Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic D15B2 1995r. - błąd lambdy i falujące obroty

kiriss 04 Paź 2009 19:36 6926 18
  • #1 04 Paź 2009 19:36
    kiriss
    Poziom 8  

    Witam.
    Sprowadziłem Honde Civic 5gen 95rok silnik D15B2 z instalacją CNG. Jeden gazownik podjął się przerobienia CNG na LPG. Wymienił reduktor i butlę. Po tym zabiegu auto po odpaleniu na zimnym silniku momentalnie gasło na ciepłym natomiast odpalało ale podczas jazdy strzasznie szarpało i nie wchodziło na obroty. Wizyta u mechanika zakończyła się wymianą emulatora wtryskiwaczy która to problemu nie rozwiązała. W efekcie końcowym mechanik poradził sobie z usterką lecz nie chciał zdradzić co było przyczyną owej usterki. Po kilku dniach auto znowu zaczęło szaleć. Tym razem gdy odpalam auto na zimnym na benzynie jest ok lecz gdy tylko silnik się zagrzeje obroty zaczynają falować i wywala błąd sondy lambda. Na gazie jest wszystko ok. Po resecie ECU na benzynie jest wszystko dobrze póki nie wyjeżdżę zbiorniku gazu - znowu zaczyna się falowanie na benzynie. Sonda sprawdzana - sprawna. Proszę o jakieś rady.

    Regulamin pkt 11. Ściąga po lewej stronie okna wpisywania tematu. Popraw temat! [Błażej]

  • #2 04 Paź 2009 19:47
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To jedź do niego jeszcze raz. Chyba sobie nie poradził skoro problem powrócił.

  • #3 04 Paź 2009 19:54
    kiriss
    Poziom 8  

    ElpigazN napisał:
    To jedź do niego jeszcze raz. Chyba sobie nie poradził skoro problem powrócił.


    ...i wydaj jeszcze więcej kasy na wymianę czegoś co się mechanikowi przyśniło w nocy.

    Dzięki ale bardziej mi się przyda jakaś diagnoza.

  • #4 04 Paź 2009 19:59
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A masz pojęcie o instalacjach? Bo jak nie to i tak musisz wydać kasę.

  • #5 04 Paź 2009 20:07
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Skoro problem powrócił, a mechanik zgrywa jakiegoś tajemniczego gościa, to jedź do niego i zażądaj naprawy w ramach gwarancji za wykonaną usługę. A jak nie, to niech oda pieniądze. W końcu to nie jest jakiś pan łaskawca, co to ci auto z litości zrobił...
    A niestety ElpigazN ma rację. Bez znajomości instalacji i wiedzy w zagadnieniu, sam raczej niewiele zrobisz. Szczególnie, że ta instalacja to jakaś twórczość i kombinatoryka.

  • #6 04 Paź 2009 20:08
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W instalacjach CNG dość często stosuje się wariatory zapłonu. Być może gazownik go zostawił ( i słusznie ) w twojej instalacji ale go poprzestawiał lub jest ustawiony niepoprawnie od jakiegoś czasu a może jest też uszkodzony i powoduje zakłócenia.

    Przerobili ci na sekwencję czy na II gen.?

  • #7 04 Paź 2009 20:24
    kiriss
    Poziom 8  

    ElpigazN napisał:


    Przerobili ci na sekwencję czy na II gen.?


    Na II gen. Na instalacjach raczej sie nie znam ale chodzi mi o to żebyście podpowiedzieli mi co może być nie tak.
    A jak sie ma emulacja sondy do tego? Trzeba jakiś emulator?

  • #8 04 Paź 2009 20:29
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Prawdopodobnie sterownik (przy okazji napisz jego nazwę) ma emulację sondy. być może jest ona źle ustawiona. Ale tego nie sprawdzisz bez interfejsu, kompa i oprogramowania.

  • #9 04 Paź 2009 20:43
    kiriss
    Poziom 8  

    lambda control system a1 v05. Kabelek od sondy jest przecięty i są pociągnięte 2 przewody do sterownika LPG. A no i właśnie...jaki interfejs sie nada do tego sterownika?

  • #10 04 Paź 2009 20:48
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To chyba Omegas albo Landi Renzo wyprodukowało?

  • #12 04 Paź 2009 21:08
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Podjedź do warsztatu (innego), który robi landi i poproś o sprawdzenie. Szkoda twojego trudu i kasy na interfejs. zaczniesz grzebać, rozbabrzesz, będziesz niezadowolony i tak cię będzie czekała wizyta w serwisie LPG.

