Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zelmer schemat budowy układu eletrycznego

02 Lip 2004 12:55 3290 4
  • Poziom 15  
    Odkurzacz dostałem całkowicie rozebrany. Z tego co się dowiedziałem miał coraz mniejszą moc i w końcu stanął zupełnie.
    Nie spisałem dokładnie modelu, ale to zelmer 1500W z regulacją mocy i przegródką na akcesoria z przodu obudowy - może to wystarczy
    Wstępnie wymieniłem łożysko od strony komutatora - miało ogromny luz. Sczotki są w porządku.

    Problemy:
    1. Jeśli ktoś dysponuje proszę o schemat elektryczny i katalog części.
    2. Po nabiciu nowego łożyska nie mogą skręcic silnika. Mam w związku z tym pytanie czy na wale są ograniczniki dla łożysk z obu stron.
    Wydaje mi się, że wał przesunoł się względem wirnika - czy to możliwe i jest sens korygowania tego, nie wiem jaka jest tecznologia montażu może lepiej kupic cały nowy element.
  • Poziom 24  
    jak zbijałeś łożysko młótkiem to komutator mógł się przemieścić,piszesz że wymieniłeś jedno łożysko ,a co z drugim
  • Poziom 12  
    Bolas napisał:

    2. Po nabiciu nowego łożyska nie mogą skręcic silnika. Mam w związku z tym pytanie czy na wale są ograniczniki dla łożysk z obu stron.
    Wydaje mi się, że wał przesunoł się względem wirnika - czy to możliwe .


    Ograniczników niet. Jesli sie mocno przyłożyłeś do tego nabijania to mogłeś przesunąć wirnik względem wałka. (chociaż trudno mi sobie tę robotę wyobrazić :) )
    Jeśli faktycznie wirnik jest przesunięty i nie pozrywałeś połączeń uzwojeń wirnika z komutatorem to możesz spróbować go ustawić tak by szczotki pasowały do komutatora ... , lub zakupić nowy wirnik. Cena wirnika 40 -60 zetów.
  • Poziom 15  
    Dzięki

    Zbiłem i wymieniłem łożyska z obu stron, choć to drugie nie miało takiego luzu. Nie mam sciągacza wiec, zrobiłem to tym co akurat było pod ręką - dwa radiatory od starego wzmacniacza wciśnięte żeberkami pod łożysko i młotek.
    Mam jeszcze pytanie, czy jest możliwe( czytajcie zdarza się), że przesunięcie wirnika było przyczyną uszkodzenia, czy może to wina łożyska, że silnik w ciągu kilku dni pracował coraz wolniej aż stanoł zupełnie.
  • Poziom 12  
    Osobiście się nie spotkałem, by wirnik samoistnie się przesunął na ośce... baaaardzo mało prawdopodobne, aaaaaale możlie.
    Jeśłi łożysko było w strzępach, to mogło spowodować zablokowanie wirnika. Obejrzyj sobie komutator, czy któraś z płytek nie jest wyraźnie przegrzana. Jeśłi tak to wirnik w kosz i od razu zakładaj nowy. Najczęsciej zwarcie na jego uzwojeniach powoduje, że silnik jest słabszy/wolniejszy i w końcu odchodzi na wieczny spoczynek.