Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW golf IV 1,9 TDI szarpie po puszczeniu pedalu gazu

maliniak80 19 Sie 2009 22:35 33280 49
  • #1 19 Sie 2009 22:35
    maliniak80
    Poziom 15  

    Witam, mam wielki problem z tym autkiem, zapala normalnie od strzala i trzyma stabilnie obroty na jalowym, po wcisnieciu gazu wszystko ok, rowno wchodzi na obroty ale caly problem zaczyna sie jak szybko puszcze noge z pedalu gazu, powiedzmy wkrece silnik do 3k i po szybkim puszczeniu gazu slychac jak powietrze "odbija" sie od "rozkreconej" turbiny, (efekt podobny do zaworu upustowego w turbobenzynie), w tym samym momencie zaczyna kulec silnik jak by palil tylko na dwa gary i trwa to kilka sekund a czasami sobie tak nierowno pracuje'kuleje'.
    Jak go wkrece na obroty i delikkatnie puszczam gaz to tego efektu nie ma. Czasem zaczyna tak mocno kulec ze musze go zgasic a po ponownym odpaleniu czasami chodzi rowno a czasami tak jak by zapamietal ten stan i od razu kuleje z tym ze jak jest dlugo zgaszony to zawsze zaczyna chodzic dobrze po odpaleniu. Podlaczalem pod VAG, nie wyzuca zadnych bledow z zadnego czujnika

    0 29
  • #2 19 Sie 2009 23:18
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    silnik ma ma zjawisko podobne do odmy przyczyną tego stany jest uszkodzona turbosprężarka lub uszkodzony, względnie uszczerbiony grzyb zaworu ssącego... Zobacz także czy na filtrze powietrza i przewodzie powietrza jest olej jeśli tak to usz. jest turbosprężarka może być też tak że z łożyska ślizgowego wirnika turbiny wycieka olej który dostaje się pod zawór ssący powodując jego niedomknięcie i stąd spadek mocy i szarpanie na niskich obrotach po puszczeniu gazu ... W moim golfie III 1.9 TDI tak miałem przyczyna był wyciek oleju w turbinie ...

    1
  • #3 20 Sie 2009 08:41
    skimodedyt
    Poziom 11  

    A czy wydech drożny?? Może katalizator zalepiony.

    0
  • #4 20 Sie 2009 09:06
    kajot858
    Poziom 9  

    może to wina któregoś z czujników-położenia wału lub g28?

    0
  • #5 20 Sie 2009 09:47
    carrot
    Moderator Samochody

    Ile mg/r pokazuje przepływomierz ?

    0
  • #6 20 Sie 2009 10:53
    gregorianin
    Poziom 27  

    cooltygrysek napisał:
    silnik ma ma zjawisko podobne do odmy przyczyną tego stany jest uszkodzona turbosprężarka lub uszkodzony, względnie uszczerbiony grzyb zaworu ssącego... Zobacz także czy na filtrze powietrza i przewodzie powietrza jest olej jeśli tak to usz. jest turbosprężarka może być też tak że z łożyska ślizgowego wirnika turbiny wycieka olej który dostaje się pod zawór ssący powodując jego niedomknięcie i stąd spadek mocy i szarpanie na niskich obrotach po puszczeniu gazu ... W moim golfie III 1.9 TDI tak miałem przyczyna był wyciek oleju w turbinie ...


    Jak drobiny oleju na grzybku zaworowym mogą spowodować jego niedomknięcie?

    0
  • #7 20 Sie 2009 17:36
    maliniak80
    Poziom 15  

    witam, w dolocie mam minimalne ilosci oleju, mozna powiedziec ze jest tylko lekko zwilzony, przepływka pokazuje wiecej niz powinna bo zaslepiłem EGR, w kazdym razie czy z egr czy bez to zjawisko wystepuje i ma związek z nadcisnieniem w dolocie bo jak rozepne wezyk od gruszki i cisnienie w dolocie spadnie to moge go wkręcac i ani razu nie "zakuleje", przepływka wymieniona na nową, zawór N75 nowy, kierownice w turbinie czyste (ciegno lekko chodzi). Dodam ze wtedy jak zaczyna tak nierówno chodzić to kopci na niebiesko czy to moze oznaczac niespaloną rope czy co gorsza olej? Obstawiam ze to chyba ktorys z zaworow ssących, jutro ściągne dekiel, być moze spręzyna pekła jest to mozliwe? Cala ta przypadłośc wystąpiła nagle, wczesniej silnik chodzil dobrze i dymka nie pucil.

    1
  • #8 20 Sie 2009 19:25
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Ciśnienie paliwa, ustawienie podstawowe, test turbiny (W.O.T. grupa 4)

    maliniak80 napisał:
    Dodam ze wtedy jak zaczyna tak nierówno chodzić to kopci na niebiesko czy to moze oznaczac niespaloną rope czy co gorsza olej? Obstawiam ze to chyba ktorys z zaworow ssących, jutro ściągne dekiel, być moze spręzyna pekła jest to mozliwe?
    i wartosci z kanału 013, była przecież diagnostyka ?
    maliniak80 napisał:
    Podlaczalem pod VAG, nie wyzuca zadnych bledow z zadnego czujnika

    0
  • #9 23 Sie 2009 15:31
    m.marcin
    Poziom 17  

    A może uszkodzone jest sprzęgiełko na alternatorze ?
    Przy szybkim odjęciu gazu wpada w wibracje i przyblokowuje pasek wielorowkowy co może powodować szarpanie silnika.

    0
  • #10 24 Sie 2009 03:26
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    haha sprzęgiełko na alternatorze też ma kolega pomysły :-) czytaj co piszą ... Swoja drogą kolega pisze ze kopci na niebiesko to znak że spala olej ale też że filtr powietrza jest zwilżony olejem a to oznacza nie domykanie się zaworów spowodowane właśnie olejem czyli tzw. odmę . Kolego zobacz jeszcze jedna rzecz, a mianowicie ściągnij przewód powietrza ssącego z turbiny i zobacz jakie są luzy na wale turbiny bo coś mi już mówi że jest walnięta :-( stawiam na turbinę ponieważ kolega pisze że kopci na niebiesko podczas tego szarpania a więc łopatologicznie do cylindrów dostaje się chwilowo olej w dużej ilości i to powoduje nie równą prace dokładnie jak kolega to opisał ( tak jak by chodziły dwa gary ) co do sprężyny na zaworach ssących to raczej nie bo diesle maja dość grube i mocne więc nie ma sensu tego sprawdzać ... Pisałem już wcześniej koledze że miałem podobny objaw w moim VW golfie III 1.9TDI przyczyną była uszkodzona turbina a dokładniej jej łożysko ślizgowe które jest smarowane olejem pod ciśnieniem im większe obroty tym więcej oleju przez niego przepływa i tu jest odpowiedz bo jak masz duży luz na tym łożysku to olej dostaje się do kolektora ssącego i do cylindrów i znów łopatologicznie im mniejsze obroty tym mniej oleju się dostaje a jak przy gazujesz to więcej się go dostaje a jak gwałtownie puścisz gaz to paliwo gorzej się spala w mieszance olejowo-paliwo- powietrznej ponieważ ten olej zakłóca proces spalania tzn przebiega on znacznie wolniej bo oleju jest tam za dużo ....

    0
  • #11 24 Sie 2009 04:12
    driVer010
    Poziom 10  

    niebieskie spaliny oznaczają niespaloną mieszankę paliwo-powietrze. niespełnione AFR. zobacz na VAG'u (o ile jest tam taka opcja). w normalnym aucie powinno wychodzić 14,7-1 czyli okolo 14-15 dm3 na 1 litr benzyny/ropy. w dieslu (Szczegolnie VW) ślady oleju w dolcie są NORMALNĄ rzeczą. podkreślam słowo "ślady". czy moc auta spadla? turbo rozkręca sie na swoje optymalne obroty? Pierwszą myślą jaka mi przyszła na myśl to pompa paliwa ale co do tego nie jestem pewien. sprawdziłbym układ paliwa tzn pompe, przewody itp. Może też łapać gdzieś lewe powietrze po tym jak mu sie gdzies przygazuje i zaczyna kuleć to ciśnienie w ktorymś z przewodów może uciekać.

    PS. w vw lt 35 problem byl praktycznie ten sam. przyczyna był malutki przewodzik za turbina idacy do regulatora ciśnienia. końcówka przewodu sie "wyrobiła" uciełem ją o 2 cm i problem znikł

    0
  • #12 24 Sie 2009 10:56
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    Szanowny kolego driVer010 niebieskie spaliny w każdym aucie oznaczają spalanie za dużo oleju a czarne w dieslu nie dopalanie paliwa każdy mechanik o tym wie i bez VAG'u się obejdzie :-) natomiast jeśli były by spaliny białe to oznacza że dostaje się woda z układu chłodzenia to podstawowa diagnostyka lecz do tego dochodzi jeszcze zapach spalin ale to już inna historia ... Co do wężyka od regulatora doładowania to w tym przypadku jest oki. Ludzie zanim coś napiszecie to czytajcie posty autora po za tym kolega napisał ze ślady oleju w dolocie to normalna sprawa heh w dieslach i szczególnie w turbo dieslach nie powinno być śladów oleju w dolocie a już w szczególności na filtrze powietrza. U mnie po wymianie Turbiny na nową i przejechaniu 40tyś km jakoś nie ma śladów oleju :-)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Może kolega wytłumaczy czemu, skoro jest to rzeczą normalną u mnie nie ma ani śladu oleju w przewodach dolotowych ????

    0
  • #13 24 Sie 2009 11:28
    Sztomel
    Poziom 34  

    cooltygrysek napisał:
    Szanowny kolego driVer010 niebieskie spaliny w każdym aucie oznaczają spalanie za dużo oleju a czarne w dieslu nie dopalanie paliwa każdy mechanik o tym wie i bez VAG'u się obejdzie :-) natomiast jeśli były by spaliny białe to oznacza że dostaje się woda z układu chłodzenia to podstawowa diagnostyka lecz do tego dochodzi jeszcze zapach spalin ale to już inna historia ... Co do wężyka od regulatora doładowania to w tym przypadku jest oki. Ludzie zanim coś napiszecie to czytajcie posty autora po za tym kolega napisał ze ślady oleju w dolocie to normalna sprawa heh w dieslach i szczególnie w turbo dieslach nie powinno być śladów oleju w dolocie a już w szczególności na filtrze powietrza. U mnie po wymianie Turbiny na nową i przejechaniu 40tyś km jakoś nie ma śladów oleju :-)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Może kolega wytłumaczy czemu, skoro jest to rzeczą normalną u mnie nie ma ani śladu oleju w przewodach dolotowych ????


    niebieski lub szaroniebieski dym z wydechu to nie tylko spalanie oleju ale również lewe powietrze w układzie zasilania paliwa, film olejowy na ściankach dolotu w silnikach TD i TDI to zupełnie normalny objaw - ciągnie go z odmy wraz z gazami ze skrzyni korbowej, separator oleju w VW jest o dupę rozbić więc nie jest w stanie oddzielić drobin oleju i dlatego każdy TDI go ma - zwłaszcza przez intercoolerem (czasem można go stamtąd wylać), jeśli nie masz u siebie śladów oleju w dolocie to albo odmę masz wypiętą z dolotu, albo zastosowany Oil Catch Tank albo odmę masz zatkaną i ciśnie Ci wszelkimi uszczelkami - bo i takich magików również spotkałem co odmę zaślepiali.

    0
  • #14 24 Sie 2009 13:05
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    nic mi nie ciśnie uszczelkami a separator jest w porządku :-) posłuchaj w przewodzie odgazowania komory korbowej i dalej do turbiny jest olej i to jest normalne lecz nie schodzi on niżej w stronę filtra a to oznacza że silnik nie ma odmy. Odma to objaw a nie system. Objawia się to cofaniem powietrza zasysanego w stronę filtra powietrza taki nagły wsteczny skok ciśnienia jednak jak miałem uszkodzoną turbinę to gazy spalinowe pod ciśnieniem przedostawały się przez ułożyskowanie turbiny wraz z olejem smarującym do filtra a podczas dużego przyspieszania ten olej wciągał do cylindrów zakłócając proces spalania co objawiało się szarpaniem np; podczas zmiany biegów w trybie jazdy sportowej ...

    0
  • #15 24 Sie 2009 13:30
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    :D

    cooltygrysek napisał:
    Odma to objaw a nie system.

    Dobre dobre :D

    0
  • #16 24 Sie 2009 15:59
    Sztomel
    Poziom 34  

    cały tekst jest zajefajny i nieźle mnie rozbawił ale to jest super :

    cooltygrysek napisał:
    jak miałem uszkodzoną turbinę to gazy spalinowe pod ciśnieniem przedostawały się przez ułożyskowanie turbiny wraz z olejem smarującym do filtra...


    jakim sposobem - teleportowały się ?

    0
  • #17 24 Sie 2009 16:25
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    maliniak80 napisał:
    Dodam ze wtedy jak zaczyna tak nierówno chodzić to kopci na niebiesko czy to moze oznaczac niespaloną rope czy co gorsza olej?
    Co z filtrem paliwa, a zwłaszcza z ciśnieniem paliwa?, niebieska barwa spalin sygnalizuje niską temperaturę spalania a więc coś z zapłonem który jest też zależny od ciśnienia paliwa.

    0
  • #18 24 Sie 2009 16:27
    maliniak80
    Poziom 15  

    Jutro oddaje auto do magika bo tego sam nie ogarne, dolot mam tłustawy od oliwy ale tylko lekko na sciankach, jak uporam sie z ta arytmią silnika to zaloze jakis pozadny Oil Catch Tank. Turbo ma delikatny luz poprzeczny, wzdluznego brak, mialem turbobenzyne i tam lekki luz poprzeczny na walku turbo to byla norma, zastanawiają mnie tylko pechezyki powietrza w przewodzie paliwowym przy pracy na wolnych obrotach? Bede pisał o postepach moze sie komus kiedys przyda bo przypadek dziwny, przekopalem siec i nie znalazlem podobnego

    1
  • #19 24 Sie 2009 16:36
    driVer010
    Poziom 10  

    mi sie wydaje ze kolega cooltygryskek naczytal sie jakiegos forum i probuje zaskoczyc swoja wiedza...
    1) niebieskie spaliny- paliwo, niespelnione AFR
    2) czarny - spala olej, niespelnione afr
    3) bialy dym- woda, turbodefekt

    olej w TD,TDi sa normalna rzeczą aczkolwiek nie noryczną. Jak są ślady oleju to bez paniki ze turbo sie sypie..
    zreszta kolega sztomel ładnie wytłumaczył
    < to tak dla sprostowania..

    Dodano po 5 [minuty]:

    maliniak80 napisał:
    zastanawiają mnie tylko pechezyki powietrza w przewodzie paliwowym przy pracy na wolnych obrotach?



    to ja Ci już mówie ze powietrze dostaje sie do układu paliwowego (juz pewnie sam na to wpadłeś)
    i mówię Ci że na 98% są to małe simeringi na pompie wtryskowej lub obok czegos typu filtr paliwa. one prawdopodobnie sie wyrobiły i i przepuszczają powietrze. Zobacz czy paliwo sie pieni. jak tak to daje 99% że to to.



    dosłownie 2 tyg w Citroenie AX 1,4d takie, identyczne przyczyny. wymiana oringów pomogła.