  • #13 04 Paź 2009 21:16
    kiriss
    Poziom 8  

    A da rade zrobić coś takiego żeby na lpg odłączało mi sondę żeby nie robiła młynu w ecu a przy przełączeniu na benzyne załączała się spowrotem? Albo gdybym upierdzielił te przewody od sondy do sterownika lpg?

  • #14 04 Paź 2009 21:18
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda

    O kolego jedź jednak do gazownika. Śmiałe pomysły ja już się nie wypowiadam.

  • #15 04 Paź 2009 21:25
    kiriss
    Poziom 8  

    A może takie pytanie...dlaczego sterownik lpg powoduje rozjeżdżanie się map wtrysku w kompie pb? Co może na to wpływać?

  • #16 08 Lis 2009 20:11
    wojtek.....28
    Poziom 1  

    Przetnij przewód łączący ecu i sterownik lpg,ten od sondy i podłącz do masy.
    Sonda ma być podłączona do sterownika lpg,a ecu do masy.
    Autoadaptacja zostanie zablokowana bo na lpg drugiej generacji tylko szkodzi.
    Sposób sprawdzony na kilku hondach ,emulator jest zbędny.
    Daje tylko tyle,że kontrolka się nie świeci a nie o to chodzi.
    Wolisz żeby gasł czy palącą się kontrolkę.
    Drugie rozwiązanie to jedź do gazownika i niech ci ustawi emulacje na masa.

  • #17 26 Lut 2010 21:36
    cwiara025
    Poziom 2  

    Mam ten sam problem, civic 93r, silnik D15b2 z instalacją gazową. Odpalam na benzynie i na ssaniu chodzi równo, jak się zagrzeje do temperatury przy której przełącza się na gaz, obroty falują aż silnik gaśnie. Tak się dzieje na benzynie bo na gazie chodzi równiutko. I identyczna sytuacja, po skasowaniu pamięci komputera problem ustępuje, po przejechaniu jakiś 100km zaczyna się od nowa. I nie wiadomo o co chodzi. Dlatego wyciągłem bezpiecznik od pamięci CPU i nie zawracam sobie tym głowy.

  • #18 28 Lut 2010 19:51
    kiriss
    Poziom 8  

    cwiara025 napisał:
    Dlatego wyciągłem bezpiecznik od pamięci CPU i nie zawracam sobie tym głowy.

    Mnie takie rozwiązanie nie zadowala...

    Jaką masz centralkę?

  • #19 02 Mar 2010 10:45
    cwiara025
    Poziom 2  

    Jestem laikiem w tych sprawach, nie wiem o jaką centralkę chodzi? Jeśli o emulator sondy lambda to napisane na nim jest BINGO-M jeszcze jest jeden jakiś emulator AEB EMULATOR 446.
    Ja tak jeżdżę już dwa i pół roku, elektronik powiedział żebym wymienił sondę lambda, wymieniłem na uniwersalną sondę NGK, ale nie pomogło. Pisałem na ten temat na innym forum, odpowiadali że to :silniczek krokowy, czujnik podcisnienia w kolektorze ssącym - map sensor, że zaśniedziałe bezpieczniki. Pomyślałem sobie że nie ma sensu wymieniać tych czujników w ciemno, wydam kase a problem nie ustąpi. Pozatym dziwne że po skasowaniu błedów silnik chodzi dobrze, wiec to napewno nie silniczek krokowy. Dlatego wyciągłem bezpiecznik od back Up, radio samochodowe podpiąłem bezpośrednio do akumulatora żeby nie kasowały się ustawienia i tak jeżdze ponad dwa lata. Po tym jak przeczytałem Pana post, wiem że nie tylko ja mam ten problem :) i na nowo zacząłem się tym interesować. Wydaję mi się ze chodzi tu o emulacje sondy lambda, jak pisałem wcześniej jestem laikiem, ale wszystko wskazuję na to że przez złą emulację sondy podczas pracy na gazie ECU łapie błędy i po przełączeniu na benzyne, zalewa mi silnik, zbyt bogatą mieszankę dostaje. Kolega z pracy 2 m-ce temu zakładał gaz do takiego samego civica i narazie nic mu się nie dzieje dlatego podjadę do tego zakładu gdzie mu montowali ten gaz i może oni coś na to poradzą.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME