logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jaki napęd do bramy skrzydłowej 2,5m? Polecane marki, montaż dla początkujących

kamatsu 20 Paź 2009 10:41 3865 3
  • #1 7151313
    kamatsu
    Poziom 12  
    Ocena: 29
    Witam
    Jestem laikiem w taj dziedzinie, chcę sam zamontować napęd i wszystko co jest z tym związane do bram skrzydłowej.
    Jedno skrzydło bramy ma długość 2,5m

Jakie firmy sprzęt polecacie, jakie problemy mogą mnie spotkać przy montażu ?
  • #2 7151440
    krzysztofh
    Poziom 29  
    Ocena: 936
    Jeśli jesteś z typu "złota rączka" to pewnie sobie poradzisz.
    Musisz mieć trochę narzędzi, w tym spawarkę. Bez tego się nie obędzie.
    Trzeba opanować temat mocowania siłowników ich wyboru w zależności od typu bramy i słupków na których wisi. 2,5m to nie jest dużo i większość siłowników da radę.
    Ważna kwestia do odpowiednie zamocowanie siłowników aby brama mogła się otworzyć na pełną szerokość i zamknąć.
    Osobna sprawa to część elektryczna. Centrala, jej zaprogramowanie z pilotami i siłownikami (czasy otwierania i zamykania). Do tego dochodzą kable do siłowników, zasilanie centrali i obwody sterowania od czujek na słupkach.
    Nie sposób wszystko dokładnie opisać. Trzeba przegryźć się przez literaturę w postaci instrukcji montażu jakiegoś napędu aby ustalić czy się nada do Twojego przypadku.
  • #3 7184339
    suspenser
    Poziom 11  
    Ja mam bramę 2x2,5 m kutą i założyłem FAAC 414 - jest bardzo silny i daje radę - mam jednak wersję siłowników na 230 V, a jest wg instrukcji także wersja na 24 V niewiele słabsza (3 kN, a moja ma 3,5 kN) a bardziej energooszczędna (70W, a moja 280W), i ma większą częstotliwość pracy (50%, a moja tylko 20% - bo się bardziej nagrzewają siłowniki z powodu większych strat - patrz pobór prądu a uzyskiwana siła).