Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

spadek napięcia do 12V w samochodzie

18 Sie 2009 00:12 3234 9
  • Poziom 9  
    Alternator po remoncie (wymiana regulatora ze szczotkami, pierścień, łożyska) na maszynie pokazywał 14,5V. Po zamontowaniu w samochodzie miernik pokazuje zaraz po uruchomieniu 14V, po włączeniu świateł napięcie spada do 13,7V, dalej naciskam stop, włączam przeciwmgielne i nawiew to napięcie spada do 12V.
    Jaka może być przyczyna?
    Czy jak dam dodatkowy kabel z alternatora prosto do akumulatora czy to coś da?
  • Poziom 32  
    Według mnie wszystko jest w porządku
  • Poziom 30  
    Witam!

    Proponuję sprawdzić spadki napięć na przewodach - od alernatora do akumulatora, szczególnie pomiędzy obudową alternatora i pieńkiem masowym, oraz pomiędzy wyjściem + alternatora i dodatnim pieńkiem.
    Kilka razy spotkałem się ze złym połączeniem w obwodzie masy lub na przewodzie alternator - akumulator.

    Pozdr. Daniel
  • Poziom 39  
    Ale nie wiemy w którym miejscu kolega mierzy napięcie. Dla alternatora miarodajny pomiar na jego zaciskach. Każde inne miejsce obciążone cechami instalacji samochodu. Ale gdyby były to wyniki z zacisku alternatora to przyczyna leży np w diodach (być może jednej), połączeniach wewnętrznych lub przebiciach na uzwojeniu.
  • Użytkownik obserwowany
    Zmierz na śrubie prądowej alternatora i masa do jego obudowy.
    Potem napisz następny post.
  • Poziom 9  
    Napięcie zmierzone tj.:

    na alternatorze: ------ na akumulatorze:
    bez obciążenia --- 14v --- 14v
    pod obciążeniem (ok. 300W) --- 13,6v --- 12,5v
  • Użytkownik obserwowany
    Czyli kable.
    Zmierz napięcie pomiędzy śrubą plusową alternatora i klemą + akumulatora oraz,
    Pomiędzy obudową alternatora i klemą - akumulatora.

    I to będzie rozwiązaniem wątku.

    Bonusy zachowałem na koniec.
  • Poziom 11  
    DARFFF napisał:
    Napięcie zmierzone tj.:

    na alternatorze: ------ na akumulatorze:
    bez obciążenia --- 14v --- 14v
    pod obciążeniem (ok. 300W) --- 13,6v --- 12,5v

    A jakie obroty silnika ? Na wolnych to tylko pogratulować ! A jaki stan naładowania akumulatora ? To też ma wpływ na wyniki pomiarów
    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Obroty 2000/min.
    Z akumulatorem nigdy nie było problemów.
    Akumulator pokazuje 12,4V
  • Poziom 33  
    Taaa 12.5 to LIPAAAA Powinno go podciągnąć. Wyobraźmy sobie że jedziemy i faktycznie ładowanie spadnie do tych 12v, to ile kilometrów przejedziemy? :)