    0
  • #20 24 Sie 2009 20:30
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    dobra ja już pasuje bo mnie najeżdzają że się naczytałem jakiś głupot a swoja drogą to ten sam defekt miałem OT CO :-/ zobaczymy kto miał racje jak autor tematu wróci od mechanika :-)

    0
  • #23 24 Sie 2009 21:50
    Sztomel
    Poziom 34  

    maliniak80 napisał:


    już myślałem, że pokażesz nam przezroczysty przewód paliwowy od filtra paliwa do pompy wtryskowej a Ty akurat skierowałeś w najlepszym momencie na nastawnik i kicha - nie widać tego co zobaczyć powinniśmy.

    0
  • #24 24 Sie 2009 22:25
    maliniak80
    Poziom 15  

    masz racje, bo to tato nagrywał telefonem a ja za sterem siedzialem i gazowalem, potem jeszcze troche kminilismy co moze byc, jezeli chodzi o bombelki w przewodzie paliwowym to czasem są a czasem nie, nagral bym jeszcze dokladniejszy film ale juz pozno i szkoda mi sąsiadow, jutro magik stwierdzi co mu dolega mam nadzieje

    filtr paliwa zalozylem nowy na samym poczatku...

    0
  • #25 25 Sie 2009 01:22
    m.marcin
    Poziom 17  

    Na udostępnionym filmiku widać ślady regeneracji pompy wtryskowej - mylę się czy nie ?

    1
  • #26 25 Sie 2009 17:08
    maliniak80
    Poziom 15  

    m.marcin:

    Cytat:
    Na udostępnionym filmiku widać ślady regeneracji pompy wtryskowej - mylę się czy nie ?

    nie wiem bo auto mam od niedawna, ale na pompie na kazdej srubce jest zolta farba.
    Dzis zawiozlem auto do mechanika, prawie calą droge przykapcal na niebiesko i brakowalo mu mocy, mechanior podlączyl pod kompa, pare razy pozadnie przygazowal, w pewnym momencie cos dwa razy glosno strzelilo i auto zaczelo wtedy super chodzic, nawet dymka nie puscilo. Mechanik stwierdzil ze to wina wtryskow (zawieszanie sie) zeby dokladnie zobaczyc zostawilem auto do jutra do sprawdzenia na zimnym, powiedzial ze dokladnie obada, napewno koncowki wtryskow beda do wymiany to przez zlej jakosci paliwo ktore mamy w polsce

    0
  • #27 25 Sie 2009 18:29
    gregorianin
    Poziom 27  

    przyczyna może być tak prozaiczna że aż nikt na nią nie wpadł, mianowicie niedrożność wydechu...
    Zobaczysz co będzie.

    0
  • #28 01 Wrz 2009 21:45
    maliniak80
    Poziom 15  

    Jutro odbieram auto od mechanika, wtryski okazały sie dobre, pompiarz powiedział ze "grają" wzorowo, sprawdzona została tez pompa wtryskowa i w niej tez wszystko jest ok, po poskładaniu w całość usterka pozostała, mechanior powiedział ze napewno jak czysciłem kierownice w turbo to potem je źle poskładałem wiec w pierwszej kolejnosci to sprawdze no i droznosc wydechu, albo jutro od razu rozepne plecionke przed katem i zobacze co bedzie. Mam jeszcze takie pytanie, czy zaślepienie zaworu EGR moze powodowac takie "drgawki" , i jeszcze jedno moze ktoś pamieta albo moze luknac jakie jest cisnienie doładowania na wolnych obrotach w silniku ASV? :cry:

    0
  • #29 01 Wrz 2009 21:57
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    We wszystkich autach cisnienie doladowania bedzie na poziomie cisnienia atmosferycznego na wolnych obrotach (nawet nizsze ze wzgledu na opory filtra powietrza).

    0
  • #30 01 Wrz 2009 22:35
    maliniak80
    Poziom 15  

    Cytat:
    We wszystkich autach cisnienie doladowania bedzie na poziomie cisnienia atmosferycznego na wolnych obrotach (nawet nizsze ze wzgledu na opory filtra powietrza).


    jak odkręce mapsensor z intercoolera to strasznie mocno dmucha powietrze na wolnych obrotach przez otwor co by znaczyło ze w dolocie jest zwyzka cisnienia mimo pracującego silnika, jak to mozliwe?

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo