 "
    6.trzymające hamulce
    7.żle ustawiony rozrząd.
    8.przestawiony zapłon.
    9.ROZSYPANY/zatkany katalizator.

    Osobiście stawiam na zatkany układ wydechowy.Czasem uszkodzony czujnik spalania stukowego (wkręcany w blok silnika)potrafi zbytnio przyspieszyć zapłon.
  • Poziom 19  
    jeden gar faktycznie chyba nie pali bo świeca mokra a przy zdejmowaniu i wymianie głowicy powiedzieli że chyba na jeden gar nie pali . sprawdzenie tego miało mnie kosztować 300 zl z naprawą ale ogólnie słabe jest auto. tylko czy jak nie pali na jeden gar to ma wine że płyn sie gotuje?
  • Moderator Samochody
    Jedź że chłopie do mechanika, skoro nie wiesz czy auto pali na wszystkie cylindry